از میان خبرها

وزیر ارشاد در مشهد:
دولت سیزدهم به خدمت گزاری در مکتب امام (ره) افتخار می کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در مسیر نهضت انقلاب اسلامی گام نهاده است و به خدمت گزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار می کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل ارشاد، محمد مهدی اسماعیلی در آیین افتتاحیه طرح ولایت در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب زدگی و تحجر مبارزه و با روشن فکری، جریان نو اندیش دینی و جریان غرب زده را از یکدیگر جدا کردند. وی ادامه داد: جریان مبارزه با غرب زدگی با همراهی بزرگانی چون آیت ا... مطهری، آیت ا... بهشتی، آیت ا... مصباح یزدی و حضرت آیت ا... خامنه ای همراهی و مرزبانی شد و در دهه های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه ها و جریان های مریض ضد انقلاب، سبب صیانت از اندیشه های ولایت نیز شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت ا... مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمود های این عالم ربانی بنیان گذاشته شد، به همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام و مبارزه با اندیشه های باطل و انحرافی شد و انقلاب اسلامی را از گزند جریان های انحرافی حفظ کرد. اسماعیلی با بیان این که طرح ولایت در دهه های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه های فکری و معرفتی جوانان داشته است افزود : طرح ولایت اکنون پس از گذشت دو دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی برای بصیرت افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده است و می تواند در آینده مسیر انقلاب را از گزندهای احتمالی محفوظ بدارد.
 
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی:
رسانه محله محور خراسان رضوی فعال می شود
حقدادی/ مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در همایش فعالان رسانه تربت جام گفت: با توجه به ضرورت جایگاه رسانه درجامعه «رسانه محله» با ساختاری چابک و منسجم درمحلات ، مساجد، دانشگاه ، مدارس  و...به عنوان  رسانه های محلی کوچک درشهرستان های خراسان رضوی فعال می شود.به گزارش خراسان رضوی،  مهدی شاد افزود: با توجه به اهمیت وضرورت ایجاد رسانه «محله محور» که به انسجام و توانایی قطعی در محله ها ، مدارس و... کمک‌می کند، امامان‌جمعه و جماعات و مدیران به فعالیت های رسانه محلات توجه ویژه داشته باشند.وی بیان کرد: مهم ترین دستاورد فعالان رسانه محلی درشهرستان ها و محلات، ایجاد پایگاه های خبری مسئله شناسی است و مهم ترین توقع این است که در شناخت چالش‌های شهرستان کوشا باشند. در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی،درمانی ، گازرسانی ، آب رسانی، کار تحقیقی، تحلیلی، میدانی و ... با قلم و زبان فعالان محلات راحت تر می شود کار را جلو برد.شاد بااشاره به تغییرات اساسی در جشنواره رسانه ای ابوذرخاطرنشان کرد:جشنواره ابوذر یکی از برنامه‌های اصلی و محفل تخصصی فعالان رسانه‌ای است که دریک تراز بالاتر آثار داوری می شود و اعتبار خوبی به فعالان رسانه می دهد. خبرنگاران با نهایت عشق و خلوص مشغول به کارند و مطالبه گری دارند که برای یک‌مدیر هزینه بردار است و مجبور می شود هزینه بدهد.وی گفت: درجشنواره ابوذر امسال میدان جدی برای شهرستان ها باز شده است، نقش آفرینی رسانه های شهرستان در جشنواره ابوذر بسیار مهم است چرا که با بضاعت کم و حداقل تجهیزات با نهایت خلوص و عشق مشغول به کار هستند.
 
کسب رتبه اول قرآنی منطقه توسط تیپ 38 زرهی تربت جام
حقدادی/  رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۸ زرهی تربت‌جام ‌گفت: خانواده قرآنی تیپ ۳۸ زرهی تربت جام مقام اول مسابقات منطقه ای قرآن کریم را بین یگان‌های گلستان،مازندران، سمنان ، خراسان شمالی و خراسان رضوی کسب کردند. به گزارش خراسان رضوی، حجت الاسلام عالمی با تبریک این عنوان به خانواده های قرآنی تیپ  ۳۸ زرهی بیان کرد: کسب این مقام معنوی بیانگر تعهد، کارامدی، لیاقت و شایستگی‌ های بر جسته خانواده قرآنی تیپ ۳۸زرهی تربت جام در منطقه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.