مدیر کل بنیاد مسکن استان خبر داد : تعداد بازدید : 29
60 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی 2000 واحد زلزله زده استان
مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: حدود 60 میلیارد تومان برای بازسازی 2000 واحد مسکونی روستایی هزینه شده و به هر واحد، 30 میلیون تومان اختصاص یافته است.سید رضا موسوینیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: بازسازی چهار شهرستان در قالب 2 هزار واحد خسارت دیده یکی از اقدامات ما برای مسکن ها پس از زلزله مشهد بود که 100 مورد از آن شهری و هزار و 900 مورد دیگر مسکن روستایی بوده است. به این دلیل برای خانههای خسارت دیده پرونده تشکیل شد و متقاضیان به بانکها معرفی میشوند تا روند دریافت تسهیلات را طی کنند.وی با بیان این که صدور پروانه برای این افراد به صورت رایگان انجام شده است و این روال معمولا چند میلیون تومان هزینه دارد، اظهار کرد: با هماهنگیهای شکل گرفته در دفاتر اسناد رسمی نیز از مردم خسارت دیده مبلغی دریافت نشده است.همچنین20 میلیون تومان تسهیلات زنجیرهای با کارمزد پنج درصد و یک وام پنج میلیون تومانی بلاعوض بنیاد مسکن پرداخت کرده است.مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به این که از طرف بنیاد مستضعفان نیز با تاکید مقام معظم رهبری برای هر خانواده 120 پاکت سیمان در نظر گرفته شده است و در اختیار آنها قرار میگیرد، تصریح کرد: همچنین برای هر خانه 500 بلوکه سقفی لحاظ شده است که برای 2 هزار واحد نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دارد.موسوینیا تصریح کرد: تاکنون هزار و 700 واحد پیکنی، هزار و 327 واحد اجرای فنداسیون و 627 واحد نصب اسکلت داشتیم که امیدواریم تا قبل از فصل سرما بیشتر مردم در واحدهای خود مستقر شوند.
وی ادامه داد: همچنین اعتباری که برای معابر 65 روستای استان پیشبینی شده است از سه محل تامین میشود و حدود 30 میلیارد تومان نیز جهت اصلاح معابر و اجرای طرح هادی روستایی پیشبینی شده است.وی افزود: امیدواریم این مبالغ هر چه زودتر ابلاغ شود. هم چنین بانک کشاورزی و بانک مهر اقتصاد ایران برای پرداخت این هزینهها اعلام آمادگی کردند تا مبلغی به صورت قرضالحسنه در اختیار مردم قرار دهند. علاوه بر این قرار است مبلغی را به صورت بلاعوض برای ایجاد فضاهای پرورش دام مردم خسارت دیده بدهند.وی با بیان این که در کل چیزی حدود 60 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی دوهزار واحد مسکونی روستایی و به ازای هر واحد 30 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: با برنامهریزی، همکاری و مشارکت مردم امیدواریم بازسازی این مسکن ها تا اواخر مهر ماه به پایان رسد.مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی با اشاره به این که 19 هزار و 500 واحد مسکن مهر داشتیم که 15 هزار واحد آن به بهرهبرداری رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم طی برنامهریزیهای انجام شده، مشکل این واحدها از نظر خدمات زیربنایی و روبنایی، رفع شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون رئیس جمهور دربازدید ازمناطق سیل زده استان مطرح کرد :تعداد بازدید : 36
خسارت سیل150میلیارد تومان برآورد شده است
معاون رئیس جمهور و استاندار خراسان رضوی از روستاهای سیل زده شهرستان های کلات و درگز بازدید کردند.به گزارش بهبودی خبرنگار ما در کلات نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: سیل بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است ولی قطعا این عدد نهایی نیست و باید مطالعات بیشتری انجام شود. وی افزود: برای کمک به سیل زدگان در مواردی که لازم است کمک های بلاعوض می شود و در زمان هایی که کمک های بیشتری نیاز است تسهیلات ارزان قیمت فراهم خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، دکتر نوبخت به دستور رئیس جمهور به همراه علیرضا رشیدیان صبح دیروز از مناطق سیل زده استان بازدید و از خسارت دیدگان دلجویی کردند.نوبخت از استاندار خراسان رضوی خواست با بسیج همه امکانات استان، رسیدگی هرچه بیشتر به سیل زدگان را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهد و حداکثر توان نیروهای امدادی را برای یافتن مفقودان و جبران خسارت های وارد شده به کار گیرد.