محمد حسام مسلمی/ مسافرانی از عملیات «خیبر» و «بدر» و مسافری از شام بلا، مهمان مردم استان بودند. در سالروز شهادت امام صادق(ع)، عزاداران چه عاشقانه رسم مهمان نوازی را به جای آوردند و میزبان لاله های آسمانی خویش شدند.
به گزارش خراسان رضوی، صبح پنجشنبه مردم استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میزبان پیکر های مطهر 5 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس و پیکر مطهر یک شهید مدافع حرم بودند. اجتماع صادقیون در مشهد با حضور عزاداران در میدان شهدا آغاز و با عطر پیکر های مطهر شهیدان تازه تفحص شده «سید حسین پورمحمدی»، «مجید پیاده امرغان» و «مجید صیدی» و پیکر مطهر شهید مدافع حرم«سید احمد حسینی» عطرآگین شد. همچنین مردم شهیدپرور شهرستان های قوچان و باخرز نیز در این روز میزبان دو شهید تازه تفحص شده دیگر بودند. تشییع پیکر های مطهر شهید «محمدحسن حسن زاده» در قوچان و شهید «محمدرضا حیدری» نیز جلوه ای دیگر از دلدادگی مردم شهید پرور استان به شهیدان و خانواده های شهدا بود و روزی ماندگار را در دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم زد. در مشهد مقدس اجتماع صادقیون برگزار و پیکر مطهر شهدا، از میدان شهدا تا تشرف به حرم مطهر رضوی تشییع شد. مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع)، با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این آستان مقدس برگزار شد. آیت ا... علم الهدی که سخنران این مراسم بود با بیان این که تغذیه روح بالاتر از تغذیه جسم است و اهمیت خاصی دارد، افزود: مبدأ تغذیه فکری انسان باید وحی باشد و این وحی در قالب تفسیر و تبیین از نوع آسمانی به وسیله یک جریان علمی و فکری برداشت شده از مقام وحی برای مردم بازگو شود. امام جمعه مشهد تصریح کرد: پیامبر (ص) در ماجرای غدیر خم یک جریان را معرفی کرد که بعد از ایشان مبدأ تغذیه روح و جان مردم باید جریان وحی و جریان اهل بیت پیامبر باشد، اما در این موضوع بزرگ ترین انحرافی که امت اسلام بعد از پیامبر به آن دچار شد انحراف رهبری از خط امامت بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری به وضعیت اسلام در زمان امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: امام صادق(ع) با اقدامات خود و گشایش اندیشه فکری به جامعه فهماند که اسلام دین تفکر است و اسلام تز قدرت، امپراتوری و کشور گشایی نیست، بلکه بنای انسان سازی دارد و تز مکتب، فکر و اندیشه است. وی تصریح کرد: مبنای شیعه این است که هر رهبری سیاسی و مدیریت سیاسی، جدای از رهبری مرامی و فکری وابسته به وحی، پیامبر و عصمت و امامت از نظر ما طاغوت و شیطان است و نباید این رهبری را قبول کرد. تنها رهبری امت اسلامی از نظر ما، رهبری وابسته به وحی و وابسته به مقام عصمت و امامت است که خود امام یا در صورت غیبت، حجت امام می تواند جامعه ما را رهبری کند، یعنی قبل از این که بخواهد اقتصاد، سیاست و امنیت ما را اداره کند، باید مبدأ تغذیه فکری، مبانی و اندیشه سیاسی ما باشد. آیت ا... علم الهدی تصریح کرد: مشکلی که ما با برخی از جریانات سیاسی داریم، روی این نوع تفکر است. مشکل ما با جریانات سیاسی این نیست که چه کسی وزیر باشد و چه کسی در منصب قدرت باشد، رقابت ما برای قدرت نیست، نمی گوییم ما در راس یک توان حکومتی باشیم و شما نباشید، مشکل ما این نیست، اختلاف ما سر این اصل مبنایی است که مدیریت جامعه اسلامی و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد، اگر با رهبری مرامی آمیخته شد می شود مدیریت وابسته به وحی، اما اگر قرار شد این مدیریت بخواهد تنها شکم، شهوت، امنیت و جان مردم را اداره کند، می شود حکومت طاغوت و چنین حقی ندارد. حق برای حاکمیت و برای رهبری مرامی اسلام ثابت است، آن هم نه برای رهبری مرامی که ادعای تخصص و معرفت شناسی دینی دارد بلکه رهبری که وابسته به مقام عصمت و ولایت است.
فتنه استکباری درحوزه فضای مجازی
آیت ا... علم الهدی تصریح کرد: وجود اقدس امام زمان(عج) 1180 سال در پس غیبت قرار دارند و در این مدت، ایشان برای ما یک پیام دارند و ما را به یک عنصر سپرده اند، آن یک پیام برای جریان رهبری امت و جامعه ما در زمان غیبتشان است و ما را هم به یک نفر سپرده اند و آن حجتشان، مرجع تقلید جامع الشرایطی است که بتواند اقامه حکم کند و جامعه را در عرصه های مختلف مدیریت کند. مبنای فکری غیر از این مبنا، محکوم است و از نظر مکتب ما مبنای انحرافی است. هر عنصری، هر جریانی، هر جمعی و منتخبی از مردم که می خواهد در عرصه های مدیریت اجتماعی دخالت کند باید در سایه رهبری مرامی برنامه داشته باشد و بدون نظارت و درایت او امکان ندارد. وی افزود: امام صادق(ع) این فکر را میان مسلمانان آوردند و با این نگاه فکری، جریان شیعی وارد سیاست تقابل با حکومت های استبدادی شد و حکومت در مقابله با آن، ایشان را محدود و حبس خانگی کردند، می خواستند اندیشه امام صادق(ع) را از بین ببرند اما شاگردانی که در مکتب امام صادق(ع) رشد کرده بودند در همه جا به صورت یک لشکر نیرو مند گسترده شدند. امام جمعه مشهد تصریح کرد: وقتی این همه توطئه دشمن شکست خورد، مرحله ترور شخصیت حضرت را در پیش گرفتند. وی تصریح کرد: امروز یک فتنه استکباری که به وسیله عناصر نفاق درحوزه فضای مجازی و شبکه های رایج در کشور و دنیا اجرا می شود، مسئله فتنه ترور شخصیت قبل از ترور شخص است که با آن، آدم های موثر را ترور شخصیت می کنند تا صلابت آن ها را از نظر ها بیندازند و هیبت آن ها را در برابر چشم ها از بین ببرند و با استهزا و دروغ و تهمت زدن و با عملیات روانی شیطانی، تا می توانند ترور شخصیت کنند. وی افزود: ترور شخص زمانی صورت می گیرد که ترور های شخصیت به جایی نرسد و این در شرایطی محقق می شود که مردم هوشیار و بیدار باشند.