printlogo


با وجود محکومیت فرودگاه مشهد به دلیل گران فروشی در پارکینگ، تخلف همچنان ادامه دارد
32 میلیون تومان تخلف فقط در یک روز
رضا میرزاده

از ابتدای تیرماه و با افزایش 3 برابری نرخ پارکینگ فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، تعداد زیادی از شهروندان با ارسال پیامک و تماس تلفنی با روزنامه، ضمن اعتراض به این موضوع، خواستار رسیدگی مسئولان شدند. روزنامه «خراسان رضوی» نیز در این راستا، موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تا کنون گزارش های متعددی در این زمینه منتشر کرده است. با وجود اصرار مسئولان فرودگاه مبنی بر اجرای بخشنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و قانونی دانستن این افزایش نرخ، نهادهای مربوط با تخلف دانستن تصمیم فرودگاه، موضوع را از جهات مختلف و در حیطه مسئولیت های خود مورد ارزیابی قرار دادند. بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تخلف گران فروشی در پارکینگ را اعلام کرد و از پیگیری پرونده آن خبر داد و در نهایت، دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود پیدا کردند و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تخلف افزایش تعرفه پارکینگ فرودگاه مشهد در 4 مرحله بازرسی، از رسیدگی بدون اغماض به این پرونده و در دفاع از حقوق شهروندان خبر داد و اعلام کرد که با صدور رأی قاضی سیار تعزیرات حکومتی درباره تخلف گران فروشی، فرودگاه مشهد محکوم شد. 
ثبت 32 میلیون تومان تخلف در پنجمین بازرسی از پارکینگ فرودگاه
با توجه به گذشت حدود 2 هفته از صدور رأی محکومیت فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، گزارش های مردمی حاکی از آن است که پارکینگ فرودگاه همچنان بر ادامه رویه خود اصرار دارد. به همین دلیل، پنجمین بازرسی از پارکینگ فرودگاه مشهد نیز انجام شد که طی آن، تخلف 32 میلیون تومانی پارکینگ فرودگاه ثبت و برای رسیدگی به تعزیرات گزارش شد. کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان در تشریح جزئیات این موضوع، با اشاره به تداوم بازرسی های این سازمان می گوید: پس از صدور رأی بدوی دادگاه در این زمینه نیز همکاران ما پیگیر موضوع هستند و در آخرین بازرسی - که اواخر هفته ای که گذشت انجام شد - بار دیگر گران فروشی در پارکینگ مشاهده شد و مبلغ 32 میلیون تومان تخلف گران فروشی در پارکینگ نیز به ثبت رسید. مهدی مقدسی می افزاید: ظاهرا مسئولان پارکینگ امیدوار هستند که رأی تخلف گران فروشی در دادگاه تجدید نظر تغییر کند و به همین دلیل بر ادامه رویه خود اصرار دارند.
تخلف مجدد، دوباره در پرونده تعزیرات ثبت می شود
در ادامه با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز گفت و گو می کنیم. کریم با اشاره به این که حکم دادگاه به فرودگاه مشهد اعلام شده است، می گوید: با توجه به این که فرودگاه هم در این زمینه حق تجدید نظر خواهی دارد، این فرصت به آن ها داده شده و به رأی صادره نیز اعتراض شده است. وی یادآور می شود: پرونده در شعبه تجدیدنظر در حال رسیدگی است و پس از پایان مراحل رسیدگی، رأی قطعی اعلام می شود. وی در واکنش به اصرار پارکینگ فرودگاه به گران فروشی، تاکید می کند: تخلفات جدید اعلام شده از سوی سازمان صنعت و معدن استان نیز در پرونده ثبت می شود و مورد توجه قاضی رسیدگی کننده قرار می گیرد.
اقدام قاطع تعزیرات در اجرای حکم
کریم با اعلام این که تعزیرات در رسیدگی به حقوق مردم قاطعانه عمل می کند، می گوید: مراحل رسیدگی به این پرونده نیز در دادگاه تجدیدنظر با سرعت بیشتر دنبال و به زودی رأی قطعی اعلام و به مرحله اجرا گذاشته می شود. وی می افزاید: اداره کل تعزیرات استان نیز پس از صدور رأی قطعی، این رأی را قاطعانه به مرحله اجرا می گذارد.