دکترنوبخت در حاشیه این بازدید ضمن اعلام همدردی با خانواده های جانباختگان و مصدومان حادثه سیل گفت: همه تلاشمان را برای جبران خسارت های واردشده در مناطق سیل زده خراسان رضوی به کار می گیریم.استاندار خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در حال بررسی و برآورد دقیق خسارت ها هستند و بر اساس برآورد اولیه، بیش از 60 واحد مسکونی در شهرستان های کلات و درگز حدود 20 درصد خسارت دیده است.وی افزود :شبکه و تاسیسات آب رسانی و منابع آب اعم از چشمه، چاه و قنات در 29 روستا خسارت دیده و با اقدامات اصلاحی تاکنون شبکه آب نیمی از این روستاها تعمیر و راه اندازی شده و بقیه در دست اقدام است.وی اظهار کرد: اغلب راه های روستایی بازگشایی شده و فقط در منطقه کلات راه ارتباطی برخی روستاها بازنشده و در حد مال رو است که مقرر شد با اعزام گروه ها به صورت اضطراری راه ها باز شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خراسان رضوی همچنین در منزل یکی از فوت شدگان این حادثه در روستای تیرگان درگز حضور یافتند.نوبخت صبح دیروز از منطقه لایین نو در شهرستان کلات این استان بازدید و وضعیت مناطق خسارت دیده به ویژه در بخش کشاورزی را در طول مسیر بررسی کرد.وی این مسیر را تا روستای بابا رمضان که تعداد بسیاری خودرو با سیلاب به این منطقه آورده شده و در گل و لای مانده بود، طی کرد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: شبکه آب، تاسیسات و خطوط انتقال و منابع تامین آب 29 روستا در شهرستان های کلات و درگز بر اثر سیل اخیر خسارت دیده و تاکنون آب 15 روستا وصل شده است.حجتعلی شایانفر افزود: ترمیم شبکه آب 14 روستای دیگر نیز در دست انجام است که از این تعداد 9 روستا در کلات و بقیه هم در شهرستان درگز است. وی اظهار کرد: هم اکنون به این روستاها با 10 تانکر سیار آب رسانی می شود.وی گفت: شبکه برق 10 روستای شهرستان کلات هم در اثر این سیل خسارت دیده که تاکنون شبکه برق هشت روستا مرمت و برق آن ها وصل شده و برق دوروستای بابا رمضان و ژرف نیز با مولد و ژنراتور تامین شده است.
باید درباره پیشگیری از چنین حوادثی راهکارهای مناسبی اندیشیده شود
فرماندار کلات به نقل از نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: باید درباره پیشگیری از حوادثی مانند سیل، راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.سید اصغر موسوی تبار در گفتوگو با ایسنا درباره بازدیدی که دیروز معاون رئیس جمهور و استاندار خراسانرضوی از مناطق سیل زده شهرستان کلات داشتهاند، خاطرنشان کرد: با توجه به عنایت خاصی که دکتر روحانی، به این استان داشتند به نیابت از خود، معاونشان را برای بازدید از این شهرستان اعزام کردند که در این بازدید از وسعت سیل و خسارت هایی که به این شهرستان وارد شده است، مطلع شدند و آقای نوبخت اظهار کردند: یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که برای پیشگیری از این گونه حوادث اقدامات مهمی انجام شود.وی ادامه داد: به گفته نوبخت از جمله کارهایی که در این باره باید انجام شود ، ایجاد سد، بحث کاشت شیبدار و همچنین جلوگیری از نابود شدن پوشش گیاهی مراتع است. در واقع منظور از نابودی مراتع این است که در صورت بروز این اتفاقات آب نمیتواند داخل زمین نگه داشته شود. در این صورت آب سرازیر می شود و به طرف پایین حرکت میکند و باعث بروز سیل میشود. فرماندار کلات تصریح کرد: همچنین آقای نوبخت در سخنان خود بر لای روبی رودخانهها و ایمنسازی سیستمهای آب رسانی تاکید کردند و گفتند باید طی برنامهریزیهایی آن را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد اتفاقات کمتری در این زمینه باشیم.موسوی تبار اظهارکرد: مواردی که معاون رئیس جمهور به آن اشاره کرد، اقداماتی است که باید در این شهرستان انجام شود تا شاهد چنین سیلها و خسارت هایی نباشیم و این در حالی است که در استانهای دیگر با وجود این که این اتفاقات رخ داده اما پیشگیریهای صورت گرفته باعث شده شاهد اتفاقات کمتر و همچنین خسارت های جزئی تری باشیم. وی آب و هوای گرم را دلیل مهم این اتفاقات دانست و اضافه کرد: آب و هوای گرم در فصلی که رویش وجود ندارد باعث خشک شدن زمین میشود که در این صورت زمین نمیتواند آب را جذب کند این عامل، جاری شدن سیل در مناطق را به همراه دارد.
