printlogo


از میان خبرها

استاندار  به تاتارستان می رود
مدیر کل روابط عمومی استانداری از  سفر یک روزه استاندار به جمهوری تاتارستان خبر داد.  امیر پور مهدی با اعلام این خبر گفت: علی رضا رشیدیان در صدر هیئتی روز چهارشنبه 29 آذر ، سفری یک روزه به تاتارستان خواهد داشت.  وی افزود: از جمله مهم ترین برنامه های این سفر یک روزه، دیدار استاندار خراسان رضوی با رئیس جمهور تاتارستان و شرکت در آیین افتتاحیه نمایشگاه کالاهای ایرانی در شهر قازان این کشور است.   از دیگر برنامه های این سفر؛ ملاقات با شهردار قازان،  دیدار با رئیس واحد صنعتی و شرکت ارگ سین تزو، شرکت در همایش تجاری ایران و جمهوری تاتارستان و بازدید از پارک فناوری قازان است. 
 
مدیرکل راه آهن خراسان مطرح کرد:
بارگیری 60 درصد ترانزیت ریلی کشور از مبداء ترکمنستان
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: 60 درصد کالای ترانزیت ریلی کشور از مبدا ترکمنستان بارگیری و از طریق پایانه ریلی سرخس در این مسیر جابه جا می شود. محمدهادی ضیایی مهر،  در گفت و گو با ایرنا افزود: در هشت ماه امسال 960 هزار تن کالای ترانزیتی از طریق شبکه ریلی کشور حمل شده که 60 درصد آن معادل 580 هزار تن کالاهای بارگیری شده از مبداء ترکمنستان بوده است.  وی یادآور شد: گوگرد، کود شیمیایی و مواد نفتی ترکمنستان عمده محصولاتی است که از طریق شبکه ریلی کشورمان ترانزیت می شود که از مجموع یاد شده، گوگرد با حدود 80 درصد بیشترین سهم را دارد. ضیایی مهر همچنین بندرعباس را محل خروج حدود 95 درصد این کالاها اعلام کرد.  مدیرکل راه آهن منطقه خراسان اظهار کرد: در هشت ماه سال 96 بیش از 770 هزار تن کالای ترانزیتی با حدود 13 هزار دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشور های آسیای مرکزی مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد داشته است. 
 
جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع):
رزمایش «اعتلای بسیج ۲» 
در خراسان رضوی برگزار می شود
 جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: رزمایش «اعتلای بسیج۲» در خراسان رضوی برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، سردار مجتبی غفورپور اظهارکرد: امروز مهم‌ترین تهدید داخلی کشور، تهدید فرهنگی و اجتماعی بوده و یکی از ماموریت‌های مهم بسیج مستضعفان مقابله با این  تهدیدها، تعریف شده است.  وی افزود: همان گونه که در بعد خارجی به تدبیر مقام معظم رهبری، نیروی قدس را داریم در داخل کشور نیز  بسیج ماموریت خاص ، ویژه و مهمی دارد و یکی از عرصه‌ها و ابزارهایی که هم دشمن و هم ما از آن در این کارزار فرهنگی استفاده می‌کنیم، عرصه فضای مجازی است. جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر در عرصه فضای مجازی حضور هوشمندانه نداشته باشیم، یقیناً دچار آسیب می‌شویم زیرا  امروز فضای مجازی اثر مستقیمی بر فضای حقیقی جامعه و افراد دارد. وی بابیان این که اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، افزود: همه ما بسیجیان در راستای فرمایش ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در این عرصه حضور جدی و مؤثری داشته باشیم. جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر این که مرحله حضور هوشمندانه در فضای مجازی را شروع کردیم، ابراز کرد: به همین منظور سال گذشته سازمان بسیج رزمایشی را با عنوان «اعتلای بسیج ۱» طراحی کرد و امسال نیز همان رزمایش با عنوان «اعتلای بسیج ۲» از ۲۷ تا ۳۰ آذر امسال در خراسان رضوی به‌صورت یکپارچه توسط تمامی بسیجیان و فرماندهان بسیج اجرا می‌شود. 
 
واگذاری انشعاب آب 85 درصد از واحدهای مسکن مهر استان
مجری طرح های آب و فاضلاب مسکن مهر شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تاکنون به 85 درصد  واحدهای مسکن مهر استان، انشعاب آب واگذار شده است. مهدی جهان طلب در گفت و گو با ایرنا، آمار مسکن مهر پیش بینی شده در حوزه عملیاتی این شرکت را 97 هزار واحد بیان کرد و افزود: تا کنون 81 هزار و 500 فقره انشعاب آب و 56 هزار و 200 فقره انشعاب فاضلاب به این واحدها واگذار شده است. وی ادامه داد: از این تعداد انشعابات واگذار شده تا کنون 77 درصد انشعاب آب و 81 درصد انشعاب فاضلاب نصب شده است. وی خاطرنشان کرد: عمده انشعابات نصب نشده مربوط به واحدهای مسکن مهر در شهرهای بینالود و گلبهار است که به دلیل سکونت نداشتن و تکمیل و بهره برداری نشدن واحدها، عملیاتی نشده است. جهان طلب بیان کرد: حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر استان خراسان رضوی در گلبهار ساخته و 36 میلیارد ریال اعتبار از محل اسناد خزانه برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر این شهر هزینه شده است.
 
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:
۷۰۰۰ طرح اشتغال مددجویان استان به بانک‌ها معرفی شد
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: از ابتدای امسال در مجموع هفت هزار طرح اشتغال به بانک‌ها از طرف مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی پیشنهاد شده که از این تعداد ۱۹۹۸ طرح جذب شده‌ است. علی رسولیان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و آن را پیگیری می‌کنیم، اعتبارات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد است. 
وی بیان کرد: از مجموع 143 میلیارد تومان اعتبار اشتغال کمیته امداد خراسان‌رضوی، 125 میلیارد تومان معادل 88 درصد به 14 بانک ابلاغ شده است. 
رسولیان بیان کرد: جلسه‌ای با این 14 بانک برگزار شده است  تا مشکلات به وجود آمده در روند تشکیل پرونده‌های مددجویان کمیته امداد مانند نبود ضامن یا کند بودن فرایندها رفع شود.در این جلسه توافق شد تا پایان بهمن‌ماه امسال تمام اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان جذب شود و بانک‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.