ویژه برنامه های ایام ولادت حضرت زهرا(س) در حرم رضوی اعلام شد

جشن میلاد گل یاس پیامبر آمده

امروز سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته گرامی داشت مقام زن و روز مادر است و همزمان با شب و روز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، برگزاری ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، در خجسته میلاد بانوی دو عالم، مهمان بارگاه منور رضوی می‌شوند. به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی آذین‌بندی شده و آماده میزبانی از شیفتگان ائمه اطهار(ع) است. به گزارش آستان نیوز، خادمان با نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های رنگی و گل‌آرایی در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، رنگ و بوی عید و شادمانی را به زائران و مجاوران در گوشه و کنار این حریم آسمانی بخشیده‌‌اند. 
در این زمینه دو کتیبه مناسبتی بزرگ با مضمون «یا فاطمه بنت رسول ا.../ انا اعطیناک الکوثر» و «یا ام الحسن و الحسین» روی ایوان‌های طلای دو صحن آزادی و انقلاب اسلامی نصب شده است. پارچه‌های عمودی سبزرنگ مزین به عبارت «اسعدا... ایامکم» نیز دور تا دور صحن‌ها به چشم می‌خورد. 
صحن پیامبر اعظم(ص) نیز با نصب پرچم‌های رنگی آراسته شده و به استقبال میلاد خجسته حضرت صدیقه کبری(س) رفته است. گل‌آرایی حرم مطهر رضوی نیز به این مناسبت انجام شده است. 
همچنین معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، اجرای جشن های گرامی داشت ایام ولادت دخت گرامی نبی اکرم(ص) را بر عهده دارد و با تدارک برنامه‌های متنوع، میزبان زائران امام هشتم(ع) خواهد بود.در سوم بهمن مصادف با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های مختلفی پیش بینی شده است که از ساعت 9:30 روز یک شنبه آغازخواهد شد و تا ساعت 11:10 ادامه خواهد داشت.
 قرائت دسته جمعی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و زیارت امین‌ا... به نیابت از مادران آسمانی توسط امیر عارف، مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، معرفی کتاب، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی، سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، تجلیل و تقدیر از بانوان موفق انقلابی و اجرای مسابقات فرهنگی، از جمله برنامه‌های روز یک شنبه است. 
در ویژه برنامه شام میلاد حضرت فاطمه(س) نیز که از ساعت 18 آغاز خواهد شد، سیدرضا یعقوبی آل، در وصف حضرت زهرا(س) به شعرخوانی می‌پردازد و حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنرانی خواهد کرد.