۲۰۰ هکتار مزارع برنج کلات بر اثر سیلزدگی از بین رفت
نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسانرضوی گفت:۲۰۰ هکتار مزارع برنج کلات بر اثر سیلزدگی از بین رفت.عبدا... حاتمیان در گفتوگو با تسنیم اظهار کرد: بارش باران در ارتفاعات هزار مسجد و ا... اکبر در تاریخ 20 مرداد امسال سبب شد خسارت های مالی و جانی بسیاری به شهرستانهای درگز و کلات وارد شود.وی ادامه داد: خسارت های به جا مانده از سیل در شهرستان درگز در مسیر رودخانه درونگر بخش نوخندان، مسیر رودخانه زنگلانلو بخش لطف آباد، منطقه تفریحی پارک ملی تندوره چهلمیر بخش مرکزی، روستای داغدار بخش چاپشلو و برخی از روستاهای دیگر بیش از سایر مناطق بوده است.نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته در این محدوده بیشتر به تأسیسات و جادهها خسارت وارد شده اما در شهرستان کلات به ویژه در دهستان هزار مسجد، مزارع و اموال افراد آسیب بیشتری دیده است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 52
از میان خبرها
فرمانده جدید سپاه جغتای معرفی شد
دیروز طی مراسمی با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع )خراسان رضوی، فرمانده جدید سپاه جغتای معرفی شد. به گزارش خبرنگار ما، دیروز با حضور سردار غفورپور جانشین سپاه امام رضا (ع )خراسان رضوی و جمعی از مسئولان محلی و بسیجیان، فرمانده جدید سپاه جغتای معرفی شد. گفتنی است، در این مراسم از زحمات سرهنگ عباس فروزان مهر تقدیر و سرگرد علی زرقانی به عنوان فرمانده جدید سپاه جغتای معرفی شد. شایان ذکر است سرگرد علی زرقانی پیش از این سمت جانشین فرماندهی سپاه جغتای را بر عهده داشت.
آبرسانی 20 روستای گناباد با تانکر
صفری-رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: تابستان امسال، آب آشامیدنی 20روستای این شهرستان هر روز به میزان 45 مترمکعب، به علت محدودیت شدید منابع آبی، با تانکر تامین می شود.ابراهیمی افزود: تابستان پارسال 27 روستا با تانکر آبرسانی می شد که با افتتاح مجتمع آبرسانی براکوه پنج روستا از این تعداد زیر پوشش آن قرار گرفت و دو روستا نیز با توجه به بهبود وضعیت چشمه و قنات آن از آبرسانی سیار بی نیاز شد. وی افزود: الگوی مصرف آب روزانه هر روستایی 135 لیتر است که در سال گذشته میانگین مصرف هر روستایی به 189 لیتر رسید. وی گفت: امسال در اوج مصرف شاهد استفاده روزانه 230 لیتر برای هر مشترک روستایی بودیم که 95 لیتر بیشتر از الگوی مصرف بود .
