تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
یادداشت
تعداد بازدید : 14
ضرورت توسعه کارآفرینی کشاورزی با هدف دست یابی به توسعه پایدار
نویسنده : سیدجلالالدین بصام معاون آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
بخش کشاورزی به دلیل برخورداری از رشد مستمر و پایدار اقتصادی، تامین امنیت غذایی، بازدهی سرمایه، ارزآوری، ارزبری کم و ایجاد عدالت اجتماعی در قیاس با دیگر بخشهای اقتصادی کشور از قابلیتهای خاصی برخوردار است. نکته حائز اهمیت آن است که توسعه این بخش تنها با تزریق سرمایه و فناوری محقق نمیشود، بلکه این کار فرایند چند بعدی است که عوامل بسیاری در آن نقش دارند.
البته که تاثیر سرمایه گذاری برای به سازی و تقویت نیروی انسانی در توسعه کشاورزی موضوعی غیرقابل انکار است. یک نوع سرمایه گذاری که امروزه به عقیده برخی صاحب نظران از رویکردهای اجتناب ناپذیر برای بخش دولتی و غیردولتی محسوب میشود، تقویت و توسعه کارآفرینی در این بخش است.
با در نظر گرفتن ظرفیت عرصههای کارآفرینی در بخش کشاورزی، میتوان توامان مشکل بیکاری دانش آموختگان رشته کشاورزی را نیز حل کرد. متاسفانه تاکنون به دلیل نبود نگرشهای کارآفرینانه موثر، از ظرفیتهای حوزه کشاورزی استفاده نشده و عمدتا از این بخش بهره وری معیشتی میشده است. بنابراین تقویت کشاورزی و ایجاد تغییر در تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی به ایجاد اشتغالهای غیرکشاورزی، افزایش درآمد و افزایش تقاضا برای کشاورزان محلی و تولیدات غیرکشاورزی منجر خواهد شد. از این رو باید ضمن شناسایی فرصتهای جدید، به نوآوری و خلاقیت در فعالیتهای کشاورزی و استفاده بهینه و متنوع از اراضی آن با هدف توسعه کشاورزی و... پرداخت. در حقیقت کارآفرینان کشاورزی میتوانند با شناخت درست فرصتها و بهره گیری از سرمایههای راکد، امکاناتی را فراهم آورند و با سامان دهی و مدیریت منابع، ایدههای خود را عملی سازند. در این حرکت و فرایند نه تنها خود بیکار نمیمانند بلکه در بخش غیردولتی و بدون اتکا به ظرفیتهای دولتی، برای تعداد دیگری نیز شغل میآفرینند.
البته مزایای کارآفرینی در حوزه کشاورزی به موارد مذکور ختم نمیشود، چرا که کارآفرینی در این حوزه، ارزش افزوده حاصل از این بخش را افزایش و بهره وری در زمینه مدیریت نیروی انسانی، مدیریت مزارع و فرایندهای تولید را ارتقا خواهد داد. همچنین مشارکت جمعی کشاورزان را جلب و تفکرات نو را به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد. خوشبختانه تاکنون حدود 22 طرح کارآفرینی عملیاتی شده است و طی امسال نیز حدود 13 طرح دیگر به مرحله اجرا در خواهد آمد. علاوه بر این حدود 100 طرح کار حین تحصیل در مرحله تحقق است تا دانشجویان در طول تحصیل از منافع اقتصادی آن بهره مند شوند و توانمندی آنان برای ورود به بازار ارتقا یابد. به تازگی نیز طرحی با عنوان توسعه کسب و کارهای نوین در کشاورزی طی یک تا دو ماه اخیر کلید خورده است. ناگفته نماند هم اکنون حدود 130 شرکت دانش بنیان در زمینه فعالیتهای نوآورانه کشاورزی تاسیس شده است.
لازم است تاکید کنم، موفقیت کارآفرینی در بخش کشاورزی مناطق روستایی مستلزم پیوند ناگسستنی با بخش صنعت یا به عبارتی صنعتی کردن کشاورزی است چون بین بخشهای صنعت و کشاورزی ارتباط پیشین و پسین وجود دارد.
