
معاون دادستان مشهد خبرداد:
تعهد 2 هفته ای سرپرست آب منطقه ای به دادسرا برای ارائه برنامه
معاون دادستان مشهد گفت: سرپرست آب منطقهای خراسان رضوی تعهد داد که طی دو هفته آینده برنامه کاری را برای سال آینده به دادسرا ارائه کنند.محمد بخشیمحبی در گفتوگو با فارس، در خصوص علت فراخوان سرپرست آب منطقهای خراسان رضوی به دادسرا اظهار کرد: در چند روز گذشته سیلابهایی در مسیلها به وجود آمد که بهدلیل نبود نظارت مناسب آب منطقهای و دیگر دستگاههای مرتبط با حوزه زمین، متاسفانه شاهد بروز سیلاب و خسارت برای مردم بودیم.وی افزود: متولی اصلی در این زمینه آب منطقهای است، بههمین دلیل، سرپرست آب منطقهای را فراخواندیم که وی به همراه معاونان خود برای ادای توضیح و ارائه برنامه به دادسرا آمد.همچنین سرپرست آب منطقهای خراسان رضوی تعهد داد که طی دو هفته آینده برنامه کاریاش را برای سال آینده به دادسرا ارائه کند و علاوه بر آن برنامه آزادسازی زمینهای متعلق به دولت را که توسط عدهای از مردم تصرف شده و شاهد خسارت به این اراضی و مردم نیز هستیم، ارائه کنند.بخشی محبی اضافه کرد: قرار شد سرپرست آب منطقهای خراسان رضوی نیز برنامه کاری خود را در دو حیطه چاههای غیرمجاز، بستر و حریم رودخانهها و مسیلهای این استان بیاورند تا دادستانی مجوزهای لازم را برای آزادسازی و رفع تصرف از آن ها صادر کند.
وی با اشاره به چاههای غیرمجاز و برداشتهای بیش از حد از چاههای مجاز، گفت: چاههای غیرمجاز و برداشتهای بیش از حد از چاههای مجاز از اولویتهای دادستانی بوده و خسارتی که برداشتهای غیرمجاز از چاههای مجاز به آبخوانها و سفرههای آب زیرزمینی میزنند، خیلی بیشتر از چاههای غیرمجاز است که درباره این موارد نیز سرپرست آب منطقه ای و معاونان شان توضیحاتی دارند.معاون دادستان مشهد بیان کرد: با دستور دادستانی بنا شد، ابتدا به افراد اخطار بدهند که اگر در مهلت مناسبی برای مسلوب المنفعه کردن چاههای غیرمجاز اقدام نکردند یا در شرکت آب منطقهای برای چاه شان تشکیل پرونده ندادند، ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب برای آن ها اعمال شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون استعفا کرد
ناصرالدین گرامی از سمت مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون استعفا کرد.به گزارش خراسان رضوی، اعضای هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ضمن پذیرش استعفای گرامی ، علیرضا اصلی از اعضای هیئت مدیره را تا تعیین مدیرعامل جدید به سمت سرپرست منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منصوب کردند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گزارش
استقبال سرمایه گذاران ازسرمایه گذاری درعرصه صنعت در یک دهه گذشته و در حوزه شهرستان چناران موجب شده این شهرستان به یکی از پنج شهر صنعتی استان تبدیل شود.
