فرماندارتربت جام مطرح کرد:

همایش هزاره شیخ جام فرصتی برای توسعه تربت جام

حقدادی/گردهمایی هم اندیشی هزاره بین المللی شیخ الاسلام احمد جامی با حضور فرماندار، امامان جمعه وجماعات، معتمدان، فرهیختگان، جمعی از مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم در محل تالار جامی تربت جام برگزارشد.
فرماندارتربت جام با اشاره به این که تربت جام به عنوان پایتخت وحدت درکشور مطرح است، گفت: فضایل، اخلاق، کردار و رفتارشیخ جام با سرنوشت مردم تربت جام عجین شده و این شهرستان به پایتخت وحدت شیعه واهل سنت، عرفان،  ادب و هنر درکشور مشهور است که در تاریخ ماندگار شده است.
حسین جمشیدی بااشاره به این که کنگره بین المللی هزاره شیخ جام باید در شأن مردم و شیخ احمدجامی برگزارشود، افزود: برگزاری کنگره فرصت بی نظیری برای معرفی شهرستان در سایر حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عرفانی، ادبی، وحدتی، همگرایی و هنری است که باید آثار و افکار شیخ در سطح کشور و منطقه معرفی شود.
امام‌جمعه اهل سنت تربت جام با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری همایش هزاره شیخ جام وشرکت کنندگان درگردهمایی  گفت: برگزاری هزاره شیخ جام یک کار فرهنگی خداپسندانه برای معرفی ظرفیت های شهرستان در سایر حوزه هاست.
مولوی شرف الدین جامی الاحمدی با تشریح سرگذشت پژوهی شیخ احمد جامی گفت: شیخ احمد جامی در دوران جوانی در ۲۱ سالگی در کوه های نامق کاشمر و روستای بزد تربت جام به چله نشست و در مدت ۱۸سال به عبادت، توبه، مطالعه، خودسازی و مطالعه زندگانی و سیره ائمه اطهار(ع) وبزرگان دین پرداخت و به جایی رسید که باید می رسید.
در ادامه  امام جمعه موقت  تربت جام حجت الاسلام مصطفی دامن پاک، دکترحسن جامی الاحمدی دبیر اجرایی و دکتر علیرضا قیامتی طی سخنانی در‌‌خصوص برگزاری هزاره شیخ جام از حاضران خواستند برای برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره بین المللی هزاره شیخ جام در سایر حوزه ها همراهی و کمک کنند.
گفتنی است کنگره بین المللی هزاره شیخ جام در تاریخ ۲۲و ۲۳ تیرماه امسال با حضور مهمانان خارجی، کشوری، استانی و شهرستانی در تالارشهید ساربانی دانشگاه آزاد تربت جام برگزارمی شود.