خبرهای ناامیدکننده از جمع آوری کلاس های کانکسی قلب مشهد

برچیدن کلاس های کانکسی قلب مشهد در انتظار همت خیران یا تامین اعتبار
محمد حسام مسلمی/  کمتر از سه ماه دیگر مدارس بازگشایی می شود اما کانکس های مدرسه عدل در خیابان هدایت همچنان در قلب مشهد جا خوش کرده اند، قرار بود خیران پای کار بیایند تا زنگ آغاز سال تحصیلی جدید نخورده، وجود نحس این کانکس های بدقواره از این مدرسه رخت بربندد اما با وجود امیدواری ها، حالا سنگ جدیدی پیش پای برچیدن این کلاس های کانکسی قرار گرفته و آن چیزی نیست جز همان درد همیشگی؛ «اعتبار و بودجه»! آن طور که سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اعلام کرده، یا باید یکی از خیران نیک اندیش همت کند و پای کار بیاید یا منتظر ماند اعتبارات سال جدید ابلاغ و تخصیص داده شود تا بتوان گره این ماجرا را باز کرد. به گزارش «خراسان رضوی»، وجود مدرسه کانکسی در قلب مشهد حکایت تلخی از تحصیل ده ها دانش آموز در کانکس های کوچکی است که شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد اما واقعیتی است که 40 خانواده مشهدی با آن روبه رو هستند و نمی دانند تا چه زمانی باید منتظر برچیدن این کلاس ها باشند، آن ها در حالی داخل کانکس ها تحصیل می کردند که بختک اخراج نیز روی سر دانش آموزان سایه انداخته بود اما وقتی خبرنگار خراسان راز کلاس های کانکسی را فاش کرد، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه 4 اعلام کرد که خبری از اخراج این دانش آموزان نیست و این خبر خوشحال کننده ای برای 40 دانش آموز بود که حاضرند در این شرایط تحصیل کنند. روزنامه خراسان پیگیری وضعیت این کلاس های کانکسی در قلب مشهد را رها نکرد و در گزارش های متعدد ، برچیدن این کلاس ها و ساخت طبقه دوم این مدرسه برای حل مشکل دانش آموزان آن را مطالبه کرد. در آخرین گزارش که 23 خرداد با عنوان «شمارش معکوس برای برچیدن کلاس های کانکسی در مشهد» منتشر شد، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان به «خراسان رضوی» گفته بود قرار است یک گروه جهادی پای کار بیاید و طبقه دوم مدرسه را بسازد تا پایانی برای تحصیل دانش آموزان در کانکس ها باشد، اما حالا آن طور که بابایی در آخرین اظهارات خودش اعلام کرده به نظر می رسد سنگ دیگری پیش پای برچیدن کلاس های کانکسی این مدرسه قرار گرفته و آن هم مثل همیشه «نبود اعتبار و بودجه» است؛ اعتبارات 1400 که تمام شده واز اعتبار سال جدید هم هنوز خبری نیست، با این وضعیت به نظر می رسد سایه نحس کانکس های این مدرسه در سال تحصیلی جدید هم سنگینی خواهد کرد.
در انتظار همت خیران
بابایی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان در این زمینه به «خراسان رضوی» گفت: گروه جهادی پیگیر این موضوع است و در حال برنامه ریزی هستند، اگر آن ها به جمع بندی برسند نقشه های ساخت طبقه دوم مدرسه آماده است تا کار را شروع کنند، اگر به هر دلیلی خیری پیدا نشود یا گروه جهادی نتواند کاری بکند با اولین اعتباری که برای سال جدید به ما تخصیص پیدا کند این پروژه را شروع خواهیم کرد.
وعده مجمع خیران مدرسه ساز 
سفره گرفتاری دانش آموزان این مدرسه در قلب مشهد را پیش رنجبر مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان باز کردیم تا شاید فرجی باشد بر پایان این قصه پر غصه. رنجبر بعد از پیگیری در این زمینه و در تماس با خبرنگار ما برچیده شدن این کلاس ها را از اولویت های این مجمع اعلام کرد و گفت: درباره مدرسه کانکسی عدل با سرپرست نوسازی مدارس استان صحبت کردیم، به جد دنبال این هستیم خیری را پیدا کنیم که با مشارکت 100 درصدی خود خیر یا مشارکت با دولت بتوانیم این پروژه را سریع تر شروع کنیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال تحصیلی جدید کلاس های کانکسی مدرسه عدل برچیده خواهد شد؟ اظهار کرد: برای مهرماه امسال بعید می دانم، چرا که دو ماه بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید نمانده است، اما امسال قطعا مشکل مدرسه کانکسی حل خواهد شد. وی با بیان این که برچیده شدن کلاس های کانکسی مدرسه عدل ،اولویت مجمع خیرین مدرسه ساز است تصریح کرد: به هر حال ما با اداره نوسازی مدارس هماهنگ هستیم که هر چه سریع تر مشکل این مدرسه را حل کنیم، متاسفانه مدارس کانکسی در استان وجود دارد، به هر حال مستلزم این است که خیران پای کار بیایند. خیران مدرسه ساز استان همیشه در ساخت مدرسه برای دانش آموزان محروم پیشتاز هستند و این مدرسه نیز قطعا امسال مشکلش حل خواهد شد. وی یادآور شد: سال گذشته تعهدات خیران مدرسه ساز 250 میلیارد تومان بود و پیش بینی ما این است که این میزان کمک خیران در سال جدید نیز محقق شود، ضمن این که همه مردم می توانند با رقم های کوچک برای مدرسه سازی مشارکت کنند.