رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز ارتش در مشهد برگزار شد

اقتدار دشمن شکن ارتش در مشهد

عکس: میثم دهقانی غلامی- 29 فروردین، روز ارتش به رسم هر ساله در مشهد، رژۀ نیروهای مختلف ارتش و فرماندهی انتظامی با حضور استاندار، فرماندار مشهد و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، مسئولان اجرایی و نظامی استان همچنین خانواه شهدا برگزار شد. مارش نظامی، موسیقی متن حرکت گام‌های استوار فرزندان ایران زمین را ساخت و هارمونی غیرت ملی و دینی در نگاه شیرمردان عرصه دفاع از کشور دوید. بولوار نماز مشهد صحنه نمایش اقتدار و توانایی نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور شد. علاوه بر نیروهای نظامی در رسته‌های مختلف، ادوات و تجهیزات متنوع نظامی همچون پهپاد، موشک و انواع خودروهای زرهی نمایان شدند و آمادگی بخشی از نیروی نظامی ایران اسلامی را نشان دادند.امیر آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با تبریک روز ارتش گفت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز حماسه آفرینی نیروی زمینی قهرمان را در طول دفاع مقدس، امروز، روز تولد ارتش در انقلاب و حکومت اسلامی است که به یادگار از امام (ره) مانده و ما به عنوان یک سرباز افتخار می‌کنیم که در این روز به یاد امام و شهدا مراسمی را برگزار کنیم.
 
تثبیت موازنه قدرت نظامی در غرب آسیا
وی افزود: حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح ایران را که چند شب گذشته مشاهده کردید، ضربه بسیار سنگینی که به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زده شد باید به مردم برای وجود نیروهای مسلح مقتدر، شجاع و آماده تبریک گفت و به رزمندگان این عملیات که به وعده‌شان به نام وعده صادق عمل کردند نیز خسته نباشید و دست‌مریزاد می‌گوییم. این عملیات بزرگ، قدرتمند با اقتدار و ترکیبی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود. یک پاسخ بسیار سخت و سنگین که شاید در تفکر و اندیشه دشمن نمی‌گنجید که این اتفاق رخ دهد، اما بدانند هر گونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران بخواهد یا قرار باشد رخ دهد، مطمئن باشند نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین خواهد رفت.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خاطر نشان کرد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به ویژه منطقه غرب آسیا تثبیت کرد و این قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و امروز همچنان که بالاترین مقامات نظام گفته‌اند برای انجام مأموریت آماده‌اند. وی در ادامه به چند نکته اشاره کرد: فرزندان ارتش قبل از انقلاب مؤمن و متعهد و در کنار مردم انقلاب را به پیروزی رساندند و در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را داشتند.
امیرآذریان گفت: زمانی که شعار انحلال ارتش را می‌دادند امام (ره) با بصیرت و آگاهی کامل ضرورت وجود ارتش را می‌دانستند و فرمان روز ارتش را دادند و ما به این روز افتخار می‌کنیم. اتحاد و وحدت نیروهای مقدس در دوران دفاع مقدس زبانزد همگان بوده است. در وحدت میان ارتش و سپاه، شهید سپهبد صیاد شیرازی بسیار تأثیر داشتند و برکت آن را در بیرون راندن دشمن از خاک کشورمان دیدیم و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.
وی عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس نیز باز هم از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دفاع کردند و به دنبال ایجاد خودکفایی و خوداتکایی بودند و برای رسیدن به این مهم اقدام به ساخت انواع تجهیزات در نیروهای سه‌گانه و چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران کردند که قسمتی از این خودکفایی را شما در این عملیات بزرگ نیروهای مسلح شاهد بودید.فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: در ادامه امروز یگان‌های نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند همه در کنار سایر نیروهای مسلح و در منطقه شرق کشور در کنار مرزبانان جسور و شجاع از مرزهای شمال شرق کشور مرزبانی و حراست می‌کنند و تا کنون هیچ موردی در منطقه شمال شرق کشور به دلیل بیداری و هوشیاری، داشتن امکانات و تجهیزات خوب و اشراف اطلاعاتی همه نیروهای مسلح به وجود نیامده است و در این منطقه این اقتدار را داریم.
 
آغاز انسداد مرز منطقه شمال شرق
امیر آذریان افزود: نوید دیگر که بسیاری برای آن نگران بودند، بر اساس دستورات سلسله مراتب به ویژه ستاد کل نیروهای مسلح و با پشتیبانی استاندار، اعضای شورای تأمین، همه فرماندهان و مردم عزیز، امروز انسداد مرز را که مسئله اصلی در شمال شرق و استان بود، آغاز کردیم. امروز تقریبا صد در صد نیروی زمینی در منطقه شمال شرق مستقر است و انسداد مرز را انجام می‌دهند.
 
