از میان خبرها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد:
خدمات‌رسانی در مشاغل حساس تنها با ارائه کارت واکسن 
رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات‌رسانی در مشاغل حساس به لحاظ خطر ابتلا به کرونا تنها با ارائه کارت واکسن از سوی خدمت‌گیرندگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه میسر است. محمد باباخانی در گفت و گو با وب دا افزود: مشاغل حساس شامل استخرها، سینماها، رستوران‌ها و  تالارها هستند که خدمات دهندگان باید قبل از ورود به این اماکن پرینت کارت واکسن خود یا عکس آن را در موبایل ارائه کنند. وی بیان کرد: این در حالی است که به دنبال بازدیدهای بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلیه خدمات‌دهندگان در این مشاغل  باید واکسیناسیون کامل خود را انجام دهند و کارت واکسن داشته باشند. وی افزود: با راه‌اندازی سامانه «امید» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام سازمان‌ها، ادارات و دستگاه ها می‌توانند با ارائه کد ملی از واکسیناسیون خدمت‌گیرندگان خود، اطلاع حاصل کنند، در شرایط حاضر با توجه به راه‌اندازی نشدن سامانه مزبور ارائه پرینت کارت واکسن  الزامی است.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور:
طرح خادمیار رضوی ویژه پرسنل اورژانس کشور اجرا می شود
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامه ریزی برای اجرای طرح خادمیار رضوی ویژه پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور خبر داد. دکتر میعاد فر در حاشیه دیدار با مدیر عالی حرم رضوی در گفت و گو با وب دا اظهارکرد: بر اساس این طرح تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی کشور که قصد خدمت به زائران بارگاه منور رضوی را دارند می توانند ضمن تشرف به مشهد، در این طرح نیز مشارکت کنند. وی با بیان این که برنامه ریزی این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است، اظهارکرد: این طرح در راستای گسترش خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و ایجاد زمینه کسب فیض خدمت برای تمامی ارادتمندان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اجرایی خواهد شد.شایان ذکر است، رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر به مشهد، دربازدید از پایگاه های اورژانس 115 مستقر در حرم و اطراف حرم مطهر رضوی ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده پرسنل اورژانس 115 در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با مدیر عالی این آستان مقدس نیز دیدار و گفت و گو کرد.
 
همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در بردسکن انجام شد 
توزیع 560 بسته کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند 
علی نوری- به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان بردسکن و در ایام  ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)  560 بسته کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند  این شهرستان توزیع شد.فرمانده سپاه بردسکن در حاشیه  این مراسم که با حضور فرماندار، جانشین  فرمانده انتظامی،  بخشدار مرکزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس کمیته امداد  امام خمینی (ره)  این شهرستان  برگزارشد،  با بیان این که این تعداد بسته معیشتی شامل برنج ، روغن، ماکارونی، سویا  و حبوبات است، اظهار کرد: ارزش  این تعداد بسته 224 میلیون تومان است.  
سرهنگ علیرضا جنیدی  از توزیع هزار  بسته غذایی دیگر در ایام دهه مبارک فجر و در آستانه شب عید خبرداد و گفت:  از اسفند سال 99 و در پی  تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی تاکنون بیش از 18 هزار سبد غذایی  کمک های مومنانه  بین خانواده های نیازمند توزیع شده که  شش هزار و 700 بسته آن فقط طی سال جاری  تهیه و توزیع شده است.  فرمانده سپاه بردسکن با بیان این که یکی از کارکردهای سپاه و بسیج خدمت بی منت به مردم است، افزود: حقیقتا سپاه در هر کجا که به حضورش نیاز بوده، بی درنگ در وسط میدان حاضر شده و سپاه سپر بلای   کشور و  همواره پشت سر نظام و قشر محروم  بوده  و هست. سرهنگ جنیدی با اشاره به این که یکی از کارکردهای بسیج و سپاه خدمت بی منت به مردم است، افزود: توجه به نیازهای مردم و رفع مشکلات معیشتی در اولویت کار سپاه است.
فرماندار شهرستان بردسکن ضمن  تقدیر از  اهتمام جدی سپاه در حوزه کمک های مومنانه  و دیگر عرصه ها  گفت: سپاه بازوی قوی نظام و مردم است و تاکنون توانسته نقش خود را در تمامی صحنه ها  به خوبی ایفا کند.  دهقان زاده  افزود: سپاه  از ابتدای شکل گیری توانسته تاکنون پا به پای این نظام حرکت کند و اقدامات عظیمی را انجام دهد. وی بیان کرد: امروز سپاه در جای جای مملکت بدون ادعا در حال خدمت‌رسانی است و در بحران ها بدون تعارف وارد می شود و  پیشگام  حل مشکلات و رفع نیازهای مردم است.