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خبرداد:
رتبه اول بردسکن در اجرای
طرح های آبیاری نوین دراستان
نوری-مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از رتبه اول این شهرستان در اجرای طرح های آبیاری نوین درخراسان رضوی خبر داد. مهندس حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در اجرای طرح های آبیاری نوین در بردسکن ، کار مطالعاتی سه هزار و 700 هکتار از اراضی باغی و زراعی انجام شده و هزار و 500 هکتار آن در مرحله اجرایی قرار گرفته است. وی اظهار کرد: کار مطالعاتی برای اجرای آبیاری تحت فشار در 72 حلقه چاه موتور بردسکن انجام شده که از این تعداد برای 30 حلقه چاه موتور مجوز های لازم اجرای آبیاری گرفته شده و در مرحله اجرا قرار دارد.وی درباره اولویت های امسال این مدیریت، افزود: تسهیلات امسال حول چهار محور شامل، طرح های آبیاری کم فشار و طرح تجمیعی در راستای کاهش مصرف آب کشاورزی و نیز طرح توسعه دام سبک و افزایش بهره وری در دام سبک ونوسازی ناوگان کشاورزی با اعطای تسهیلات مکانیزاسیون در زمینه کشاورزی و دام و طیور واعطای تسهیلات برای ایجاد گلخانه است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 87
چهرهها و خبرها
فرماندار سبزوار خبرداد:
تخصیص 100میلیارد ریال به طرح های انتقال آب کشاورزی در سبزوار
پورسخاوت- فرماندار سبزوار گفت: 100میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 100 طرح انتقال آب کشاورزی به سبزوار تخصیص یافت. به گزارش خبرنگار خراسان رضوی، احمد برادران در جلسه ستاد گرامی داشت هفته دولت در سبزوار افزود: از محل این اعتبارات، 50 طرح انتقال آب کشاورزی تکمیل شد که در هفته دولت به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 50 طرح دیگر نیز آغاز می شود. وی ادامه داد: طرح های آبیاری تحت فشار نیز به منظور افزایش بازدهی آب و مدیریت مناسب منابع آبی در دست اجراست. فرماندار سبزوار با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: این ایام فرصت مناسبی برای بیان خدمات دولت و فعالیت های دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف جهت تقویت اعتماد بین دولت و مردم است.
رئیس اداره صنعت و معدن گناباد خبر داد:
همزمان با هفته دولت، اشتغالزایی برای 63 نفر در گناباد آغاز می شود
صفری - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در جلسه برنامهریزی هفته دولت در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان افزود : آغاز بهکار طرحهای حوزه صنعت در این شهرستان همزمان با هفته دولت، سبب ایجاد شغل برای 63 نفر در گناباد میشود. وی افزود : طرح توسعه کارخانه آرد گناباد با سرمایهگذاری سه میلیارد و 800 میلیون تومان برای 10 نفر اشتغال فراهم میکند، علاوه بر این، تولید این کارخانه دو برابر میشود.ایزدی، با بیان این که در هفته دولت فاز اول شرکت یارانه انرژی تولید برق نیز آغاز بهکار میکند، یادآور شد: هشت نفر از متخصصان حوزه صنعت با راهاندازی این واحد صنعتی که پنج میلیارد و 200 میلیون تومان در آن سرمایهگذاری شده است، مشغول به کار میشوند.
نماینده مردم بردسکن خبر داد:
اختصاص 22 میلیارد تومان برای ترمیم شبکه آب رسانی کاشمر
نوری- بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد از اختصاص 22.5 میلیارد تومان برای ترمیم شبکه آب رسانی شهری و روستایی سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسهای که به تازگی برگزار شد، با اختصاص 5.5 میلیارد تومان اعتبار برای شبکههای آب شهری و 17 میلیارد تومان برای شبکههای آب روستایی موافقت کرد. وی با اشاره به پیگیری تخصیص 4.5 میلیارد تومان از منابع اعتبارات روستایی و مناطق محروم به منطقه ترشیز، یادآور شد: در جلسه مذکور، تکمیل مجتمعهای آب رسانی در سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد همراه با ترمیم و تقویت شبکههای آب رسانی شهرهای کندر، انابد و شهرآباد بررسی شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 52
با خبرنگاران
بخشی-نخستین یادواره شهدای روستای خورشبر به همت جهادگران حوزه مقاومت بسیج ظفر بایگ دراین روستا برگزار شد.
کلثومیان- اولین نشست انتخاباتی پارلمان زنان تایبادی باحضور فرماندار وزنان فعال در عرصه اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.در پایان این جلسه، فهرست اعضای پارلمان ازبین بانوان فعال شهرستان انتخاب و تصویب شد.
عابد خراسانی -رئیس دام پزشکی طرقبه شاندیزگفت: بازدید از مراکز بسته بندی گوشت به صورت ماهانه و نمونه برداری ها نیز هر سه ماه یک بار انجام شده است و طی آن بار میکروبی و سایر فاکتورهای مربوط تعیین می شود.
راسخی نیا-پلیس شهرستان نیشابور با دستگیری دو سارق حرفه ای، 18 فقره سرقت را کشف کرد.
پورسخاوت -مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: هم اکنون 28 فرمانداری و شعبه پدافند غیرعامل در خراسان رضوی فعالیت دارد.
فیض عارفی- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر، سیاست کنترل جمعیت را مورد حمایت دشمنان نظام توصیف کرد و تربیت فرزند صالح را بالاترین ثروت برای یک زن دانست.
