اخبار

افزایش ۹۶ درصدی بارش باران در رشتخوار 
 فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: از ابتدای امسال طبق گزارش ایستگاه هواشناسی میزان بارش در این شهرستان 90.3 میلی‌متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته است.حسین باهوش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جاری شدن سیل پس از بارش باران به سه روستای این شهرستان خسارت وارد کرد و همچنین موجب قطع ارتباط محور روستای سعادت‌آباد- رشتخوار شد.وی با اشاره به این که  پس از کاهش باران و فروکش کردن آب، کمیته‌های بحران موضوع را پیگیری و مشکل را رفع کردند، افزود: همچنین بارندگی‌های اخیر در روستای احمدآباد و جاری شدن سیلاب باعث وارد آمدن خسارت به بخش‌هایی از کشاورزی این منطقه شد.فرماندار رشتخوار افزود: هم اکنون کلیه مسیرهای شهری و روستایی و محورهای مواصلاتی شهرستان باز است و تردد بدون مشکل انجام می‌شود.
 
شهردار بردسکن: 
7پروژه خدمات شهری همزمان با دهه فجرافتتاح می شود 
علی نوری- شهرداربردسکن گفت: همزمان با چهل وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هفت پروژه با اعتبارپنج میلیارد تومان به بهره برداری خواهدرسید. محمدحسین مدیح افزود: در همین راستا همشهریان عزیز می‌توانند طبق مصوبه شورای اسلامی شهر بردسکن از40درصد تخفیف پروانه‌های ساختمانی در همین ایام استفاده کنند. وی ادامه داد: کسانی که از سال 90تا سال1400 چک در دست شهرداری دارند، می توانند بدون پرداخت جریمه اصل چک خود را پراخت و تسویه کنند. مهندس مدیح فضا سازی شهر، خریداری و تعویض پرچم میدان مرکزی همزمان با شروع ایام ا... دهه مبارک فجر را از دیگر اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن عنوان کرد.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبرداد: 
نجات ۲۲ طبیعت گرد گم شده در ارتفاعات 5شهرستان 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: امدادگران این جمعیت ۲۲ طبیعت‌گرد گم شده در ارتفاعات پنج شهرستان استان را طی عملیات هایی جداگانه نجات دادند.صیادی در گفت و گو با  ایرنا افزود: طی ۴۸ ساعت  در قالب پنج عملیات جداگانه در شهرستان های مشهد، نیشابور، چناران، تربت‌جام و فریمان ۲۲ طبیعت‌گرد به دلیل برف و کولاک راه را گم کردند و مفقود شدند.وی ادامه داد: با توجه به هشدار روز پنج شنبه اداره کل هواشناسی تمامی نیروهای امدادی خراسان رضوی در حالت آماده باش قرار داشتند و در هر یک از شهرستان های مذکور که طی روزهای پنج شنبه و جمعه مفقودی طبیعت‌گردها اعلام شده بود، نیروهای امدادی هر شهرستان اقدام به انجام عملیات جست و جو کردند.معاون هلال احمر خراسان رضوی گفت: سخت‌ترین و طولانی‌ترین عملیات در ارتفاعات مشهد بود که ۱۰ ساعت به طول انجامید اما خوشبختانه در نهایت چهار طبیعت‌گرد به سلامت نجات یافتند و به نقطه امن انتقال داده شدند.
صیادی به طبیعت‌گردها و کوهنوردان آماتور توصیه کرد با توجه به این که درفصل زمستان هستیم و بارش برف و کولاک هم وجود دارد، بهتر است از عزیمت به ارتفاعات خودداری کنند یا تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند ضمن این که مسیر را نشانه گذاری کنند و موقعیت شان را در اختیار اعضای خانواده خود قرار دهند.
 
فرمانده انتظامی سبزوار خبرداد: 
تحویل ۱۰کارتن خواب به گرمخانه سبزوار 
کلاته-فرمانده انتظامی سبزوار گفت: با توجه به برودت شدید هوا طی جمعه اول بهمن تعداد 10کارتن خواب توسط پلیس به گرمخانه تحویل داده شدند. به گزارش خراسان رضوی، سرهنگ حسین بیات مختاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با شهرداری سبزوار، به گشت‌های پلیس ابلاغ شد برای پیشگیری از سرمازدگی کارتن خواب ها که از مسکن و مأوای مناسبی برخوردار نیستند، با همکاری عوامل شهرداری این افراد را در کمال احترام به گرمخانه شهرداری تحویل دهند. وی افتتاح گرمخانه سبزوار را برای اسکان افراد بی سرپناه و کارتن خواب در شب‌های سرد زمستان حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: طرح اسکان کارتن خواب ها با محوریت شهرداری و همکاری پلیس سبزوار به اجرا در آمد و تاکنون ۱۰ کارتن خواب و بی سرپناه به گرمخانه تحویل شده اند.