printlogo


اخبار

مراسم نخستین سالگرد فاجعه کشتار شیعیان نیجریه در حرم رضوی برگزار شد 
مراسم نخستین سالگرد فاجعه کشتار شیعیان نیجریه با حضور جمعی از شیعیان این کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به ما درس چگونه زیستن و عمل به فرامین الهی را آموختند، بیان کرد: زیارت، مکتب و کلاس انسان سازی است و زائر در محضر اهل بیت (ع) می خواهد همه کارهایش رنگ خدایی پیدا کند، تا بتواند با توبه و استغفار، خط بطلانی بر همه بدی ها بکشد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به بیداری اسلامی که در سراسر دنیا به وجود آمده و در حال شکل گیری است، اظهار کرد: با توجه به امکانات و تسلیحات پیچیده ای که در اختیار دشمن است، شاهد آن هستیم که به برکت خون شهدا در تمام جبهه ها دست برتری در عراق، یمن، سوریه و نیجریه با مجاهدان است. وی با اشاره به اقدامات جنایت کارانه ای که در نیجریه علیه شیعیان اتفاق افتاده است، بیان کرد: با کشتار هزاران مسلمان بی گناه در نیجریه آیا حق خواهی و پرچم اسلام در این کشور از بین رفت؟ وی افزود: امروز دشمنان اسلام به زانو درآمده اند و کسانی که آزادی حلب را در سوریه ناباورانه فرض می کردند، دیدند که به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت مجاهدان، حلب آزاد شد و به شکرانه الهی جریان مقاومت روز به روز در حال پیشروی است.
 
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مشهد برگزار می شود
همایش وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت ا... علم الهدی در مشهد برگزار می شود. 
به گزارش خبرگزاری رسا ، در این همایش که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی و با حضور 300 نفر از روحانیان، طلاب و دانشجویان بسیجی برگزار می‌شود، بیانیه مشترک سازمان بسیج طلاب و بسیج دانشجویی ارائه خواهد شد. این همایش صبح امروز پنج شنبه 25 آذر ماه در دفتر امام جمعه مشهد برگزار می‌‌شود.
 
آخرین یافته های علمی ترمیم استخوان و مفصل در مشهد بررسی شد 
سمیه صادقی- اولین سمینار «سلول های بنیادی، مهندسی بافت در ترمیم استخوان و مفصل» روز گذشته با حضور دانشمندان علوم پایه و متخصصان بالینی از دانشگاه های سراسر کشور در مشهد آغاز و آخرین یافته های دانشمندان در این باره بررسی شد. 
دکتر علی مرادی، دبیر اجرایی سمینار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خراسان رضوی گفت: از سال گذشته کارگروه هایی در کشور فعال شده است که هدفش رسیدن به محصولات قابل استفاده برای بیماران است. تا کنون بیش از 12 جلسه از این کارگروه ها تشکیل شده و جمع بندی آن در این سمینار دو روزه انجام می شود.
 وی با بیان این که در این سمینار همگرایی آرای متخصصان مختلف اعم از دانشمندان علوم پایه و بالینی برای رسیدن به راهکار عملی ترمیم استخوان مفصل ارائه و بررسی می شود، گفت:  از سال ها قبل تکنیک های موجود جراحی وجود داشته و اجرا می شده اما به طور مشخص در حوزه استخوان نقایصی وجود دارد که روش های جراحی موجود نتوانسته است این نقایص را رفع کند. دکتر مرادی افزود: مهندسی بافت و طب بازساختی کارش این است که گزینه های جایگزین را برای رفع این نقایص ارائه دهد.
دبیر علمی سمینار با اشاره به برنامه نشست صنعت و دانشگاه گفت: متخصصان علوم پایه و بالینی از یکی از واحدهای صنعتی فعال در خصوص ارتوپدی بازدید می کنند و تبادل افکاری بین دانشمندان و اهالی صنعت انجام می شود و این به نوبه خود از معدود برنامه هایی است که با همفکری و مشارکت دو بخش دانشمندان علوم پایه و علوم بالینی و بخش صنعت در کنار هم برگزار می شود.
دکتر مرادی با بیان این که در این سمینار جراحان مختلف ارتوپدی و مهندسان بافت و زیست مواد و پزشکی از دانشگاه های امیرکبیر، ایران، شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی حضور دارند یادآور شد: میزبان این سمینار هم مرکز علمی تحقیقاتی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سابقه درخشانی در فعالیت های پژوهشی دارد.
 
«از حرم تا حلب» هدیه کودکان مشهدی به کودکان سوری
به‌مناسبت آزادسازی شهر حلب توسط نیروهای مقاومت، کودکان ایرانی، نقاشی‌های کودکانه خود با عنوان «از حرم تا حلب» را به کودکان سوری تقدیم می‌کنند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، این طرح در نظر دارد تا نقاشی های کودکان ایرانی با موضوعات آزادسازی حلب و شادی کودکان در بازگشت به شهرشان را برای اعلام محبت و همبستگی با کودکان مسلمان در کشور سوریه، به دست کودکان سوریه برساند. والدین برای ارسال نقاشی کودکان خود می توانند با شهرداری مشهد تماس بگیرند. پس از جمع آوری آثار منتخب در کتابی چاپ می شود. مهلت ارسال نقاشی‌ها تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.
 
«اکسیژن» از مشهد به جشنواره تئاتر فجر راه یافت
نمایش «اکسیژن» از مشهد به جمع ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت. به گزارش «پایگاه تخصصی اطلاع رسانی مشهدتئاتر» نمایش «اکسیژن» به نویسندگی مشترک مهسا غفوریان و مهدی ضیاء چمنی و کارگردانی مهدی ضیاء چمنی از مشهد توسط گروه انتخاب متشکل از نادر برهانی مرند، مسعود موسوی و رضا مهدی‌زاده به بخش نسل نو سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت. امسال سومین حضور مستمر مهدی ضیاء چمنی و مهسا غفوریان در جشنواره تئاتر فجر است.