ایشان زاده-نمایشگاه صنایع دستی وتوانمندی های مددجویان زندان های استان باحضور معاون سلامت، اصلاح وتربیت اداره کل زندان های خراسان رضوی، فرماندار ودادستان قوچان گشایش یافت.
مدیراجرایی نخستین نمایشگاه مطبوعات ورسانه های نیشابور از برگزاری این نمایشگاه از 23 تا 26 مرداد96 در فرهنگسرای سیمرغ این شهرستان خبرداد.
کلثومیان -سرکنسولگری ایران درهرات ومشاوروزیر کشور، ازاقدامات امداد رسانی مسئولان تایباد تقدیر کرد.
راسخینیا- نخستین نمایشگاه هنرمندعکاس جوان نیشابوری « فرشید اصغری » با عنوان« ملأ عام » در محل نگارخانه آتیه تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا شد.
صفری-دانش آموز گنابادی مدال طلای مسابقات علمی کشوری المپیاد پویندگان پیشگامان بسیج(لیگ پایا) را به دست آورد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 67
حوادث
واژگونی موتورسیکلت در گناباد جان راکب را گرفت
صفری-رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ گناباد از فوت راکب موتورسیکلت بر اثر واژگونی در روستای گیسور از توابع گناباد خبر داد. جواد باذلی افزود : در پی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ گناباد درباره واژگونی یک موتورسیکلت در روستای گیسور، به سرعت تیمی از پایگاه اورژانس این روستا به محل اعزام شد. وی ادامه داد: راکب موتورسیکلت که جوانی ۲۵ ساله بود بهعلت شدت جراحات وارد شده به سر فاقد علایمحیاتی بود، اما با این حال، عملیات احیای قلبی ریوی برای وی آغاز و در حال ماساژ قلبی به بیمارستان علامه بهلول منتقل شد که متاسفانه با تمام تلاشی که انجام شد، بیمار فوت کرد.
دست بند پلیس بر دستان سارقان به عنف طلاهای زنان سال خورده
پلیس گناباد، سارقان به عنف طلاهای زنان سال خورده را شناسایی و دستگیر کرد.سرهنگ علی اکبر کیانی، فرمانده انتظامی شهرستان گناباد در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش سرقت به عنف طلاهای زنی سالخورده در محدوده خیابان ناصرخسرو شهر گناباد، بلافاصله گروهی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شد.وی افزود: با بررسی اظهارات مال باخته که زنی 61ساله است و در باغ ویلا زندگی می کند، مشخص شد دو مرد جوان هنگام ظهر پس از ورود به داخل باغ، سه دست بند طلا به ارزش شش میلیون و 700هزار ریال را زورگیری کردند و با استفاده از یک دستگاه خودروی زردرنگ متواری شدند.کیانی ادامه داد: همزمان با شروع تحقیقات پلیسی، سرقتی مشابه از منزل مسکونی در همان خیابان اعلام شد. در این سرقت، سارقان ساعت 10 شب با ورود به منزل زنی سال خورده، چهار حلقه دست بند و النگوی طلا به ارزش تقریبی شش میلیون ریال را سرقت کردند.وی تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ های به جا مانده، عملیات گسترده ای را برای دستگیری سارق آغاز کردند و ظهر روز شنبه هنگام گشت زنی در محدوده خیابان سعدی، به راننده یک دستگاه پژو405 زردرنگ که به تازگی از زندان آزاد شده بود، مظنون شدند و در بازرسی از خودروی متهم، تعدادی لوازم مسروقه کشف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی های علمی کارآگاهان پلیس در مواجهه با دو مال باخته و ادله پلیسی، علاوه بر دو فقره زورگیری از زنان سال خورده، به دو فقره سرقت از منزل در شهرهای تربت حیدریه و مشهد با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.وی با اشاره به دستگیری همدست متهم اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.
