با حضور رئیس سازمان سینمایی انجام شدبرگزیدگان دومین جشن مهر سینمای ایران در خراسان رضوی و پنجمین جشن سیمرغ سینمای استان طی مراسمی با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از مسئولان استانی معرفی و تجلیل شدند. به گزارش ایرنا، محمدحسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی چهارشنبه شب در این مراسم که در محل پردیس سینمایی پارک بازار مشهد برگزار شد، گفت: در این دوره ۵۵ اثر از کل آثار رسیده به پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه در محل پردیس سینمایی پارک بازار برای علاقه مندان به نمایش درآمد، در کنار آن سه داور از سینماگران مطرح خراسان رضوی داوری آثار را برعهده گرفتند که از بین آن ها بهترین ها معرفی شدند. «عادل تبریزی»، «سید محمد مداح حسینی» و «مسعود زارعیان» داوران پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی، پس از قرائت بیانیه خود در این مراسم برگزیدگان را به شرح زیر اعلام و از آنان تجلیل کردند: تندیس بهترین کارگردانی مربوط به فیلم بلند «دوار» به کارگردانی میثم حسنزاده، تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی مربوط به فیلم «چپ دست» به تهیه کنندگی فریبا عرب و کارگردانی نسرین محمدپور، تندیس بهترین کارگردانی فیلم کوتاه مربوط به فیلم «مرده خور» به کارگردانی مجتبی نسایی بجستانی، تندیس بهترین فیلم نامه فیلم کوتاه مربوط به فیلم نامه «چپ دست» نوشته نسرین محمدپور همراه با تقدیر از فیلم نامه «چسب زخم» نوشته داود نجفزاده و فیلم نامه «آمبولانس» نوشته محسن جهانی، تندیس بهترین فیلم برداری مربوط به فیلم «انگشتر» برای یوسف صفایی و با تقدیر از فیلم برداری فیلم «بانک آب» برای رضا عزیز فرخانی و فیلم برداری فیلم «آمبولانس» برای علی محمد خانیکی ، تندیس بهترین تدوین مربوط به دو فیلم «مرد نبرد» و «شورشی» با تدوین مجتبی احسانی، تندیس بهترین بازیگر مرد مربوط به فیلم «چسب زخم» برای امیر محاسبتی و همچنین محمد جهان پا برای بازی در دو فیلم «انگشتر» و «مرد نبرد» و با تقدیر از شاهین نورایی برای فیلم «آمبولانس»، تندیس بهترین بازیگر زن به یاسمن نصیری برای فیلم «چپ دست» ، تندیس بهترین صدابرداری برای فیلم های «چپ دست» و «انگشتر» به احمد محمدی تعلق گرفت با تقدیر از امیرحسین محمودی برای فیلم «شورشی» ، تندیس بهترین تجربه فیلم اول به فیلم «نارنجی» با کارگردانی ارمیا ربانی، تقدیر برای کارگردانی فیلم مستند «آخرین وداع» به امیر رضا صفایی تبار و فیلم مستند «حبیب، کوروش مصیبت و دیگران» به حسین نژادموسی. همچنین در بخش ویژه، جایزه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد به همراه لوح تقدیر برای اثر برگزیده بخش ویژه آب در پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی به داود نجف زاده برای کارگردانی فیلم بانک آب اهدا شد. منتخبین دومین جشن مهر سینمای ایران در خراسان رضوی نیز «غلامحسین حیدری» در مقام تهیه کننده، «محمدرضا موسوی» در مقام کارگردان، «سید مهدی رضازاده فخار» در مقام فیلم نامه نویس، «علی عظیم زاده تهرانی» در مقام فیلم بردار، «حسین شهسوارپور» در مقام صدابردار، «مرتضی احمدی» برای جلوه های ویژه، «جواد ترابی مقدم» برای آموزشگاه سینمایی، «حمزه ابراهیم زاده» در مقام پژوهشگر سینمایی، «امیرحجت صفرلی» در مقام پیش کسوت، «یاسر رزاقی» برای دفتر پشتیبانی فنی سینمایی، «سید مصطفی حسینی» برای پویانمایی، «جمشید مجددی» در مقام مستندساز، «احمد منصوری قزالحصاری» در مقام فیلم ساز شهرستانی، «موسی حاجی نژاد» در مقام فیلم ساز حوزه ایثار و شهادت و «ماشاءا... شاه مرادی زاده» در مقام ایثارگر بودند که از آنان تجلیل شد. سایر منتخبین دومین جشن مهر سینمای ایران در خراسان رضوی نیز «سعید ملتجی محمودآبادی» در مقام تدوینگر، «حجت خاکپور» در مقام گریمور، «روشنک سه قلعه گی» در مقام بازیگر، «حمیدرضا گیلانی فر» در مقام مدرس سینمایی، «هادی سالاری» در مقام سینمادار، «مجید سیف العلمایی» به عنوان پیش کسوت، «علیرضا سبحانی» به عنوان ایثارگر، «سید زاهد رئیسی» برای موسسه سینمایی، «نسیم سهیلی» به عنوان فیلم ساز کوتاه، «عبدالرضا رحمانی نسب» در مقام فیلم ساز