رئیس میراث فرهنگی مشهد:

ظرفیت اسکان رسمی مشهد در تابستان ۲۱۷ هزار نفر - شب است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: ظرفیت اسکان رسمی این شهر زیارتی در ایام تابستان امسال ۲۱۷ هزار نفر- شب است که آماده سازی شده است.
حسین امیر کلالی روز گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود:ظرفیت اقامت رسمی شامل واحدهای هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر است.
وی با بیان این که کلان شهر مشهد با بیش از ۲ هزار واحد تاسیسات گردشگری اقامتی رتبه نخست کشور را دارد، اضافه کرد: تابستان امسال شرایط ویژه و مناسبت های خاص از جمله تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه آخر ماه صفر را پیش رو داریم؛ بنابراین اوج ورود زائر در این ایام نیز تجربه خواهد شد.
رئیس میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: علاوه بر این ظرفیت های اقامتی موقت از جمله زائرسراها، حسینیه ها و مدارس نیز آماده سازی شده است و در این زمینه آماده و ارائه دهنده خدمت اقامت هستند.
امیرکلالی افزود: به این ترتیب با احتساب و افزوده شدن ظرفیت اقامت اضطراری و موقت در مجموع ۷۵۰ هزار نفر - شب ظرفیت اقامتی در مشهد آماده میزبانی به ویژه در دهه پایانی ماه صفر خواهد شد.وی ادامه داد: بر اساس برنامه ای مشخص بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی انجام می شود و شماره تلفن ۳۷۰۴۵-۰۵۱ برای پاسخگویی به نظرات، انتقادها، پیشنهادها، راهنمایی ها و شکایت زائران در نظر گرفته شده است.رئیس میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۷۲ شبکه مسائل برای رفع نیازهای زائران شناسایی شده است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش بیشتر برای زائران است.امیرکلالی افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی طی سه ماه نخست امسال ۵۷ درصد و در ایام عید قربان تا عید غدیر میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی ۸۰ درصد بوده است.