علاوه بر این برای تثبیت و جاانداختن کارآفرینی کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی، افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ترویج و اشاعه کارآفرینی کشاورزی و منافع آن در رسانهها و مجلات و همچنین تهیه و روزآمد سازی اطلاعات مورد نیاز هستیم، چرا که در شرایط امروز کشور، اهمیت توجه به اشتغال و نیروی انسانی در مسائل اقتصادی کشور و دست یابی به رشد و توسعه اقتصادی با تکیه بر کاهش بیکاری و افزایش اشتغال زایی در بخش کشاورزی از جایگاه ویژهای برخوردار است.
با این حال نباید از این مهم غافل شد که بخش کشاورزی در کشور ما با مشکلاتی رو به روست که یکی از آن ها، نیاز به آموزش نیروی کار ماهر است. آموزش کشاورزان و کاهش فاصله آموزشهای نظری دانش آموختگان این رشته با بازار کار از طریق کارآفرینی میسر میشود زیرا این حوزه میتواند مشکل کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از طریق نوآوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید با جذب سرمایههای خصوصی، موسسات مالی و دولتی برطرف کند و این دلیلی برای تاکید بر کارآفرینی در توسعه اقتصادی کشورهاست.
در مجموع میتوان این گونه نتیجه گرفت که در گذشته سیاستهای کشاورزی، فرایند توسعه را سلسلهای از تغییرات فناوری که با هدف افزایش تولید و درآمد حاصل شده بود، تلقی میکردند اما امروز به باور کارشناسان و دستاندرکاران بخش کشاورزی، تحقق این مهم بیش از هر چیز در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان یکی از اصلیترین منابع تولید در بخش کشاورزی است. کارآفرینی کشاورزی راهکاری برای توانمندسازی و ظرفیت سازی با هدف دست یابی به توسعه پایدار است. رشد و توسعه بخش کشاورزی زمینههای لازم برای رشد و توسعه دیگر بخشها را فراهم میسازد و بدون آن، عوامل و نهادههای لازم برای فعالیت دیگر بخشهای اقتصادی فراهم نمیشود. از سوی دیگر با توجه به اهمیت اشتغال و نیروی انسانی در توسعه کشور و دست یابی به رشد و توسعه اقتصادی با تکیه بر کاهش بیکاری، اشتغال زایی در بخش کشاورزی جایگاه ویژهای دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 60
شهر و استان در شبکههای اجتماعی
برزو ارجمند، بازیگر خراسانی یک پویش به نفع محیط زیست ایجاد کرد. او در این برنامه که با هدف «پاک سازی محیط زیست» انجام میشود، از مردم خواست تا در سفرهایشان به تمیز شدن طبیعت پیرامون خود کمک کنند و توامان عکس هایشان را از پاک سازی محیط اطرافشان برای صفحه او در اینستاگرام ارسال کنند.
لاله اسکندری، بازیگر خراسانی با انتشار این عکس از تجربه بازی در تازهترین کار خود، چنین نوشت: «روزهای پایانی نقش نیلوفر در سریال خانواده دکتر ماهان تجربهای شیرین در کنار راما قویدل عزیز و علی محمد قاسمی نازنین...».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 17
بریده کتاب
لحظههایی هست که تنهای تنها میشوی و به آخر هرچیزی که ممکن است برایت اتفاق بیفتد میرسی. این آخر دنیاست. خود غصه. غصه تو دیگر جوابگویت نیست و باید به عقب برگردی، وسط آدم ها، هرکه میخواهد باشد. در این جور لحظهها به خودت سخت نمیگیری، چون حتی به خاطر اشک ریختن هم باید به آغاز هرچیز برگردی، به جایی که همه دیگران هستند.
سفر به انتهای شب
لوئی فردینان سلین
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 21
دیالوگ
شهید عباس بابایی(شهاب حسینی):پروازاندازه آدمو برملا میکنه هرچی بالاتر میری بالا و بالاتر میری دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچک تر!
شوق پرواز
کارگردان: یدا... صمدی
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ایران به روایت خراسان
تعداد بازدید : 11
30تیر 1343
سوسکهایی که بهانه یک نزاع خونین شدند
54سال پیش در چنین روزی، روزنامه «خراسان» نوشت:
به طوری که خبرنگار ما از شهر ری خبر داده است، شب گذشته در یکی از محلات شهر ری، عدهای به خاطر چند سوسک به جان هم افتاده و زخمی شدند و بالاخره موضوع با دخالت پلیس خاتمه یافت و عدهای تحویل دادسرا گردیدند.