امید است که چناران با وجود ظرفیت ها و قابلیت هایی نظیر شهرک صنعتی 1200هکتاری، در آینده ای نه چندان دور به قطب صنعت استان یا به عبارتی شرق کشور تبدیل شود. به گزارش خراسان رضوی، گرچه طی سال های گذشته دولتمردان و مسئولان در ایجاد بسترهای مناسب برای شکوفایی صنعت و جذب سرمایه گذاران گام های خوبی برداشته اند اما بی شک رسیدن به نقطه تعالی و تحقق اهداف پیش بینی شده مستلزم تداوم حمایت ها در قالب تطبیق برنامه با شرایط روز کشور،همسو سازی با شعار سال و اقتصاد مقاومتی،رفع موانع تولید و اشتغال است و می طلبد که همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها و نهادها با پرهیز از نگاه جزیره ای با تعامل و هماهنگی و دور اندیشی احساس مسئولیت و کمک کنند که صنعت و تولید از این دوره گذار بحرانی عبور کند و شرایط شکوفایی آن مهیا شود.در همین باره دیدگاه و مشکلات برخی صنعت گران و مسئولان را می خوانید:
مسائل و مشکلات تولید و راهکارها
مدیر یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان چناران افزایش یک باره حدود 20 درصدی حقوق کارگران را عاملی برای افزایش بیکاری مطرح می کند و می گوید:این اقدام در کنار دیگر عوامل بیش از 15 درصد در هزینه تمام شده موثر است.خانم غفارنیا که در زمینه تولید و توزیع فراورده های واسطه ای شکلات در صنایع غذایی فعال است، می افزاید:این گونه افزایش های یک باره از آن جا که بازار توان و تحمل افزایش قیمت را ندارد تولیدکننده را مجبور به کاهش هزینه ها از طریق کاهش تعداد کارگر و نظایر آن می کند که خود عامل افزایش بیکاری است.
نگاه سخت گیرانه برخی مدیران
یکی دیگر از مدیران واحدهای صنعتی به منفی نگری برخی مسئولان و کارشناسان و متولیان امور اشاره می کند و می گوید:متاسفانه برخی مدیران و کارشناسان در شرایط سخت کنونی با نگاه منفی که دارند در اجرای بخشنامه ها به شدت سخت گیری می کنند و می خواهند بخشنامه را بدون انعطاف اجرا کنند که حاصل آن افزایش هزینه ها و تحمیل برخی هزینه های سربار بر تولید است. وی می افزاید:انتظار این است در شرایط خاص فعلی مسئولان و متولیان یا حداقل سازمان های نظارتی با دید حمایتی و مثبت با تولیدکننده رفتار کنند و اجازه بدهند از شرایط سخت و خاص فعلی عبور کنیم زیرا قطعا بسیاری از درخواست های نظارتی آن ها را می توان در فرصت های آینده عمل کرد.
بی ثباتی در قوانین بلاتکلیفی زیادی ایجاد کرده است
تولیدکننده دیگری می گوید: بی ثباتی در قوانین بلاتکلیفی زیادی ایجاد می کند و مانع برنامه ریزی دراز مدت و دغدغه آور و هزینه بر است زیرا گاهی این قوانین نه تنها ناقض مقررات قبلی است بلکه تفسیر به رای کارشناسان و ارزیابان و متولیان را در پی دارد که عامل مضاعفی در ایجاد مانع بر سرراه تولید است و از موارد شاخص آن می توان به مسائل و مشکلات ترخیص کالا اشاره کرد.
ضرورت تمرکززدایی در اجرای قوانین و مقررات
تولیدکننده دیگری ضرورت تمرکززدایی در اجرای قوانین و مقررات را یادآور می شود و می گوید:در حوزه شهرستان بسیاری از متولیان و کارشناسان و سازمان ها خود تصمیم گیر نیستند و به مسئولان بالاتر اداره یا سازمان ارجاع می دهند در صورتی که اگر اختیار داشته باشند می توانند برخی مسائل و مشکلات را در حوزه شهرستان حل کنند تا در انجام امور تسهیل شود.
تولیدتقلبی وزیرپله ای
تولید کننده دیگری ضعف قوانین مالکیت صنعتی و نبود نظارت کافی را یادآور می شود ومی گوید: نبود قوانین و مقررات و نظارت کافی باعث می شود برخی با سوءاستفاده از برندهای خاص به تولید تقلبی اقدام کنندیا با تولید زیر پله ای و زیرزمینی اعتبار برند رازیر سوال ببرند و حقوق مصرف کننده را نیز ضایع کنند بنابراین ضروری است ضمن تصویب یا اصلاح قوانین در عرصه حمایت از برند شرکت مالکیت صنعتی شعبه هایی در مراکز استان ها و شهرستان ها دایر شود.