امام (ره) اجازه انحلال ارتش را نداد
یعقوبعلی نظری، استاندار نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا، روز ارتش را یادگار امام (ره) خواند و گفت: قبل از هر موضوعی باید سر تعظیم به محضر امام (ره) با آن نگاه بلند، درایت، بصیرت، مخصوصا در ارتباط با امروز که به یاد داریم بسیاری تمرکز کرده بودند بر این‌که ارتش باید منحل بشود، مخصوصا گروه‌های وابسته به دنیای استکبار اعم از چپ و راست، منافقین خلق، چپی‌ها، چریک‌ها همه فریاد از انحلال ارتش می‌زدند. عدهای هم غافل بودند و همراهی می‌کردند اما بین همه این هیاهوها امام عزیز با نگاه بلند فرمودند که ارتش باید بماند و به ارتش دستور دادند به میدان بیایید، رژه بروید و نمایش قدرت بدهید.
نظری عملیات وعده صادق را یکی از صحنه‌های جدید اقتدار خواند و اظهار داشت: البته این عملیات یک مقابله نبود بلکه یک تنبیه کوچک به سبب شرارتی که این رژیم کرده بود، اعمال شد. این‌جا نیز همه جهان دیدند اگر نظام مقدس اراده بکند این قدرت به صحنه می‌آید و تعیین کننده خواهد بود.
 
2 چالش رژیم صهیونیستی
استاندار دو چالش جدید را که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، خاطر نشان کرد و گفت: اولا در مواجه با حماس و مردم غزه نمی‌داند چه بکند اما غلط دیگری که کرد این را دو چندان کرد، در مقابل قدرت و اراده نظام اسلامی در باتلاق دیگری فرورفت. البته اگر بخواهند شرارتی انجام دهند حتما برخورد بسیار شدیدتر، دقیق‌تر و مخرب‌تری انجام خواهد شد. آن‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند، اسرائیل نه عقبه مردمی دارد، نه سرزمین وسیعی دارد، نه اقتصاد درستی دارد، نه تاریخ و فرهنگ صحیحی دارد. بنابراین رژیمی به معنای واقعی جعلی و ساختگی است.وی به ادعای قدرت نظامی اسرائیل اشاره کرد و افزود: با عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق آن هم فروریخت، این رژیم کاملا فروریخته است و اگر چیزی وجود دارد ظاهری است، اگر اتکای آن‌ها به آمریکا نباشد در آن فروریخته‌اند. نیروهای مسلح ما می‌دانند و آمادگی دارند که اگر آن‌ها از روی بی‌عقلی و روحیه شرارتی که دارند دست به اقدامی بزنند، پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد.
 
مستکبران تنها زبان زور را می‌فهمند
همچنین آیت ا... علم‌الهدی سه شنبه عصر در دیدار با کارکنان رده‌های مختلف ارتش در شمال شرق کشور با اشاره به عملیات پیروزمندانه اخیر نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی گفت: تقارن این عملیات با ایام دهه ارتش، کاری می‌کند تا از این پس، سالروز این عملیات تاریخی هم به عنوان یکی از مناسبت‌های به یادماندنی در این دهه گرامی داشته شود و هر زمان به روزهای پایانی فروردین نزدیک شویم، یاد کنیم از صلابت و بازدارندگی ارتش قهرمان و رده‌های مختلف نیروهای مسلح که در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد.‎به گزارش Alamolhoda.com نماینده ولی فقیه در استان افزود: شرایط دنیا به گونه‌ای است که غیر از زبان قدرت‌نمایی، زبان دیگری بر دولت‌های استکباری اثر نمی‌کند. تنها عاملی که می تواند تهدیدات شرق و غرب عالم را خنثی و هجمه را به تعامل تبدیل کند، زبان زور است. اگر زور داشته باشید، آمریکا عقب نشینی 
می کند، شورای امنیت واکنش شما را به رسمیت می‌شناسد، مسیرهای اقتصادی شما امن می‌شود و از سیاست گرفته تا تجارت شما رشد می کند اما اگر خلاف این بود و ملت ضعف داشت، باید هر لحظه برای یک توطئه، یک خدعه و یک برنامه تخریبی آماده باشد.امام جمعه مشهد گفت: یک عده ساده اندیش هستند که امروزه می گویند نیروهای مسلح که اسرائیل را کوبیدند، این عمل فکر نشده بود درحالی که باید چشم باز کنند ببینند سرانجام این عملیات کاری کرد آمریکایی ها به صراحت بگویند مدافع نظامی نیستند و دفاع از اسرائیل را در میدان دیپلماسی دنبال می‌کنند.
*  یکی از اتفاقات جالب رژه روز گذشته این بوده که یک خودروی آب‌پاش یگان های مسلح حین عبور از جلوی جایگاه به روی مردم آب پاشی کرد.در همین حال فرمانده یگان ویژه پاسداران خراسان رضوی در گفت و گویی ضمن عذرخواهی بابت این اتفاق ، نقص سیستمی را منجر به فعال شدن آب پاش خودروی مذکور در مراسم عنوان کرد.