درجلسه ای با حضور مسئولان شهر خرو مطرح شد :

افتتاح یادمان شهدای گمنام خرداد سال آینده

مرشدلو / درجلسه ای با حضور مسئولان شهرخرو ، امام  جمعه شهر خرو گفت : برنامه ریزی می کنیم  تا 3  خرداد سال آینده  یادمان شهدای گمنام  را افتتاح کنیم.
فروردین ماه ۱۳۹۲ و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر پاک دو شهید گمنام در شهر خرو با حضور مردم ومسئولان  تشییع و تدفین شد اما ساخت یادمان این دو شهید گمنام پس از هشت سال همچنان ناتمام مانده است ، در پی این موضوع فرماندار شهرستان زبرخان به معضل ناتمام ماندن  یادمان شهدا ورود کرد و مقرر شد تکمیل یادمان شهدای گمنام خرو در اولویت کاری شهرداری  قرار گیرد و به همین منظور بخشدار مرکزی با تشکیل جلسه در بخشداری تکمیل یادمان شهدا را پیگیری کرد. مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های نیشابور و زبرخان گفت : با گذشت هشت سال از تدفین این دو شهید گران قدر تاکنون جلسات متعددی برای ساخت یادمان شهدای گمنام تشکیل شده اما آن چنان که باید، ساخت این یادمان پیشرفت خوبی نداشته است. سرهنگ نوری افزود : یادمان این دو شهید گمنام همچون نگینی است برای شهر خرو که در طرح این یادمان یک طرح جامع فرهنگی هم دیده شده است و تکمیل یادمان شهدای گمنام جزو مطالبات اصلی خانواده شهدا و شهروندان شهر خرو است اما متاسفانه تاکنون قول‌های فراوان مسئولان برای تکمیل آن محقق نشده است. وی در باره میزان کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ساخت یادمان شهدای خرو هم گفت: ما هیچ گونه ردیف اعتباری در این خصوص نداریم و تنها در دو مرحله در مجموع مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای ساخت یادمان کمک کرده اند. امام جمعه شهر خرو گفت: از بدو ورود به این شهر همواره تکمیل یادمان شهدای گمنام به یک دغدغه اصلی برای من تبدیل شده است و تاکنون ساخت یادمان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و یادمان شهدای گمنام یکی از پیچیده ترین طرح های یادمان های شهدای کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین برزو افزود: تاکنون شورای اسلامی و شهرداری خرو در زمینه واگذاری زمین که یکی ازمرغوب ترین زمین های شهر و ارزش آن حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است بیشترین مشارکت را کرده اند، از ظرفیت دو نماینده مردم شهرستان‌های زبرخان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم باید استفاده کرد و کمک گرفت و این درست نیست که همه هزینه ها را به گردن شورای اسلامی و شهرداری بیندازیم. رئیس شورای اسلامی شهر خرو هم گفت: ساخت یادمان برای شهدا کوچک ترین وظیفه ای است که ما در قبال شهدای گران قدر انجام می‌دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین برزو گفت : برنامه ریزی می کنیم  تا 3  خرداد  سال آینده  یادمان شهدای گمنام را افتتاح کنیم. 
سید محمد حسینی ضمن انتقاد از برخی مسئولان در زمینه کمک به ساخت یادمان شهدای گمنام خرو گفت : متاسفانه برخی از مسئولان فقط حرف می زنند و عملی در کار خود ندارند، فقط به فکر گرفتن عکس یادگاری هستند و تاکنون برخی از مسئولان برای ساخت یادمان هیچ کمکی نکرده اند. شهردار خرو هم گفت : تاکنون شورای اسلامی و شهرداری کمک های فراوانی برای ساخت یادمان کرده اند. سید حسن حسینی افزود : هر چند که بودجه سرفصل فرهنگی شهرداری خیلی ناچیز است اما ما برای تکمیل یادمان شهدا آمادگی کامل داریم تا به محض آماده شدن طرح  ساخت محوطه گلزار شهدا را شروع کنیم چرا که همواره ما خود را مدیون خون شهدا می دانیم ، آن ها بهترین سرمایه‌زندگی خود را که همان جان شان بود در طبق اخلاص گذاشتند و امنیت و آرامش را برای ما برقرار کردند .  الیاسی مقدم بخشدار مرکزی هم گفت : ما هم این آمادگی را داریم تا با استفاده از ظرفیت خیران و بازدیدهای میدانی همان طور که امام جمعه  قول داده اند تا خرداد سال آینده و همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر یادمان شهدای این شهر را افتتاح کنیم.