با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد

حرم رضوی میزبان کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم

عکس: آستان نیوزدر جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع)، کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، با پیام حضرت آیت‌ا... ‌العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان این عرصه مقدس، برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، در این کنگره که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان به شهدای مدافع حرم از سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان نیز حضور داشتند.  در این کنگره یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم گرامی داشته شد و رشادت‌ها و فداکاری‌های این جانبازان عرصه جهاد و مقاومت مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای مدافع حرم نیز قرائت شد که خبر آن را می توانید در صفحه 2 روزنامه خراسان بخوانید.
 
پایان حیات آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه
دبیرکل حزب‌ا... لبنان در پیامی به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم با بیان این که این کنفرانس از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این جمع پرشمار از خانواده‌ شهیدان مجاهد از همه عرصه‌ها و کشورهای مختلف جبهه‌مقاومت در هدف، مسیر، جهاد عظیم و فداکاری گران‌بهاترین دارایی‌ها، با یکدیگر مشترک‌اند. سید حسن نصرا... در ادامه پیام خود افزود: دستاوردهای شهدای مدافع حرم و خونشان مقابل ما حاضر است و هر روز شاهد دستاوردهایی همچون پیروزی‌ها، آزادسازی، آزادی، آبرو، عزت، حق حاکمیت، توان پایداری و بازدارندگی در مقابل دشمن، دفاع از ملت‌ها و اماکن مقدسمان هستیم. همه این‌ها نشان می‌دهد این خون‌ها بر شمشیر طاغوت‌، زورگویان و اشغالگران پیروز شده است و شهیدان بزرگوار ما هر دو سرنوشت نیکو یعنی پیروزی و شهادت را همزمان محقق ساخته‌اند. دبیرکل حزب‌ا... لبنان با بیان این که باید حجم دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تا امروز تحقق یافته و در طول ده‌ها سال متراکم شده است، به‌خوبی بشناسیم، با اشاره به جان‌فشانی‌های شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای جنبش‌های مقاومت در فلسطین اشغالی به خصوص نوار غزه، لبنان، یمن و عراق خاطرنشان کرد: این دستاوردها و پیروزی‌ها امت ما را در مسیر پیروزی بزرگ و نهایی یعنی آزادسازی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و آزادسازی سراسر منطقه‌مان از هژمونی و سلطه آمریکا قرار داده‌اند. نصرا... تصریح کرد: این پیروزی نهایی که به آن چشم دوخته‌ایم، نیازمند ادامه عمل و جهاد خستگی‌ناپذیر و طبیعتاً زمان است. همچنین نیازمند آن است که بسیار به وعده الهی در زمینه پیروزی و غلبه مؤمنان صادق و مجاهد و به خیر عظیم موجود در مردان، زنان، کودکان و بزرگ سالان ملت‌هایمان اطمینان و یقین داشته باشیم. این نیازمند وحدت و انسجام ماست. هیچ‌کس پس از همه این جان‌فشانی‌ها حق ندارد تردید کند، خسته شود یا توقف کند. روح و خون پاک شهیدانمان همواره ما را ندا می‌دهد که راه ایشان را ادامه دهیم و هدف‌هایشان را محقق سازیم و ان‌شاءا... توان این امر را داریم. وی در پایان این پیام، این مراسم را بیعتی تازه از سوی خانواده‌ شهیدان با رهبر انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز ملت‌های ستم‌دیده و جنبش‌های مقاومت در همه میدان‌ها پس از خداوند متعال به این پشتیبان قدرتمند و مستحکم و امانتدار متکی هستند؛ پشتیبانی که نه‌تنها برادر و دوستانش را تنها نمی‌گذارد، آنان را نمی‌فروشد، به ایشان خیانت نمی‌کند و دست از یاری او بر نمی‌دارد بلکه فرماندهان بزرگش، جان‌هایشان را در این راه فدا می‌کنند، چنان‌که درباره‌ فرمانده عظیم و تاریخی، شهید حاج قاسم سلیمانی و برادران بزرگوارش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله فرماندهانی همچون شهیدان زاهدی، حجازی، همدانی، موسوی، ایرلو، رحیمی و... رخ داد.
 
