اخبار

مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی دوغارون معرفی شد
کلثومیان /سید جلال هاشمی به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس جدید هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با تصویب هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، مهندس سید جلال هاشمی به عنوان  مدیر عامل  و نایب رئیس جدید هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منصوب شد.
همچنین در این جلسه، محمد وجدانی به عنوان رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون انتخاب شد. هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از زحمات محمد رستمی مدیرعامل قبلی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز قدردانی کرد.
 
 
آغاز برداشت کاملینا  از 24 هکتار از اراضی کشاورزی جوین
شمس آبادی /مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از آغاز برداشت دانه روغنی کاملینا از سطح 24 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. به گزارش خراسان رضوی، علی اکبر قارزی افزود: ترویج کشت دانه های روغنی لازمه تامین امنیت غذایی در کشور است.
 سال گذشته برای اولین بار در  شهرستان  18 هکتار و امسال برای دومین سال در شهرستان 24 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت این دانه روغنی  اختصاص یافته است. وی افزود: این گیاه کم‌آب‌طلب بوده، در برابر سرما و خشکی مقاوم و به طور کلی با آب و هوای منطقه سازگار است، همچنین این گیاه هزینه تولید پایینی دارد و به همین دلیل کشت آن برای کشاورزان مقرون به صرفه است.
قارزی ادامه داد: کشت گیاه کاملینا در جوین در ماه های مهر و آبان انجام شد که میزان مصرف بذر ۶ تا ۷ کیلوگرم در هکتار بود و این دانه‌های روغنی در بهار برداشت  می شود. متوسط عملکرد این گیاه نیز ۲ تن در هکتار پیش‌بینی شده است.
 شایان ذکر است کلزا و  کنجد از دیگر  دانه‌های روغنی هستند که در شهرستان جوین کشت می‌شوند.