اخبار

جان باختن مادر و  کودک 3 ساله در سانحه رانندگی سبزوار
کلاته/ فرمانده انتظامی سبزوار گفت: بامداد روز گذشته برخورد یک خودروی سواری 405 با سمند در این شهر دو کشته و چهار مصدوم به جا گذاشت. به گزارش خراسان رضوی سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: این حادثه در بولوار سربداران شهر سبزوار رخ داد که در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. وی بیان کرد: در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودروی پژو 405 که خانمی 38 ساله و کودکی 3 ساله بودند به علت شدت جراحات جان باختند و چهار مصدوم دیگر توسط تیم فوریت های پزشکی به بیمارستان امدادی شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند . سرهنگ بیات مختاری علت این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده خودروی پژو 405 و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از بروز چنین حوادث تلخی پیشگیری کنند.
 
مراقب تب کشنده کریمه کنگو باشید
حقدادی/ رئیس دام پزشکی تربت جام با توجه به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو درفصول گرم سال همزمان با فصل فعالیت مخزن بیماری (کنه ها) گفت: عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان ، کشاورزان و روستاییان و عشایر گرامی  که به نحوی با دام سر و کار دارند و شهروندانی که برای تفریح به اطراف شهرها و گردشگاه های طبیعی می روند گوشت مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی مجاز که تحت نظارت دام پزشکی است، تهیه کنند.
دکتر معتمدی افزود: از نکات مهم استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت در مراکز عرضه و منازل، خودداری از خرید گوشت های بدون نظارت دام پزشکی ، خودداری از کشتار دام خارج از کشتارگاه و خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت تازه ذبح شده خارج از کشتارگاه باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال تا ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و سپس مصرف شود) است.
وی ادامه داد: خودداری از مصرف جگر خام یا نیم پز ،اجتناب کودکان و روستاییان و دامداران از لمس کنه ها ،خودداری از جدا و له  کردن کنه های بدن دام هنگام پشم چینی از دیگر نکات مهم برای پیشگیری از تب کریمه کنگو است. همچنین از دامداران می خواهیم  دام هایی را که به قصد کشتار عید قربان به بازار عرضه می کنند،حتما چند روز قبل سم پاشی کنند یا حمام ضد کنه دهند. 
 
کشف بیش از 381 میلیارد ریال کالای قاچاق در خرداد 
موفقی/ کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف بیش از 381 میلیارد ریال کالای قاچاق در خرداد امسال خبر داد.
بخش علی بیاتی قله زو، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت اظهار کرد: درخرداد امسال هزار و 415 مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ، باراندازهای کالا مانند باربری ها ، مراکز عمده فروشی و خرده فروشی واحدهای تولیدی صنعتی انجام شد. ارزش ریالی کشفیات در 73 صورت جلسه کشف بیش از 381 میلیارد ریال، تعداد 37 پرونده حدود50 میلیون ریال و تعداد 36 پرونده کمتر از 50 میلیون ریال بوده است. بیاتی قله زو تصریح کرد: عمده کالاهای مکشوفه شامل انواع مواد غذایی، پوشاک، دستگاه استخراج رمز ارز، سیگار و لوازم خانگی است.