سارق میلیاردی گوشی های تلفن همراه به دام افتاد
با تلاش پلیس آگاهی قوچان، سارق یک تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 500میلیون ریال و دو همدستش شناسایی و دستگیر شدند.سرهنگ رضا قدمگاهی، فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش سرقت از یک فروشگاه گوشی های همراه در هسته مرکزی شهر قوچان، گروهی از پلیس آگاهی این فرماندهی وارد عمل شد.وی تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق محل سرقت، با انجام یک سری تحقیقات گسترده میدانی، مردی جوان را که در حال فروش یکی از گوشی های مسروقه بود، شناسایی کردند.سرهنگ قدمگاهی بیان کرد: فرد مالخر در مواجهه با ادله و مستندات پلیس اظهار کرد گوشی تلفن همراه مسروقه را از شخصی دیگر که ادعا می کرد، گوشی را از شهرستان بانه آورده است و هیچ گونه مشکلی ندارد، خریداری کرده است.وی ادامه داد: در ادامه این عملیات، با راهنمایی مالخر، فروشنده گوشی مسروقه شناسایی شد و مأموران این فرماندهی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش واقع در خیابان قائم مقام، 20دستگاه تبلت و گوشی همراه مسروقه را کشف کردند.وی بیان کرد: متهم در بازجویی های علمی پلیس به خرید اموال مسروقه از فردی سابقه دار اعتراف کرد.فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: در ادامه این عملیات، سارق که چندین فقره سابقه سرقت در پرونده اش دارد ، در عملیاتی غافلگیرانه در محله نظرآباد دستگیر شد.متهم که در بازجویی های اولیه منکر هر گونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده، به سرقت اعتراف کرد و با راهنمایی او، تلفن های مسروقه نیز از منزل برادرش در محدوده بولواراستقلال شهر قوچان کشف و تحویل مال باخته شد.
کشف 180رأس دام قاچاق
پلیس داورزن در بازرسی از دو کامیون، 180رأس گوسفند قاچاق کشف کرد.سرهنگ سیدجمال معتمدالشریعتی، فرمانده انتظامی شهرستان داورزن در تشریح این خبر گفت: مأموران پاسگاه انتظامی صدخرو هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور داورزن به شاهرود، به دو کامیون حامل دام زنده مشکوک شدند و خودروها را برای بازرسی متوقف کردند.وی افزود: مأموران پاسگاه صدخرو پس از بررسی مدارک راننده ها، در بازرسی از خودروها 180رأس گوسفند قاچاق و فاقد هر گونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.سرهنگ معتمدالشریعتی با بیان این که ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان یک میلیارد و 280میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی احشام به مرکز قرنطینه دام پزشکی شهرستان تحویل داده شد و افراد متخلف نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
کشف بیش از 101کیلو حشیش
از یک دستگاه پژو405
پلیس بجستان در بازرسی از یک دستگاه پژو405 ، بیش از 101کیلوگرم حشیش کشف کرد.سرهنگ قدیر مصرخانی، فرمانده انتظامی شهرستان بجستان با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یکی از گروه های پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بجستان به فیض آباد، به یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ به رانندگی مردی جوان که از زاهدان به مقصد مشهد در حال حرکت بود، مشکوک شدند.وی تصریح کرد: پس از هدایت خودرو به مقر انتظامی در بازرسی دقیق آن مقدار 101کیلو و 400گرم مواد مخدر از نوع حشیش که به طرز ماهرانه ای در بدنه خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 52
اخبار
مرمت 14بنای تاریخی خواف
در هفته دولت به اتمام می رسد
مدیر میراث فرهنگی خواف گفت: همزمان با هفته دولت، مرمت 14بنا و خانه تاریخی در خواف به اتمام میرسد.به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده ظهر دیروز اظهارکرد:میراث فرهنگی خواف در بحث مرمت بناهای تاریخی شهرستان رشد قابل توجهی داشته است.
اعزام گروه جهادی بسیج دانشآموزی به روستاهای سیلزده فریمان
اصغری - به گزارش خراسان، یک گروه از دانشآموزان و دانشجویان بسیجی شهرستان فریمان با بدرقه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر آموزش و پرورش فریمان برای انجام فعالیتهای عمرانی و فرهنگی به مناطق سیلزده سفیدسنگ فریمان اعزام شدند.
کاهش 60 درصدی استفاده ازسموم در باغ های پسته خلیل آباد
نوری- مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی برای پسته کاران منطقه کویری شهرستان، منجربه کاهش 60 درصدی استفاده از سموم کشاورزی در باغ های پسته این منطقه شده است. به گزارش خراسان از خلیل آباد، مجید طاهرپور در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: برای مبارزه با سموم غیر مجاز در سطح شهرستان، به اقدامات پیشگیرانه و همچنین فرهنگ سازی بین کشاورزان پرداخته ایم. وی با بیان این که مجوز فروش سم کشاورزی دیگر در شهرستان صادر نمی شود، افزود: هم اکنون 14 مرکز عرضه سم و کود مجاز در شهرستان داریم.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.













