بهترین زمان‌ برای نوشیدن قهوه

قهوه از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که طرفداران آن معمولا علاقه دارند تا در هر ساعتی آن را بنوشند و از نوشیدن آن لذت می‌برند، اما به دلیل داشتن کافئین باید در زمان مشخصی قهوه نوشید تا بهترین تاثیر مثبت را داشته باشد و از آن طرف مصرف بالای آن هم تا حد امکان ضرری نداشته باشد. در این مطلب به نقل از «فرارو» شما را با بهترین زمان نوشیدن قهوه آشنا می‌کنیم.
برای بیدار ماندن| هرچند این موضوع برای هرکسی متفاوت است اما انسان‌ها معمولا یک ساعت قبل از شروع حرفه‌ای کار و فعالیتشان قهوه می‌نوشند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر هم بخواهند در شب بیدار بمانند، بهتر است یک ساعت پیش از زمان خواب و اتمام کار تصمیم به نوشیدن قهوه نداشته باشند؛ چراکه زمان خواب به طور کامل به هم می‌ریزد.
قبل از ورزش| اگر صبح زود بیدار می‌شوید و بلافاصله بعد از آن شروع به ورزش کردن می‌کنید، نوشیدن قهوه به عنوان اولین نوشیدنی در صبح انتخاب پسندیده‌ای نیست و در طولانی مدت باعث خشک شدن کبد، خشکی پوست و از همه مهم‌تر آسیب رسیدن به آنزیم‌های معده می‌شود.اگر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما یک تا ۳ ساعت قبل از شروع به ورزش قهوه میل کنید و در نظر داشته باشید بهتر است از نوشیدن قهوه در بازه زمانی ۶ تا ۹ صبح تا جایی که امکان دارد، دوری کنید تا سطح کورتیزول بدن به ثبات رسیده باشد.
برای لاغری| بهترین زمان برای نوشیدن قهوه ساعت ۹ صبح به بعد و قبل از ۷ عصر است. در حقیقت هر زمانی که سطح کورتیزول بدن پایین بیاید، بهترین زمان برای دریافت کافئین و چربی سوزی است و در صبح‌های ناشتا و خستگی شب، سطح کورتیزول بدن بالاتر است.
برای درس خواندن| معمولا نیم ساعت  تا یک ساعت بعد از صرف صبحانه کافئین از سد خونی مغزی مغز شما گذر می‌کند و فرایند ایجاد انرژی و حذف احساس خواب آلودگی شروع می‌شود، بنابراین بهتر است شما هم یک ساعت پیش از شروع درس خواندن قهوه بنوشید تا بتوانید بیدار بمانید و به درس خواندن ادامه دهید.
حواس‌تان به فشار خون باشد| مصرف روزانه و مرتب کافئین باعث ایجاد نامنظمی در ضربان قلب می‌شود و ممکن است که در طولانی مدت منجر به ایجاد استرس هم بشود؛ با توجه به این که به صورت پیش فرض مردان از فشار خون بالاتری نسبت به بانوان برخوردارند، مصرف روزانه قهوه ممکن است به بالا رفتن فشار خون و افزایش نامنظمی ریتم قلب کمک کند.