خبرنگار ما جریان واقعه را چنین گزارش داد؛ نیمه شب گذشته، آرامش کوچه صاحب واقع در محله نفرآباد بر اثر صدای داد و فریاد عدهای بهم خورد و گروهی به جان هم افتادند و چند نفر که پنجرهها را باز کرده بودند تا بدانند دعوا بر سر چیست، فقط میشنیدند که صحبت از سوسک است. دعوا این قدر ادامه داشت تا ماموران کلانتری رسیدند. در یکی از خانههای نفرآباد چند سوسک سیاه لانه کرده و وقت شب چنان جیر و ویر راه میانداختند که کمتر کسی میتوانست به خواب برود.
صاحبخانه که مدام از ناراحتی اعصاب و خستگی مینالید و خوابش نمیبرد، با صدای بلند شروع کرد به بد و بیراه گفتن به سوسک ها. اهل خانه بیدار شدند و مرد گوشه حیاط را گشت و خواست تا سوسکها را بکشد که زنها گفتند گناه دارد و او برای این که از شر سوسکها در امان بماند، آنها را به خانه همسایه پرت کرد.
لحظهای بعد جیر و ویر سوسکها در خانه همسایه بلند شد و ساکنان آن خانه از صدای سوسکها بیدار شدند و چون میدانستند که لانه اصلی سوسکها در خانه مجاور است حدس زدند که سوسکها را کسی به خانه آن هاانداخته است پس صدای داد و هوارشان بلند شد و به همسایه بد و بیراه گفتند و افراد خانه اول هم جواب دادند و از هر دو خانه بیرون ریختند و به جان هم افتادند.
در تاریکی 15زن و مرد باهم جدال میکردند و زد و خورد نیز برای مدتی ادامه داشت. در این بین ماموران کلانتری رسیدند و عدهای را دستگیر کردند و پس از تنظیم پرونده هنگام صبح آن را تحویل دادسرای تهران دادند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تنور
تعداد بازدید : 94
وقتی سیف رو در رو میشود
عمو شاطر
هفته گذشته نشست استانداران کلانشهرها با رئیسجمهور برگزار شد که طی آن رئیس جمهور برای تسریع عملیات اجرایی بافتهای فرسوده در مشهد، دستور صریح دادند. معمولا در حاشیه این نوع جلسات موضوعات و مباحث مهمی مطرح میشود که اغلب نیز رسانهای نمیشود. عموشاطر حس هفتم خود را که همانا خیال بافی باشد، به کار گرفته است، کسی چه میداند شاید استاندار پیگیر موضوع موسسات مالی منحل شده در استان بوده. ..
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 6
مناجات
خواجه عبدا... انصاری
الهی!
یاد تو در میان دل و زبان است و مهر تو میان سر و جان
الهی!
شاد بدانیم که اول تو بودی و ما نبودیم
کار تو در گرفتی و ما نگرفتیم
قسمت خود نهادی و رسول خود فرستادی.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 14
حکمت روز
امام صادق (ع)
مردم هر شهری به سه چیز نیازمندند که در امور دنیا و آخرت خود به آنها رجوع کنند و چنان چه آن سه را نداشته باشند، گرفتار جهل و نابه سامانی میشوند: دین شناسِ دانایِ پرهیزکار، حاکم نیکوکاری که مردم از او اطاعت کنند و پزشک بصیرِ معتمد.
تحف العقول ص 321
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
حسامالدین سراج در گفت و گو با خراسان رضوی:
تعداد بازدید : 21
جامعه ما در تمنای «امید» است
نویسنده : ملیحه رفیع طلب
صدای گرم و دلنشین «حسام الدین سراج»، به ویژه با آن تصنیف معروف «دل میرود ز دستم...» در سلولهای خاکستری و کنج دل خیلیها به یک حال خوش تبدیل شده است. همه نسلها هم مشتری صدایش هستند، حتی دهه هشتادیها با آن ذائقه متفاوتشان. خودش هم با تاکید موکدی میگوید که دوست دارد موسیقیاش، نوایی از این مردم و روزگار باشد.
