15 بهمن؛ آغاز جشنواره فیلم فجر مشهد

اداره کل ارشاد استان: اسامی 22 فیلم و سینماهای میزبان جشنواره امسال به زودی اعلام می شود
عکس: میثم دهقانی/ آرشیو محمد بهبودی نیا/ رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم فجر مشهد امسال از 15 تا 22 بهمن با اکران 22 فیلم برگزار می شود که تعداد سینماهایی که فیلم های جشنواره امسال در آن اکران می شود نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. به گزارش «خراسان رضوی»، سید حجت طباطبایی به «خراسان رضوی» گفت: دغدغه فعلی ما در این جشنواره این است که شاید برخی از تهیه کنندگان به استان ها فیلم ندهند زیرا امکان دارد برخی تهیه کنندگان تمایلی نداشته باشند قبل از اکران عمومی، فیلم در سطح وسیع تری اکران شود که البته این موارد حدس و گمان های ماست.
توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره امسال
وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در طول برگزاری این جشنواره گفت: باتوجه به شیوع سویه جدید کرونا با عنوان امیکرون، امسال نیز فروش بلیت به صورت الکترونیک و از طریق سایت انجام می شود، برای تعیین ظرفیت سینماها نیز با توجه به شیوع امیکرون منتظر بخشنامه های ابلاغی از تهران هستیم.
نقد و بررسی آثار و برگزاری جشنواره سیمرغ خراسان 
طباطبایی در ادامه به برگزاری برنامه های جانبی در کنار جشنواره فیلم فجر مشهد اشاره کرد و گفت: در کنار جشنواره فجر برنامه های جانبی از قبیل برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری جلسات تخصصی نقد و بررسی فیلم در نظر گرفته شده است، همچنین چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان نیز در این ایام برگزار می شود. رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: جشنواره سیمرغ خراسان با هدف حمایت از فیلم سازان راه اندازی شده است و هنرمندان حوزه فیلم و مستند می توانند آثاری را که از سال گذشته تا امسال در قالب فیلم کوتاه و بلند ویدئویی در سه گونه داستانی، مستند و پویانمایی تولید کرده اند به دبیرخانه جشنواره سیمرغ در انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی واقع در پارک ملت تحویل دهند. پس از دریافت آثار، هیئت انتخاب، تعدادی از فیلم ها را برای اکران، انتخاب می کند و با داوری مردمی چند فیلم به عنوان منتخب اعلام و جوایزی در این بخش به فیلم سازان اهدا می شود.
شایان ذکر است، در چهلمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های 2888، بدون قرار قبلی، برف آخر، بی رویا، بی مادر، بیرو، خائن کشی، درب، دسته دختران، شادروان، شب طلایی، شهرک، صورت فلکی، ضد، علفزار، لایه های دروغ، ماهان، مرد بازنده، ملاقات خصوصی، موقعیت مهدی (باکری)، نگهبان شب و نمور 22 فیلم بخش مسابقه هستند.
واگذاری امور اجرایی جشنواره فجر به موسسات خصوصی
همچنین خبرگزاری فارس روز گذشته خبری مبنی بر واگذاری برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به بخش خصوصی منتشر کرد که جزئیات آن را از سید حجت طباطبایی جویا شدیم. وی گفت: امور مدیریتی و نظارتی جشنواره فجر با اداره کل ارشاد استان است و منظور از این واگذاری، واگذاری امور مربوط به موارد اجرایی است. هر سال موسسات بخش خصوصی واجد شرایط، امور اجرایی جشنواره را که شامل امور دبیرخانه، تبلیغات، تدارکات، نقلیه و... است، انجام می دهند.