صدور 195 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در شهرستان
رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت میگوید: تاکنون 195فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 5669میلیاردریال صادرشده است که حاصل آن اشتغال برای 6843 نفر بوده است.بیاتی قله زو به جایگاه صنعت شهرستان در استان اشاره کرد و افزود:چناران به لحاظ صدور پروانه بهره برداری رتبه چهارم پس از مشهد،نیشابور و سبزوار ،به لحاظ میزان سرمایه گذاری رتبه ششم پس از شهرستان های مشهد،نیشابور،خواف و فریمان و سرخس و از نظر تعداد اشتغال رتبه چهارم را پس از مشهد،نیشابور و فریمان دارد. بیاتی افزود: از آن جا که شهرستان در منطقه کمتر توسعه یافته قرار دارد، صنایع مستقر در آن از برخی معافیت ها برخوردار می شوند که در این زمینه در سال گذشته حدود 122 هزار یورو معافیت گمرکی به ماشین آلات وارداتی تعلق گرفته است.فرماندار چناران گفت:حمایت از کالای ایرانی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری یک ضرورت است و باید همه برای تحقق آن بکوشند. محمد پرویزیان افزود :برای تحقق شعار سال تمامی مردم و مسئولان باید به میدان بیایند و از تولید داخلی به معنای واقعی حمایت و پشتیبانی کنند. وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی پاسداری از اقتصاد ملی است ادامه داد:مسئولان ادارات شهرستان باید در محیط کار از کالای ایرانی استفاده کنند. نماینده دولت در شهرستان خطاب به تولیدکنندگان هم افزود: تولیدکنندگان نیز باید کیفیت را رعایت کنند، اگر کالای با کیفیت تولید شود مردم هم از آن حمایت می کنند و این به نفع تولیدکنندگان است.وی تقلب در کالا را سبب سلب اعتماد مصرف کنندگان بیان کرد و ادامه داد:امروز شاهد تولیدات برخی کالاهای بی کیفیت هستیم و همین مسئله باعث سرخورده شدن مردم از خرید کالای ایرانی شده است. فرماندار چناران به واردات بی رویه و قاچاق برخی کالاهای خارجی به کشور اشاره کرد و افزود: ورود این کالاها به کشور خطرناک است و سبب تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان میشود. فرماندار چناران با اشاره به اولویت حل مشکلات واحدهای تولیدی بر دیگر امور گفت : مجموعه ادارات مرتبط با سرمایه گذاری و اشتغال و کارگروه صنعت،معدن و تجارت در این زمینه به صورت ویژه آماده و فعال است. محمد پرویزیان افزود:ادارات شهرستان موظفند طبق قوانین پاسخ گوی استعلامات واحدهاباشند و هیچ عذری پذیرفته نیست و در صورت نبود امکان پاسخ گویی، مراجعه کننده را توجیه کنند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رئیس اداره هواشناسی نیشابور:
دلیل سیل اخیر نیشابور، انحراف مسیر رودخانه های فصلی است
رئیس اداره هواشناسی نیشابور به خراسان رضوی گفت: طی هفته گذشته در نیشابور 40 میلیمتر بارش داشتهایم که این میزان تقریباً دو برابر بارشهای ماههای مهر، آبان، آذر، دی و بهمن سال گذشته در همین منطقه است. وی افزود: به عللی مانند تغییر مسیر رودخانهها توسط کشاورزان به امید بهرهمندی از بارانهای بهاره و باز نبودن مسیل در محلات اردسمان و رحمتآباد سیل باعث تخریب منازل شده است.مهدی بلوکی تصریح کرد: دو بارش به مقدار 13.8 میلیمتر و 7.1 میلیمتر که باعث وقوع سیل در شهرستان و آسیب به مردم شد، بارش معمولی است که بهصورت عادی نباید ایجاد سیل کند.وی ادامه داد: به عللی مانند تغییر مسیر رودخانهها توسط کشاورزان به امید بهرهمندی از بارانهای بهاره و باز نبودن مسیل در محلات اردسمان و رحمتآباد سیل باعث تخریب منازل شده است.