سراج برای مدت سه روز در مشهد و با همراهی «گروه بامداد» اجرای صحنهای موسیقی ایرانی دارد. در حاشیه یکی از برنامههایش با او از هنری سخن گفتیم که عمیقا دغدغه آن را دارد:
آلبومی محصول همکاری با «سور» و «کامکار»
صحبت مان با سراج را از جدیدترین آلبومش در همکاری با گروه «سور» و اردشیر کامکار، شروع میکنیم و میپرسیم، کار به کجا رسید؟ در جوابمان میگوید:در آخرین کنسرتی که سال گذشته در تالار وزارت کشور برگزار کردم، با آقای اردشیر کامکار و دو نوازنده ترک که شهرت جهانی دارند، همراه بودیم و قطعهها شامل ترانههایی بود که در کشورهای مختلف به زبانهای خودشان اجرا میشد، یعنی ملودیها مشترک هستند اما در هر کشور به زبان خودشان ترجمه میشود. به نظرم کاری است که باید در آینده نیز ادامه یابد. فیلم این اجرا آماده شده است و تا چند ماه دیگر تقدیم مردم میشود، البته در برنامه ریزیها برای آیندهمان بازهم دوست داریم این کنسرت را برگزار کنیم. این هنرمند ارزنده کشورمان ادامه میدهد: همچنین کار دیگری را با گروه «سور» و آهنگ سازی مجید مولانیا تولید کرده ایم که اشعارش از حافظ و مولانا و استادان حسین منزوی، ابتهاج و شفیعی کدکنی است. امیدوارم بتوانیم به زودی این اثر را به دست مردم برسانیم. کار دیگری نیز هست که مجموعهای از سازها همچون پیانو و تنبک و همچنین چاشنی آواز در آن به کار رفته است و دو تصنیف اش را من ساخته ام. در واقع یک تصنیف اش از آوازهای قدیم است که یک فرم نوستالژیک و عاشقانه دارد. در این کار، عباس ابوحمزه پیانو زده و تنظیم اثر را انجام داده است.
بعضی تهیه کنندگان میخواهند از موسیقی پول بسازند
این استاد برجسته، حرف را میکشاند به فضای موسیقی کشور. فضایی که به اذعان او مغشوش، مریض و ناسالم است و در چنین بستری، هنر باهویت (چیزی شبیه موسیقی مقامی خراسان) گم شده است. او بیان میکند: هنرمندانی که جدی کار میکنند و در این مسیر زحمت میکشند و کارشان ارزش ملی و فرهنگی دارد، آرام آرام رانده میشوند، به این دلیل که برایشان فضایی به وجود آوردهاند که دیگر صدایشان شنیده نمیشود. این وضعیت مصداقی از این بیت است:« گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آن چه البته به جایی نرسد فریاد است ».
وی تاکید میکند:همه مایی که در این عرصه فعال هستیم، امیدواریم وضعیت موسیقی کشور در آینده بهتر شود و صدا و سیما که نقشی بسیار عمده و موثر در ترویج و اشاعه موسیقی دارد، باید با تدبیر بهتر و برنامه ریزی دقیقتر کاری کند که آرامآرام به سمت موسیقی فرهنگی و آثار ارزشمند در این حوزه حرکت کنیم.
وی تاکید میکند: فضایی مغشوش بر عرصه موسیقی کشور حاکم و این ناشی از نوعی رقابت ناسالم است. در حقیقت کاری کردهاند که یک سر این هنر به مسائل مالی گره خورده است. متاسفانه بعضی تهیه کنندگان میکوشند تا به هر نحوی، از موسیقی پول بسازند و برایشان خود اصل این هنر ارزش چندانی ندارد. این کم کم ما را به بیراهه خواهد برد و آرام آرام به سمتی میرویم که یک نوع موسیقی تفننی تقلیدی، همه انواع دیگر این هنر را به سود خودش مصادره خواهد کرد.
سراج ادامه میدهد: ما باید تهیه کنندگانی داشته باشیم که از توان ارزشگذاری موسیقایی بهره مند باشند و سراغ هنرمندی بروند که ارزشها را میشناسد و میتواند تاثیر فرهنگی و هنری خوبی بر مردم بگذارد.
گزیدهکارم، چون دنبال علایقم رفتهام
سراج از آن جمله هنرمندان حوزه موسیقی به شمار میرود که از قضا گزیده کار میکند. از او درباره دلیل این گزیده کاری میپرسیم که در جواب بیان میکند: در هنر همه هنرمندان معمولا گزیده کار هستند، منتها براساس روحیات خودشان ترجیح میدهند سراغ انتخابهایی بروند که دوست اش دارند و همین شاید هنرمند را در ظاهر گزیدهکار کند. من به عرفان ایران زمین و اشعار بزرگان این کشور علاقه زیادی دارم و ترجیح میدهم از ترکیب اینها اثرم را بسازم.
