اخبار

تناقض در پرداخت هزینه سفر 17 آتش‌نشان مشهدی به هلند
بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه قرار است به‌زودی یک تیم 17 نفره از آتش‌نشانان مشهدی برای شرکت در مسابقاتی راهی کشور هلند شوند، اما برخی جزئیات این سفر در هاله‌ای از ابهام است، فارغ از سطح کیفی مسابقات و ضرورت و اهمیت حضور آتش‌نشانان، شنیده‌هایی مبنی بر حضور برخی افراد غیر آتش‌نشان در تیم نیز مطرح است، که اسامی آنان نزد ما محفوظ است، هر چند این موضوع از سوی مسئولان تکذیب شد اما نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد، آن طور که آتش‌نشانی حساب و کتاب می‌کند، هزینه این سفر بیش از یک میلیارد تومان است. چه کسی این پول را می‌دهد؟ آتش‌نشانی که همواره در بحث خرید تجهیزات مشکلات نبود اعتبار را مطرح می‌کند یا شورایی که به تازگی برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری مجوز دریافت وام 100 میلیاردی را داده است؟ به گزارش «خراسان آنلاین»، فرهادی، مدیرعامل آتش نشانی مشهد در این زمینه گفت: در این مسابقات 17 نفر از آتش‌نشانان مشهدی اعزام خواهند شد که از این میان 15 نفر ورزشکار و 2 نفر مربی و سرپرست هستند. هزینه هر فرد 60 تا 70 میلیون تومان برآورد شده، که این مبلغ (بیش از یک میلیارد تومان) توسط شورای شهر پرداخت می‌شود، آتش‌نشانان از دبی اعزام می‌شوند و 10 روز نیز اسکان خواهند داشت.  حاجی‌بگلو سخنگوی شورای شهر مشهد نیز گفت: همه افراد تیم قطعا آتش‌نشان هستند، ولی اطلاعی از تعداد افراد اعزامی ندارم! هزینه‌های سفر از محل سازمان آتش‌نشانی تامین می‌شود نه شورای شهر، چون شورا بودجه ندارد، 100 درصد از ردیف سازمان خودشان تامین می‌شود.
 
تاییدیه آسانسورهای بیمارستانی در طبقه «مکاتبه»
آسانسورهای عمومی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز عمومی هر از گاهی خبرساز می‌شود، سال گذشته بود که یک بیمار پس از آن که در آسانسور یکی از بیمارستان‌های مشهد محبوس شد، جان سپرد. پیگیری ما نشان می‌دهد آماری از آسانسورهای غیراستاندارد وجود ندارد و اقدامات ایمن‌سازی آن‌ها نیز در حد مکاتبه باقی مانده است. کریم‌پور، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی به «خراسان آنلاین» گفت: آسانسورهای بسیاری از بیمارستان‌ها، مراکز دولتی و همچنین مراکز خصوصی تاییدیه لازم را دریافت نکرده‌اند، مکاتباتی برای الزام استانداردسازی انجام شده است. وی افزود: با توجه به این که آسانسورها بعد از شروع فرایند استانداردسازی و ثبت درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و اختصاص شناسه ملی آسانسور به آن‌ها دارای کد قابل ردیابی مبنی بر استاندارد بودن یا نبودن می‌شوند، آمار دقیقی از آسانسورهای غیر استاندارد در مشهد وجود ندارد.
 
دانش‌آموزان عشایر استان نیازمند ۴۰ کانکس کلاسی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به کوچ عشایر از مناطق ییلاق به قشلاق و برعکس طی سال و تردد از مناطق صعب‌العبور به حدود ۴۰ کانکس برای برگزاری کلاس‌ها نیاز داریم. رشیدی در گفت‌وگو با «خراسان آنلاین» افزود: هم‌اکنون در استان ۸ هزار و ۶۹۷ دانش‌آموز عشایر در ۲۳ منطقه با ۶۹۸ معلم داریم.
 
آلایندگی ۱۰ برابری موتورسیکلت‌ها در مشهد
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان، یک موتور سیکلت به اندازه ۱۰دستگاه خودروی کاربراتوری آلایندگی دارد. به گزارش روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، پذیرا افزود: اکنون حدود ۸۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در مشهد تردد دارند که سهم یک درصد از کل سیاهه انتشار را به خود اختصاص می‌دهند. وی با اشاره به این که براساس سیاهه انتشار، منابع تولیدکننده آلودگی هوا شامل منابع ثابت و متحرک هستند، گفت: براساس محاسبات انجام شده، سهم منابع متحرک ۶۴درصد معادل ۱۵۷هزار تن و سهم منابع ثابت ۳۶درصد معادل ۸۸هزارتن از مجموع انتشار آلاینده‌هاست. در این بین خودروهای شخصی با 33.1 درصد بیشترین سهم آلایندگی و کامیون‌ها هم به علت فرسودگی و هزینه بالای نوسازی 13.1درصد از کل آلایندگی شهر مشهد را تشکیل می‌دهند. سهم پایانه‌های زمینی، ریلی و هوایی 7.2 درصد و سهم اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی هم 3.1 درصد از کل سیاهه انتشار است، ناوگان تاکسیرانی دارای سهم 2.1درصدی از کل سیاهه انتشار بوده و خودروهای وانت 6.6 درصد آلایندگی شهر مشهد را تشکیل می‌دهند.