راه عزت مسلمانان از مسیر شهادت می‌گذرد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: تاریخ اسلام همواره گواه بوده که عزت و سربلندی مسلمانان در گرو جهاد و شهادت است. سردار حسین سلامی با بیان این که فلسطینی‌ها امروز دقیقا آیه مجسم این معنا هستند که «باید عزیز زندگی کرد یا عزیز مرد»، گفت: آن‌قدر مقاومت عظیم، زیبا، درخشان و جذاب است که جاذبه‌های آن حتی به درون دانشگاه های آمریکا و به درون میادین شهرهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، استرالیا و ... نفوذ کرده است. وی ادامه داد: جغرافیای فلسطین را امروز در درون قلب‌های همۀ مردم جهان می‌توان یافت. سردار سلامی با بیان این که تاریخ اسلام همواره گواه بوده که عزت و سربلندی مسلمانان در گرو جهاد و شهادت است، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم با فداکاری و جان فشانی خود، عزت و اقتدار را برای امت اسلامی به ارمغان آوردند. شما خانواده‌های معظم شهدا، چشم و چراغ این ملت هستید و ما به وجود شما و شهیدان تان افتخار می‌کنیم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای جبهه مقاومت محصول ایستادگی هستند. در وعده صادق جبهه مقاومت را دیدیم. دیگر مسلمانان نمی توانند غرب را بپذیرند.
 
جبهه مقاومت امتداد خط ظلم‌ستیزی ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی هم در این مراسم و طی سخنانی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: امام راحل و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی که در مکتب نورانی اهل بیت(ع) رشد و تربیت یافته‎اند، روحیه مبارزه، مقاومت و ایستادگی را از مکتب حضرات معصومین(ع) و امام رضا(ع) آموخته‌اند و این راه نورانی، پربرکت، عزت آفرین و حیات بخش را برای ما نیز ترسیم کرده‎اند. حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: زندگی ائمه اطهار(ع) برپایه مبارزه با استکبار، ظلم‌ستیزی بی‌وقفه، افشاگری ظالمان و بیان راه صحیح توحید حول محور امامت و ولایت قرار گرفته و جبهه مقاومت پیرو همین خط و آموزه امامان معصوم(ع) است، از این رو برگزاری چنین مراسمی که دعوت به مقاومت، ایستادگی و تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت است باید در کنار مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) صورت بگیرد.
 
تدوین ۲۷ فیلم با موضوع شهدای مدافع حرم
همچنین به گزارش تسنیم، دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، گفت: کمیته هنری این کنگره تاکنون ۲۷ فیلم را تدوین کرده، همچنین سریال مرزهای عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است. حجت‌الاسلام علی شیرازی اظهار کرد: سرآغاز این اجلاسیه در روز دوم فروردین سال 1398 و توسط شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و در ادامه این مسیر مقدمات این کنگره بین‌المللی فراهم شد و  پس از شهادت سردار دل‌ها برپایی این اجلاسیه و کنگره بین‌المللی به صورت شبانه روزی و با قوت دنبال شد. وی افزود: ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری به عنوان همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است، 15 قسمت فیلم درباره سردار شهید سلیمانی ساخته شده و 5 کتاب صوتی نیز به تولید رسیده است. وی گفت: در گام اول 165 عنوان کتاب تنظیم شد که 57 عنوان آن تدوین شده و به چاپ رسیده است، از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان درباره سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و 14 عنوان دیگر نیز سرگذشت‌ رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم است. شیرازی خاطرنشان کرد: چهار عنوان کتاب مربوط به روایت رزمندگان محور مقاومت، 12 عنوان خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت، یک یادداشت، سه دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی نیز تالیف شده و پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان نیز چاپ شده است.