معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبرداد:

نجات ۲۲ طبیعت گرد گمشده در ارتفاعات 5شهرستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران این جمعیت ۲۲ طبیعت‌گرد گم شده در ارتفاعات پنج شهرستان استان را طی عملیات هایی جداگانه نجات دادند.
غلامرضا صیادی در گفت و گو با  ایرنا افزود: طی ۴۸ ساعت  در قالب پنج عملیات جداگانه در شهرستان های مشهد، نیشابور، چناران، تربت‌جام و فریمان ۲۲ طبیعت‌گرد به دلیل برف و کولاک راه را گم کردند و مفقود شدند.
وی ادامه داد: با توجه به هشدار روز پنج شنبه اداره کل هواشناسی تمامی نیروهای امدادی خراسان رضوی در حالت آماده باش قرار داشتند و در هر یک از شهرستان های مذکور که طی روزهای پنج شنبه و جمعه مفقودی طبیعت‌گردها اعلام شده بود، نیروهای امدادی هر شهرستان اقدام به انجام عملیات جست و جو کردند.
معاون هلال احمر خراسان رضوی گفت: سخت‌ترین و طولانی‌ترین عملیات در ارتفاعات مشهد بود که ۱۰ ساعت به طول انجامید اما خوشبختانه در نهایت چهار طبیعت‌گرد به سلامت نجات یافتند و به نقطه امن انتقال داده شدند. صیادی به طبیعت‌گردها و کوهنوردان آماتور توصیه کرد با توجه به این که درفصل زمستان هستیم و بارش برف و کولاک هم وجود دارد، بهتر است از عزیمت به ارتفاعات خودداری کنند یا تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند ضمن این که مسیر را نشانه گذاری کنند و موقعیت شان را در اختیار اعضای خانواده خود قرار دهند.
وی ادامه داد: خوشبختانه طی این مدت، حوادث جاده‌ای و امدادرسانی در کولاک در جاده‌های استان خراسان رضوی نداشته‌ایم. شایان ذکراست بارش برف، برودت هوا و وزش تندباد موجب تعطیلی شماری از مدارس برخی شهرستان های خراسان رضوی شد.