به منظور کشف اجساد باقی مانده پرواز تهران -یاسوج:
6 امدادگر جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات دنا اعزام شدند
فارس-بلوکی رئیس جمعیت هلالاحمر قوچان از اعزام شش امدادگر جمعیت هلالاحمر خراسان رضوی از شهرستانهای قوچان و تربتحیدریه به ارتفاعات دنا بهمنظور پشتیبانی برای کشف اجساد باقیمانده پرواز تهران-یاسوج خبر داد.
افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سبزوار
کلاته/رئیس سازمان حملونقل بار و مسافر شهری شهرداری سبزوار از افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ جدید تعرفه کرایه انواع تاکسیهای سبزوار برای اجرا در سال جاری که در نشست شورای اسلامی شهر تصویب شد، به رانندگان انواع تاکسیهای این شهرستان ابلاغ شده است. غلامرضا فردوسی در گفتوگو با خراسان رضوی بابیان این که افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سبزوار پس از درخواست سازمان حملونقل بار و مسافر شهری و ارائه به کمیسیون مربوط به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، اظهار کرد: این نرخ پس از تایید کارگروه انطباق فرمانداری سبزوار به رانندگان انواع تاکسیهای سبزوار ابلاغ شد. وی افزود: استفاده از تاکسی متر از ابتدای امسال برای تمامی رانندگان تاکسی در سبزوار ضروری شده است و بازرسان سازمان نظارت و دقت بیشتری درباره رعایت این موضوع دارند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رئیس کل دادگستری استان :
توجه به مناطق محروم ازمهم ترین سیاست های دادگستری است
رئیس کل دادگستری استان در نشست مشترک منطقه ای مسئولان حوزه های قضایی و اعضای شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی در شهرستان قوچان گفت: یکی از مهم ترین سیاست های دادگستری استان توجه به مناطق کم برخوردار و محروم است. حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این زمینه و با تجمیع امکانات و منابع تلاش بسیار زیادی برای تقویت نیروی صف به ویژه در این مناطق به انجام رسید و به سازی، نوسازی و تأسیس اماکن جدید در حوزه های مختلف قضایی مؤید این نوع نگاه است.به گزارش روابط عمومی دادگستری استان، رئیس کل دادگستری استان همچنین از زندان شهرستان قوچان بازدید کردو با حضور در جمع مددجویان به بررسی مشکلات و مسائل آنان پرداخت.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار:
نخستین الکتروموتور سیف کشور در سبزوار ساخته شد
کلاته/ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: برای نخستین بار در کشور الکتروموتور سیف با قدرت 630 و 900 کیلو وات به سفارش وزارت جهاد کشاورزی در شرکت ماشین های الکترونیکی جمکو این شهرستان ساخته شد. امید بخش با اشاره به ساخت نخستین الکتروموتور سیف با قدرت 630 و 900 کیلو وات در شرکت ماشین های الکترونیکی جمکو سبزوار، اظهارکرد: این الکترو موتور به سفارش وزارت جهاد کشاورزی برای پروژه آب رسانی به استان سیستان و بلوچستان ساخته شده و مراحل ساخت و آزمایش الکترو موتور سیف به پایان رسیده است. وی افزود: این نوع الکتروموتور در سال های گذشته به کشور وارد می شد و هم اکنون با تولید شرکت جمکو نیاز داخل کشور تامین شده است.
