printlogo


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تشریح کرد
جزئیات برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده را برای برگزاری هرچه باشکوه تر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان ، تشریح کرد. به گزارش خراسان رضوی، «حسین اکبری» در نشست خبری روز گذشته گفت: یکی از فعالیت های بسیار مهم که امسال توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور پیگیری و اجرا شد ورود به موضوع برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بود تا هم به مسئولیت خود عمل کرده باشد و هم تمهیداتی را برای ادای دین جامعه کتابداری کشور به ساحت  مقدس امام رئوف حضرت رضا (ع) تدارک دیده باشد.
اهمیت همجواری با امام رضا (ع)
وی افزود: این موضوع در استان خراسان رضوی با توجه به میزبانی از مضجع و بارگاه نورانی امام رضا (ع) و همجواری با ساحت مقدس آن امام همام، دارای اهمیت فراوانی است. به همین دلیل برنامه ها و فعالیت های خاص تری هم برنامه ریزی شده و در حال اجراست. مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از تشکیل ستاد اجرایی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد و دیگر شهرستان های استان خبر داد و گفت:این جشنواره در 3 بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.
مشارکت 2200 کتابخانه در نهضت کتابخوانی رضوی
«جواد جعفری» مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: یکی از اتفاقات بسیار مهم و برجسته ای که در کشور در حال رخ دادن است، موضوع مشارکت 2200 کتابخانه موجود در سراسر کشور برای رساندن پیام رضوی به مردم است. دبیر جشنواره امام رضا(ع) با  تاکید بر این که کتاب های مفیدی برای مسابقه در گروه های مختلف سنی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کتاب «دوست مهربان کبوترها» برای کودکان، «اعترافات غلامان» برای نوجوانان و «امام علی بن موسی الرضا (ع)» نیز برای بخش مسابقه بزرگسالان در نظر گرفته شده است. جعفری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مطالعه و ترویج فرهنگ آن اظهار کرد: از 184 حوزه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) 5 حوزه مربوط به مطالعه و کتابخوانی در عرصه فرهنگ رضوی است. شایان ذکر است علاقه مندان به  شرکت در این جشنواره می توانند اطلاعات بیشتر را با مراجعه به نشانی اینترنتیwww.shamstoos.ir
وwww.iranpl.ir  دریافت کنند.