اخبار

تولیت آستان قدس رضوی: 
بیان مطالب غیر موثق دینی خوراک دهی به شبکه های معاند است 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیان مطالب غیر موثق و انتساب آن به دین موجب خوراک‌دهی رسانه‌ای به شبکه‌های معاند با مکتب و مذهب است. به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در دیدار استادان‌ گروه معارف دانشگاه‌های مشهد با بیان این که دعوت مردم به دین باید با علم، آگاهی، مطالعه، بصیرت و بیان مطالب از منابع موثق همراه باشد، بسیاری از انحرافات را نتیجه معرفی نامناسب دین خواند و اظهار کرد: بد معرفی کردن دین موجب بیشترین آسیب به دین شده است، متأسفانه نظارتی در عرصه تبلیغ دین وجود ندارد و برخی با بیان مطالب موهون به نام دین، بیشترین آسیب را به دین می‌زنند. وی نسبت دادن مطالب غیر موثق به دین را موجب خدشه به دین‌داری مردم دانست و ابراز کرد: از یک‌سو بیان مطالبی که موجب وهن دین است و از سوی دیگر تنها به احساسات و شور توجه کردن بدون در نظر گرفتن منطق قرآنی و عقلانیت، دو گرفتاری است که امروز با آن روبه‌رو هستیم. شعائر و شور، بسیار لازم و خوب است اما در کنارش باید به عمق‌بخشی معرفتی نیز توجه شود. تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: هزینه کرد از دین و مقدسات برای پوشاندن اشتباهات و خطاها موجب ضربه به اعتقادات دینی مردم است، هیچ‌گاه امام (ره) و مقام معظم رهبری در سخنان خود از مقدسات و دین هزینه نکردند و تنها از خدا برای مردم سخن گفتند، این سلوک یک الگو و معیار برای همه متدینین است. وی همچنین با استقبال از پیشنهاد ارائه‌شده توسط یکی از استادان در خصوص ایجاد دفتر ارتباط آستان قدس با دانشگاه‎ها، به رویکردهای فرهنگی آستان قدس اشاره کرد و با تأکید بر این که موضوعات فرهنگی اولویت این آستان مقدس است، تصریح کرد: هیچ‌یک از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس را تعطیل نکرده‌ایم، البته ممکن است با توجه به شرایط در برخی از برنامه‌ها تعدیل صورت گرفته باشد که منحصر به حوزه‌های فرهنگی نیز نبوده و در تمام بخش‌های آستان قدس اعمال شده است.
 
استاندار:
مدیر جهادی بر اساس نیاز هدف‌گذاری می‌کند
استاندار خراسان رضوی گفت: یک مدیر جهادی بر اساس نیاز هدف‌گذاری، برنامه ریزی و اعتبارات را تامین می‌کند. به گزارش روابط عمومی استانداری، نظری در نشست صمیمی با جمعی از آزادگان اظهار کرد: برای انجام هر کاری نقشه راه و سپس مقدمات لازم است که یکی از آن مقدمات مفاهمه مشترک است. وی ضمن اشاره به تفاوت مدیریت جهادی و غیرجهادی گفت: یک مدیر جهادی بر اساس نیاز هدف‌گذاری، برنامه ریزی و اعتبارات را تامین می‌کند. وی با بیان این که افرادی باید وارد عرصه مدیریت بشوند که منشأ اثر باشند، گفت: فارغ از هر گونه برداشتی راجع به مدیران منصوب شده در بخش‌های مختلف عملکرد آن‌ها را بسنجیم. وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و بعضا محدودیت‌ها، ظرفیت‌های بسیاری در استان وجود دارد که باید مدیریت و فعال سازی شود. وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین اولویت‌های استان حوزه اقتصادی است که در این زمینه هم بخش خصوصی اقبال خوبی به استان داشته است.
 
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی مشهد اعلام کرد:
تاخیر در ۳۹ درصد پروازها طی آذر امسال
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص میزان درصد تاخیر پروازها در آذر ماه گفت: از ۲۱۴۱ پرواز خروجی در آذر ماه، ۸۳۷ پرواز (۳۹ درصد کل پروازهای خروجی) با تاخیر ۳۰ دقیقه یا بیشتر انجام شده است، یعنی به طور متوسط هر پرواز تاخیردار با حدود ۸۱ دقیقه تاخیر انجام گرفته است. جعفری در گفت و گو با ایسنا درباره علت تاخیر در پروازها اظهار کرد: تاخیر ورود پروازها ۷۰ درصد علت تاخیر در پروازها را شامل می‌شود، همچنین ۱۵ درصد به دلیل عملکرد شرکت هواپیمایی، ۹ درصد به دلیل نقص فنی و ۶ درصد باقی‌مانده به دلیل شرایط جوی مبدأ، تعویض هواپیما، مشکل کرو، چک فنی، سوخت و... بوده است. وی افزود: پروازها در آذر ماه نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشت، از آن جایی که افزایش پرواز با اعزام و پذیرش مسافر رابطه مستقیم دارد، ورود و خروج مسافر از این فرودگاه نیز ۲۱۵ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به وضعیت پروازها در آذر ماه نسبت به آبان ۱۴۰۰ نیز گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای لغو محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پروازها و کاهش نرخ بلیت از ابتدای آذر به دلیل کاهش تقاضای فصلی، تعداد پروازها در این ماه نسبت به ماه قبل از آن (آبان) ۲ درصد کاهش و اعزام و پذیرش مسافر فقط ۴ درصد افزایش داشته است.