رئیس شورای اسلامی شهرآباد خبرداد:
تخصیص 80 میلیون تومان برای اجرای المان شهدای گمنام
نوری/ رئیس شورای اسلامی شهرآباد با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در شهرآباد از آغاز عملیات اجرایی المان مزار این شهدا با اعتبار اولیه 80 میلیون تومان خبرداد. احمد نخعی در گفت و گو با خبرنگار ما از تکمیل بوستان شهدای گمنام طی یک ماه آینده خبرداد و گفت: با توجه به این که شهرآباد به لحاظ فضای سبز وضعیت مناسبی ندارد بنای ما براین است که بخشی از بوستان شهدای گمنام را در خرداد ماه تکمیل کنیم تا شهروندان از فضای آن استفاده کنند. نخعی گفت: بودجه امسال شهرداری دو میلیارد و 300 میلیون تومان است که بعداز چندین جلسه کارشناسی و عملیاتی این بودجه مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و نسبت به سال قبل از رشد دوبرابری برخوردار است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ایشان زاده/رئیس هلال احمر قوچان گفت:در حادثه واژگونی دو خودرو در محورهای قوچان- فاروج و قوچان- مشهد چهار نفر مصدوم شدند. فکوری افزود:درحادثه واژگونی پراید در محور قوچان- فاروج سه نفر مصدوم شدند و در واژگونی پژو۲۰۶ در محور قوچان- مشهد یک نفر مصدوم شد که با اعزام عوامل امدادی پایگاه های امداد و نجات شهر کهنه و شهید کلاهدوز به محل حادثه و اقدامات اولیه درمانی،مصدومان به بیمارستان قوچان انتقال پیدا کردند.
احمدی،مدیرعامل فولاد خراسان گفت:طبق برنامه ریزیهای انجامشده تا پایان امسال تمام آب فضای سبز را از محل تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی تأمین خواهیم کرد تا عملا نشان دهیم که این کار را رسالت اجتماعی خود در برابر مردم نیشابور میدانیم.
مهدیان/ سرپرست فرمانداری کاشمر از کسب عنوان برتر استان در حوزه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتالی در نظام اداری توسط فرمانداری کاشمر خبر داد و گفت: در همایشی که با حضور وزیر تعاون و مسئولان استانی برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از احمدزاده سرپرست ،حسین خبازی کارشناس فناوری اطلاعات و محمد علی داوری مسئول دبیرخانه فرمانداری شهرستان کاشمر تجلیل شد.
کلثومیان/در نشست روسای انجمن های فرهنگی و هنری با فرماندار تایباد که صبح یک شنبه در دفتر فرماندار برگزار شد، شرافتی راد، فرماندار تایباد گفت: هنرمندان و جوانان این حوزه افسران جنگ نرم هستند.
نوری/ فرمانده سپاه بردسکن از راه اندازی گشت محله محور و صندوق های قرض الحسنه تاپایان امسال در تمامی پایگاه های مقاومت بسیج خبرداد.
کلاته/ مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: برای کاهش خسارت وارد شده به کشاورزان، مبارزه با آفات سن غلات، شته و علف های هرز در 12 هزار هکتار از سطح زیرکشت مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شد.منصور برغمدی اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون طرح مبارزه با سه هزار و295 هکتار آفت سن غلات، چهار هزار و 531 هکتار شته، چهار هزار و 661 هکتار علف های هرز و 695 هکتار پوره سن غلات در مزارع شهرستان اجرا شده است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

چهار روز ازبرگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی ازتوس تانیشابور می گذرد و طی چهار روزگذشته تعدادی ازبرگزیدگان این جشنواره درگفت وگو با خراسان رضوی مطرح کردند که برخلاف رویه وعرف جشنواره ها به مراسم اختتامیه دعوت نشدند وحتی اطلاع رسانی برای برگزیده شدن آن ها نیزنشده است.به گزارش خراسان رضوی، پس از مراسم اختتامیه و شبشعر هشتمین جشنواره بینالمللی از توس تا نیشابور که جمعه گذشته به ترتیب در فرهنگ سرای سیمرغ و فرهنگ سرای وکیلی نیشابور برگزار شد، حواشی این رویداد برخی شاعران و برگزیدگان این رقابت بینالمللی را آزرده خاطر کرد.محمد درودی منتخب بخش فولکلور این جشنواره اظهار کرد: متأسفانه از هیچکدام از برنامهها و اختتامیه این جشنواره مطلع نبودم و روز بعد مراسم از طریق فضای مجازی از برگزیده شدن و برگزاری مراسم اختتامیه مطلع شدم.وی تصریح کرد: متأسفانه از سمت دبیرخانه هیچگونه اطلاع رسانی برای برگزیده شدن و دعوت و حضور در این برنامه نشده بود.حامد باغشنی برگزیده بخش آزاد نیز خاطرنشان کرد: اولین بار که این موضوع را شنیدم باور نکردم ولی وقتی عکسهای مراسم را در رسانهها دیدم از این عملکرد دبیرخانه جشنواره تعجب کردم.وی خاطرنشان کرد: اداره ارشاد شهرستان نیشابور گفته است در جریان این جشنواره نیست و طبق پرسوجویی که کردم هیچکدام از نفرات برگزیده نیشابوری به این مراسم دعوت نشده بودند.این شاعر پارسیگو افزود: در همه جشنوارهها به برگزیدگان از قبل اطلاعرسانی می شود و انتظار داریم این موضوع پیگیری شود.
