در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 95 اعلام شد

آمادگی دستگاه های استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی ویژه نوروز 95 با حضور دبیر، روسای کمیته ها و مدیران کل دستگاه های عضو این ستاد در اتاق جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی در این جلسه که مدیرانی از استانداری خراسان رضوی، فرماندار شهرستان مشهد و جمعی از مدیران دستگاه های متولی حوزه سفر و گردشگری استان حضور داشتند مهم ترین موضوعات و محورهای ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزی بررسی شد و بر آمادگی کامل مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی برای میزبانی و پذیرایی از زائران و گردشگران تاکید شد.
در این جلسه «حسین زارع صفت» مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در خصوص ارائه خدمات به زائران و گردشگران با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه دستگاه های متولی و عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات شایسته به زائران و گردشگران نوروزی گفت: در این خصوص برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی افزود: درخواست من از روسای کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان این است که هرچه سریع تر جمع بندی برنامه های خود را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا در زمان باقی مانده به نوروز 95 بتوانیم به یک برنامه واحد و جامع در خصوص خدمت رسانی به زائران و گردشگران دست یابیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغات، اطلاع رسانی وآموزش به موضوع تولید محصولات فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور راهنمایی هرچه بیشتر گردشگران نیز اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه بیشتری شود تولید محصولات فرهنگی مانند کتابچه، بروشور، نقشه و سی دی به صورت واحد و منسجم و یک دست است به گونه ای که گردشگر با دریافت این تولیدات فرهنگی از هر کدام از دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به راحتی بتواند راهنمایی شود و اطلاعات لازم را به دست آورد.
در این جلسه همچنین «رضا منصوری» فرماندار مشهد نیز در سخنانی با اشاره به هماهنگی و همکاری لازم بین دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی انجام شده و در این خصوص آمادگی کامل وجود دارد.
وی افزود: هرچقدر هماهنگی و همکاری بین دستگاه های عضو افزایش یابد میزان خدمات رسانی به گردشگران و در نتیجه میزان رضایتمندی آنان افزایش خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد زیاد زائر و گردشگر ورودی به مشهد مقدس در تعطیلات نوروز برنامه ریزی ها در این خصوص باید به نحو شایسته ای صورت گیرد تا خدمات به زائران و گردشگران با کمترین مشکلی ارائه شود.
یادآور می شود دراین جلسه همچنین تعدادی از حاضران در جلسه و روسای کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و دستورالعمل جدید ارتقای خدمات سفر، اهداف، ساختار تشکیلاتی، وظایف کمیته ها ، شاخص های تهیه گزارش عملکرد و تاکیدات دبیرخانه ستاد توسط احمد دیناری جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای حاضران در جلسه تشریح شد.