ابزار هایی ساده برای حفظ سلامتی فیزیکی حین کار یا تماشای فیلم  

وسایلی که به شما کمک می‌کند در حین کار طولانی‌مدت یا حتی استراحت کمتر خسته ‌شوید و جلوی بروز یک سری بیماری جسمی را می‌گیرد
نشستن‌های طولانی مدت و غیراستاندارد می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامت کسانی که باید مدت زیادی پشت میز بنشینند به‌ وجود بیاورد. مشکلات چشم، خستگی مداوم، فشارهایی که به ستون فقرات می‌آید، زانو درد و مچ دست از جمله همین عوارض است که می‌توانیم با استفاده از چند ابزار ساده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم و استفاده از آن‌ها را جدی بگیریم تا سلامت‌مان به خطر نیفتد. ممکن است این ابزارها دم‌دستی به نظر برسند اما تاثیر هر کدام روی سلامت ما و پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند جسمی، واقعا شگفت‌انگیز است. اما این ابزارها چیست؟
  زیرپایی
با کمک زیرپایی می‌توانید در محل کار یا اتاق کار به‌طور صحیح روی صندلی بنشینید. بیشتر میزهای اداری ارتفاع زیادی دارند و وقتی پشت این میزها می‌‎نشینید مجبورید ارتفاع صندلی را بالاتر ببرید. با این کار پاها از سطح زمین فاصله می‌گیرند و روی صندلی آویزان می‌مانند؛ در نتیجه پادرد به سراغ‌تان می‌آید و این موضوع در بلندمدت هم باعث مشکلات جدی‌تر خواهدشد. با استفاده از زیرپایی می‌توانید از بسیاری از مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها، رباط‌ها، تاندون‌های موضعی بدن و ... حین نشستن غیر‌استاندارد روی صندلی به‌وجود می‌آید، جلوگیری کنید. در واقع با کمک زیرپایی حالت قرارگیری‌ بدن‌تان را پشت میز اداری تنظیم‌ می‌کنید.
 بالش دور گردنی
شاید فکر کنید استفاده از بالش دورگردنی به خواب و سفر محدود می‌شود اما این‌طور نیست. گردن‌درد یکی از مشکلات شایع کسانی‌ است که ساعت‌های زیادی با مانیتور سروکار دارند. این درد ممکن است به دلیل فشار زیاد روی گردن، نشستن طولانی‌مدت، کار با رایانه یا حتی خواب بدون بالش مناسب اتفاق بیفتد. بالش دورگردنی با کاهش فشار روی عضلات گردن در این طور مواقع می‌تواند به شما کمک کند تا از شر گردن‌‌درد خلاص شوید.  این بالش‌ را می‌توانید در زمان استراحت بین کار هم استفاده‌کنید. استفاده از بالش‌های دورگردنی در قسمت پشت گردن، سر شما را در حالت صحیح قرار می‌دهد و فشار را از روی گردن برمی‌دارد. همچنین خطر ابتلا به آرتروز و دیسک گردن را از شما دور می‌کند.
 زیرنشیمنی
صندلی اداره‌ها و محل کار اغلب ارگونومی نیستند و نشستن طولانی‌مدت روی آن‌ها باعث بروز دردهای مزمن و آسیب جدی به مفاصل می‌شود. در این‌طور مواقع یکی از نقاط بدن که بسیار تحت فشار قرار می‌گیرد استخوان نشیمنگاه است و این باعث اختلاف گردش خون در ناحیه لگن خواهد شد. این مشکل را می‌توان با یک زیرنشیمنی حل کرد. زیرنشیمنی‌ها انواع مختلف ساده و طبی دارند که می‌توانید با توجه به فرم صندلی‌ و ارتفاع میز کارتان آن را انتخاب کنید تا فشار کمتری به انتهای ستون مهره‌ها (دنبالچه) و ماهیچه‌های نشیمنگاه وارد شود. همچنین استفاده از زیرنشیمنی از گرفتگی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند و حتی از آن برای راحتی در هنگام نشستن طولانی مدت در دوران بارداری و پس از جراحی‌های خاص استفاده می‌شود.
  عینک‌ و محافظ مانیتور
اگر از گوشی، رایانه و تبلت استفاده‌ می‌کنید و تاری دید، خشکی چشم و حساسیت بیش‌از حد به نور پیداکردید شاید به دلیل نگاه‌کردن درازمدت به این وسایل باشد. بیشترین دلیلی که باعث می‌شود ما این علایم را تجربه کنیم ساطع‌شدن نور آبی از تلفن همراه و به‌طور کلی همه وسایل الکترونیک است که باعث سردرد و چشم‌درد می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر روزانه ۳ ساعت با رایانه سروکار دارید و در عین حال دچار خستگی و ضعف بینایی چشم می‌شوید، از عینک یا محافظ بلوکنترل استفاده کنید. چنان‌چه این مدت زمان به ۸ ساعت در روز می‌رسد، عینک‌های بلوکات می‌‌توانند انتخاب مناسبی باشند. همچنین استفاده از گلس یا محافظ مانیتور می‌تواند از تاثیر نور آبی صفحه نمایش کم کند و جلوی خستگی چشم و در ادامه استفاده از عینک طبی و جراحی‌های چشم را بگیرد.
 موس‌پد طبی
اگر زمان زیادی با رایانه سروکار دارید استفاده از موس‌پد طبی شما را از آرتروز دست، دورتر می‌کند. برآمدگی روی موس‌پد که محل قرارگیری مچ شماست باید ارتفاع مناسبی داشته‌باشد. برای این که بدانید موس‌پد مناسب شماست بدن خود را در زاویه 90درجه قرار دهید یعنی زاویه دست شما باید به صورت 90 درجه باشد. اگر در این حالت از محل قرارگیری مچ دست روی برآمدگی موس پد احساس راحتی کنید موس پد خوبی انتخاب کرده‌اید. همچنین بهتر است برآمدگی موس‌پد نرم و کمی انعطاف‌پذیر باشد تا مچ دست‌تان اذیت نشود. موس‌پد یکی از همان وسیله‌های دم‌دستی و ساده‌ است که باعث مراقبت از مچ و جلوگیری از کشیدگی مفاصل خواهد شد و  اهمیت آن را در طول زمان متوجه خواهید شد.