وقتی اسمم را صدا زدند متوجه کسب عنوان شدم
دیگر برگزیده بخش ویژه این جشنواره بینالمللی نیز با اشاره به این موضوع گفت: من از منتخب شدن خودم خبر نداشتم، با توجه به علاقهای که به خیام داشتم در این برنامه حضور یافتم و وقتی اسمم را صدا زدند متوجه کسب عنوان شدم.معصومه سادات شاکری ادامه داد: همانجا از مسئولان پرسیدم که چرا به برنامه دعوت نشدم؟ و پاسخ این بود که سه نفر به نمایندگی از همه شاعران دعوتشدهاند.وی تأکید کرد: 18 سال است که در جشنوارههای ادبی شرکت میکنم و این اولین بار است که منتخبشدهام ولی به من اطلاع ندادهاند.امانا... میرزایی نفر دوم بخش ویژه از مشهد نیز گفت: روز قبل از اختتامیه با تماس تلفنی از این موضوع مطلع شدم و در مراسم اختتامیه حضور پیدا کردم.وی افزود: مسئولان علت آن را نبود مکان و زمان مناسب دانستند.میرزایی ادامه داد: تا الان هیچ جشنوارهای را ندیدهام که به برگزیدگان اطلاعرسانی نکند، این یک ایراد و مشکل است که به این جشنواره وارد است.
نمیتوانستیم 20 مهمان برگزیده را پذیرایی کنیم
سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به موضوعات مطرحشده اظهار کرد: مرجع تصمیمگیری جمعی بودند که تصمیم گرفتند شاعران برگزیده به این برنامه دعوت نشوند، ما برای این که تبعیضی قائل نشده باشیم با هیچکس حتی شاعران نیشابوری تماس نگرفتیم.ملیحه بذری گفت: ما نخواستیم روزه افراد به هم بخورد، البته مشکل دیگر بودجه بود که ما نمیتوانستیم 20 مهمان برگزیده را پذیرایی کنیم، اما در داخل سالن با توجه به همراه بودن دو نفر شاعر مشهدی با ما و حضور مهمانان خارجی به این جمعبندی رسیدیم که از هر بخش یک نفر را بهعنوان نماینده به روی سن دعوت کنیم.وی با اشاره به این که هدایا، تندیس و هدیه نقدی در حال ارسال و پرداخت است، افزود: به دلیل این که نیشابور، شهرستان است و امکانات برنامه را ندارد نمیتوانستیم برگزیدگان را دعوت کنیم، حتی دیدید سالن ظرفیت جمعیت را نداشت و مجبور شدیم عدهای از شاعران را به مشهد برگردانیم.این مقام مسئول بدون اشاره به برنامهریزی ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته استقبال کمنظیر مردم نیشابور از این برنامه گفت: اگر این برگزیدگان را دعوت میکردیم به دلیل نداشتن امکانات در شهرستان نمیتوانستیم از آنها پذیرایی داشته باشیم، اگر برنامه در مشهد برگزار میشد حتماً همه را دعوت میکردیم.بذری ادامه داد: اگر بودجه جشنواره را بگویم شما قطعاً تعجب میکنید که با چنین مبلغی جشنواره بینالمللی برگزار کردیم.رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور نیز در پاسخ به مطالب مطرحشده گفت: ما فقط مسئولیت هماهنگی فرهنگ سرای وکیلی و صوت و امکانات جانبی را بر عهده داشتیم و وظیفه دعوت از مهمانان برعهده دبیرخانه بوده است.عباس کرخی تأکید کرد: ما بر اساس اطلاع و بدون داشتن وظیفهای، به سرگروههای شعری نیشابور برنامه را اطلاعرسانی کردیم، ضمناً دبیرخانه جشنواره اسامی هیچکدام از نفرات برگزیده را به ارشاد نیشابور اعلام نکرده بود.