«نوگرایی» یکی از دغدغههای این استاد برجسته تلقی میشود. باور دارد که باید با نگاهی تازه در این عرصه حرکت کنیم تا موسیقی از پاپ گرفته تا سنتی به ورطه تکرار دچار نشود. او میگوید: در موسیقی ایرانی، پاپ یا انواع موسیقی ملل و حتی آثار کلاسیک یا اصلا موسیقی مقامی، خود آن عرصه به عنوان یک چهارچوب و قالب مطرح است و کار موسیقیدان، تلفیق و پیوند دادن مسائل روز و مباحث اجتماعی با بدنه این هنر است. یک اثر موسیقایی اگر بخواهد ماندگار شود، باید صدای مردمان و جامعه باشد. از این منظر، فکر موسیقی دان و برنامه ریزی و طراحی برای کار خودش و ایجاد تمایز در اثرش، بسیار مهم است.
عاقبت پدر موسیقی دان
حرف را میکشانیم سمت و سوی دیگری و با او از فرزندانش میگوییم و این که آیا همچون پدر، در این وادی هنری قدمی گذاشتهاند یا نه؟... جوابش با قدری تامل همراه است؛«فرزندان من اهل موسیقی هستند اما موسیقی را به عنوان شغل اول خود انتخاب نکردهاند. دلیل اش را باید از خودشان بپرسید، شاید عاقبت من را دیدند و این کار را نکردند»(خنده).
وی ادامه میدهد: در کشور ما، آن چنان که باید برای موسیقی دان ارزش اجتماعی قائل نمیشوند. البته این بیشتر در قالب سیستم اداری و دولتی است. مردم ما با اهالی آواز و موسیقی خیلی خوب ارتباط برقرار میکنند اما سیستم دولتی ما حتی آن بخش فرهنگی که خیلی هم ادعا دارد، با اهالی این هنر خوب رفتار نمیکند و ارتباط در خور توجهی با این قشر ندارد. همین مسئله باعث شده است تا موسیقیدانها و اهالی این هنر، همواره در عرضه آثار خود به مشکل بربخورند و به نوعی روزمرگی گرفتار آیند.
دوست دارم آیندگان بگویند؛ آدم خوبی بود
سراج جایی نقبی میزند به حسرتها و آرزوهایش و میگوید: این روزها بیشتر برای مردم دعا میکنم. آرزو دارم احوالمان خوب شود. شرایط معیشتی جامعه بهبود یابد تا برسیم به آن آرامشی که اغلب ما تمنایش را داریم.
وی ادامه میدهد: وقتی احوال بعضی از مردم را میبینم بسیار غصه میخورم، به قول مولانا که میگوید؛« من از بینوایی نیم روی زرد/ غم بینوایان رخم زرد کرد». هم اکنون وضعیت خوب و مطلوبی را شاهد نیستیم. این حس ناامیدی و یاسی که در جوانها و حتی در بزرگ ترها میبینیم خیلی تلخ است. باید نگرانش باشیم. هر جامعهای بیش از هر چیز به «امید» نیاز دارد.
این هنرمند که بزرگشده توسط پدری هنردوست است، از تاثیری میگوید که تشویقهای بزرگ خانه بر او داشته است و تاکید میکند: اگر به گذشته برگردم دوست دارم حق پدر و مادر و بزرگ ترها و استادانم را خیلی بیشتر از آن چه کردم، به جا بیاورم. دست پدر را میبوسیدم بابت همه حمایت هایش و تقدیر میکردم از همه آنهایی که محبتهای غیرقابل جبرانشان مرا به این جا رساند.
وی امیدوار است که در تمام این سالها اثر مثبتی بر هنر موسیقایی کشور باقی گذاشته باشد و تاکید میکند: هرچند در این باره نسلهای بعد باید قضاوت کنند اما امیدوارم راهی را گشوده باشیم که مسیر رسیدن آنها را کوتاهتر کند. دوست دارم بگویند آدم خوبی بود و در زمینه هنر تاثیرات مثبتی داشت و در واقع همان شعر معروف: «خرم آن کس که در این دفتر پاک/ از همه عیب رقم خیر کشید و اثر خیر گذاشت...».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.