هویت شهری مشهد و «میترا حیدرزاده» به عنوان مربی انجمن سینمای جوان بودند که تجلیل شدند. پنجمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی و دومین جشن مهر سینمای ایران در استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد و پردیس سینمایی پارک بازار این شهر برگزار شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رئیس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هزار و ۵۵ عضو کبد در مرکز پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، به بیماران نیازمند اهدا و پیوند شده است. محسن علیاکبریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این آمار، سه پیوند کبد از اهدا کننده زنده در مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و همچنین بخشی از کبدهای اهدایی برای پیوند به سایر مراکز تخصصی کشور مانند شیراز ارسال شده است. رئیس بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای منتصریه مشهد ادامه داد: پیوند کبد در این بیمارستان نیز از سال ۱۳۹۲ آغاز و تاکنون ۵۸۴ مورد اهدا و پیوند کبد از بیماران مرگ مغزی به بیماران مبتلا به نارسایی کبد در این مرکز انجام شده است. وی اظهار کرد: سه پیوند کبد انجام شده از اهداکننده زنده در بیمارستان منتصریه شامل ۲ اهداکننده از کشور عراق و یک اهداکننده ایرانی بوده است. علیاکبریان افزود: آخرین پیوند کبد از اهداکننده زنده در مرکز پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی روزهای اخیر از مادر عراقی به دختر ۹ ساله دچار نارسایی کبد انجام شد که در این جراحی حدود ۴۰ درصد از کبد این مادر فداکار برداشته و با موفقیت به فرزندش پیوند شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اعلام این که در استان حدود ۵۶ هزار دانشآموز نیازمند و بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی نیازمند داریم، میزان کمکهای مردمی به کمیته امداد در طول سال تحصیلی جدید را حداقل ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا در روز پنج شنبه، در آستانه سال تحصیلی، جشن عاطفهها همزمان با سراسر کشور، با هدف جمعآوری هدایای نیکوکاران برای کمک به دانشآموزان نیازمند در مشهد برگزار شد. در همین راستا رزمایش آغاز اهدای ۵۶ هزار کمک هزینه تحصیلی ویژه دانشآموزان نیازمند استان خراسان رضوی با توزیع نمادین ۲۰۰۰ بسته لوازم تحصیلی، روز ۳۰ شهریور در مجتمع فرهنگی تربیتی ثامنالائمه(ع) کمیته امداد امام خمینی (ره ) برگزار شد. رضا سلمآبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بیان کرد: جشن عاطفهها هر سال از ۱۵ مرداد آغاز می شود و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ضمن اشاره به این که رقم کمکهای مردمی در استان خراسان رضوی همیشه رقم اول، دوم یا سوم کشور است، افزود: خوشحالیم که این توفیق نصیب ما شده است که تا قبل از مهر و حداکثر در ۱۰ روز اول ماه مهر این بستههای تحصیلی را بین دانشآموزان نیازمند توزیع کنیم.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

پروژه مرمت کاشیکاری گنبد مسجد گوهرشاد به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی آغاز شد. به گزارش آستاننیوز در روز پنج شنبه، مرمت، احیا و مراقبت از اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، یکی از سیاستهای کلان و ماموریتهای آستان قدس رضوی است که سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر اجرای آن را بر عهده دارد. مسجد گوهرشاد از جمله اماکن تاریخی آستان حضرت رضا(ع) است که مرمت و نگهداری از آن همواره به عنوان یکی از مهم ترین پروژههای کلیدی سازمان عمران و نگهداری حرم مورد توجه بوده و در زمانهای مختلف به تناسب نیاز فنی اجرایی شده است. در اقدام اخیر، این سازمان پروژه مرمت پوسته کاشیکاری گنبد مسجد تاریخی گوهرشاد را آغاز کرده که با تکمیل آن، جلوه و زیبایی این مسجد بیشتر خواهد شد. آخرین پروژه مرمت گنبد مسجد گوهرشاد حدود 60 سال قبل انجام شده که طی آن، سازه گنبد به طور کامل بازسازی شد و پوسته کاشی جدید روی آن قرار گرفت. اکنون با توجه به بروز انفصال لایه کاشیکاری از بدنه گنبد در بخشهایی از آن، ترمیم و حفظ این بخش از کاشی ها و برقراری اتصال بهینه با بدنه گنبد در دستور کار قرار گرفته است. به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، سال گذشته و در مرحله نخست اقدام به مرمت کاشیکاری ساقه گنبد و کتیبه معرق آن شد که قسمتهای محدودی از کاشی ها تعویض و غالب کاشی ها نگهداری و تثبیت شد. امسال نیز اقدامات مرمتی کاشی کاری گنبد شروع شده است که در حال حاضر آزمایش تزریق ملاط برای اتصال بهینه لایه کاشی های منفصل به بدنه گنبد آغاز شده و بعد از آن عملیات پاک سازی جرم و آلودگی از سطوح کاشی انجام خواهد شد. همچنین بخش محدودی از کاشیهای روی پوسته گنبد به دلیل تاثیر عوامل جوی به مرور زمان فرسوده شده و لایه لعاب آن ها از دست رفته است که نیاز به تعویض دارند و برای تعویض آن ها تلاش میشود کاشیهایی با همان جنس بدنه و لعاب ساخته و آماده جایگزینی شوند. به دلیل حساسیت مرمت این اثر تاریخی، کارگروهی متشکل از متخصصان پیش کسوت میراث فرهنگی کشور همچون دکتر مهدی حجت، دکتر محمد مرادی، دکتر اکبر زرگر، دکتر محسن طبسی و دکتر لباف خانیکی بر مسیر اجرایی و نیز مداخلات فنی نظارت دارند. همچنین در مسیر اتخاذ تصمیمات فنی، آزمایش ها و بررسی های لازم برای اخذ مناسب ترین تصمیم و استفاده از بهترین مصالح برای مرمت انجام شده است. در همین راستا ابتدا به شناسایی محل هایی که آسیب دیده و نیازمند مرمت و نوسازی هستند، پرداخته شده است که باتوجه به سطح 800 مترمربعی گنبد، کار مرمت کاشی کاری نیاز به مدت زمانی حدود شش تا هشت ماه خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
آمارهای رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از کمبود مسجد و امام جماعت در استان نشان داد
بهاره موفقی/ سر صلاة ظهر، زیر تیغِ سوزان آفتاب در حیاط مسجد کنار وضوخانه ایستاده است. همان طور که وضو می گیرد، لرزش دست های استخوانی اش کاملا پیداست. یک نور مقدس مثل آیه های قرآن، چهره دوست داشتنی و پر از چین و چروک پیرمرد را آرامش بخش کرده است. همان لحظه صدای ا... اکبر اذان بلند می شود. پیرمرد با لبخندی رو به جمعیت اطرافش می گوید: «کاش این مسجد یک امام جماعت هم داشت تا ثواب ما کامل می شد». کسانی هم که در اطراف او ایستاده اند، پیِ حرف هایش را می گیرند و از این موضوع اظهار گلایه می کنند. بعد از مدتی هر کدام متفرق می شوند و برای اقامه نماز به طور جداگانه به داخل مسجد می روند. به گزارش خراسان رضوی، در کل استان 7 هزار و 400 مسجد وجود دارد که 2 هزار مورد از این مساجد امام جماعت ندارند؛ یعنی 27 درصد از مساجد کل استان.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

محمد الهی از هنرمندان مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون که آثاری همچون کت جادویی، پایتخت، توفان شن، زمزمه و ... را در پرونده کاری خود دارد، بعد از سالها با اثری از عباس جانفدا، از نویسندگان مطرح تئاتر کشور، به صحنه تئاتر مشهد بازمیگردد. نمایش « وطن و تنها» از دوم مهرماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد واقع در پارک ملت به صحنه خواهد رفت. این نمایش را عباس جانفدا به نگارش درآورده و محمد الهی که برنده تندیس بازیگری جشنواره تئاتر فجر است، کارگردانی کرده است. وطن و تنها روایتگر چالشهای یک رزمنده دوران دفاع مقدس با خانواده و جامعه است که در یک کلینیک دراماتراپی بستری شده است. این نمایش تلاش میکند با استفاده از تصویر و تلفیق آن با نمایش در فضایی متفاوت علاوه بر یک نقد اجتماعی، نقبی به مشکلات امروز و اختلاف میان نسلها بزند. در این نمایش که کار مشترک دو گروه هامش و کوچه است علاوه بر محمد الهی، عباس جانفدا، الهه پژوهی، محمدصادق صنعتی و جمعی از هنرمندان جوان تئاتر مشهد هم حضور خواهند داشت. طراح صحنه این اثر نمایشی: حمید لشکری، مدیر تولید: رضا پژواک، ساخت تیزر و ویدئوآرت: مهرداد الهی و طراح پوستر: سروش حیدری خواهند بود. این نمایش هرشب ساعت 19 در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه میرود و علاقهمندان میتوانند از طریق سایتwww.gishot.ir برای رزرو بلیت این نمایش اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.