هادی منوری دبیر جشنواره بینالمللی از توس تا نیشابور برخلاف صحبتهای سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ما به همه شاعران جز شاعران نیشابوری موضوع را اطلاع داده بودیم و همه اعلام کرده بودند که نمیتوانند در این برنامه حضور داشته باشند، همچنین چون رئیس هیئتداوران جشنواره، نیشابوری بود و این شهر خود میزبان برنامه بود، به شاعران برگزیده نیشابوری اطلاعرسانی نکردیم.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

بی توجهی راننده تریلی،مرگ عابر پیاده را رقم زد
باقری /در سانحه تصادف یک دستگاه تریلی حمل بار با عابر پیاده در محور چناران به قوچان مرد 60 ساله در دم فوت کرد. به گزارش خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان چناران گفت:در پی اطلاع از وقوع یک فقره تصادف تریلی با عابر پیاده در محور چناران به قوچان بعد از روستای خیرآباد بلافاصله گشت کلانتری11 شهری به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند. سرهنگ برات اویسی ادامه داد:پس از حضور ماموران در محل مشاهده شد یک دستگاه تریلی حمل بار هنگام حرکت در جاده با عابر پیاده ای که در حال عبور از عرض جاده بوده تصادف و متاسفانه عابر60ساله در دم فوت کرده است. وی با اشاره به این که کارشناسان راهور بی توجهی به جلو از سوی راننده تریلی را علت این تصادف اعلام کرده اند گفت:با کمک عوامل امدادی جسد فرد متوفی به سردخانه منتقل شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد:
کشف مواد مخدر در گناباد 113 درصد افزایش یافت
صفری/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد گفت: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون با 113 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 207 کیلوگرم رسید. طحان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد بدون توضیح بیشتر افزود: همچنین میزان دستگیری متهمان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 62 درصد افزایش یافت و 57 دستگاه خودروی قاچاقچیان نیز توقیف شد. وی افزود : از مجموع مواد مخدر کشف شده از ابتدای امسال تاکنون در گناباد 143 کیلوگرم مربوط به یک ماه گذشته بود و ماموران ضمن دستگیری 39 متهم پنج دستگاه خودروی آنان را نیز توقیف کردند. وی گفت: در چارچوب اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط 29 گروه عملیاتی هفته پیش 12 متهم دستگیر شدند.
حکم جالب درباره یک مزاحم تلفنی در خراسان رضوی
با رای جایگزین حبس، یک مزاحم تلفنی به انجام خدمات عمومی ملزم شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دادگستری کاشمر گفت: با رای جایگزین حبس یک قاضی در بخش کوهسرخ این شهرستان، مزاحم تلفنی به انجام خدمات عمومی ملزم شد.علی میدانی افزود: با این رای متهم به مزاحمت تلفنی به انجام خدمات عمومی مرتبط با مخابرات به مدت 90 ساعت طی دو ماه ملزم شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.













