از میان خبرها

رئیس اتاق بازرگانی:
عضویت ایران در سازمان شانگهای برکات بسیاری دارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای اتفاق فرخنده ای است که برکات بسیار برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد و امید است با هماهنگی و ظرفیت سازی لازم بخش های تولیدی و اقتصادی از این ظرفیت بیشترین بهره را بگیرند. به گزارش ایرنا، شافعی روز جمعه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: برای تمرکز مناسب‌تر بر این موضوع نیز کمیته‌های ویژه‌ای در اتاق‌های بازرگانی استانی تشکیل شده که جمع بندی تحلیل‌های آن ها در پارلمان بخش خصوصی ایران بررسی می شود. وی افزود: براساس ارتباطاتی که بخش خصوصی با دولت سیزدهم دارد امید به تغییر در فعالان اقتصادی در حال ایجاد است بنابراین امیدواریم در انتخاب استانداران دقت نظر لازم انجام شود و کسانی منصوب شوند که بر اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند. اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و تلاش‌هایی که بخش خصوصی در تعامل با دستگاه‌های دولتی برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه تولید و اقتصاد این خطه داشته گفت: نظر به این که شیوع کرونا در چند مرحله موجب برگزار نشدن جلسات این شورا در استان شده برای جبران این امر از وزارت کشور تقاضا داریم بررسی های خود را با مدنظر قرار دادن این محدودیت ها انجام دهد و مدت ارزیابی را از ۶ ماه به هشت ماه تا یک سال افزایش دهد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:
صرفه جویی ۲۳۰ میلیاردی با ساخت ایستگاه‌های گازرسانی
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: شرکت گاز استان موفق شده است از طریق مولدسازی کالاهای مازاد در انبار این شرکت نسبت به ساخت ۱۳۰ ایستگاه گاز با صرفه‌جویی ۲۳۰ میلیارد ریال اقدام کند. به گزارش ایسنا، افتخاری در حاشیه بازدید از انبار مرکزی تدارکات و عملیات کالای این شرکت در مشهد اظهار کرد: شرکت گاز خراسان رضوی در راستای دو هدف استراتژیک مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی و ارتقای ارزش آفرینی پروژه‌ها در چند سال گذشته با دو چالش جدی روبه رو بوده است. مشکل اول به واسطه افزایش قیمت‌ها و بعضا مسائل مرتبط با تحریم‌های ظالمانه بود، به نحوی که برای تزریق گاز در پروژه‌های گازرسانی روستایی و صنعتی به لحاظ نبود ایستگاه تقلیل فشار با چالش روبه رو شده بودیم. وی افزود: از طرف دیگر با توجه به قدمت امور تدارکات و عملیات کالا در شرکت گاز خراسان رضوی تعدادی از تجهیزات و قطعات سال‌های گذشته به صورت مازاد در انبار وجود داشت. این دو موضوع باعث شد تا همکاران پرتلاش حوزه‌های مهندسی، بهره‌برداری، بازرسی فنی، گازرسانی به صنایع، HSE  و به ویژه امور تدارکات و عملیات کالا در یک اقدام جهادی و گروهی به بازدید و تهیه لیست مازاد و راکد انبار اقدام کردند.
 
تجمع جمعی از معلمان در مشهد در اعتراض به اجرایی نشدن نظام رتبه بندی
بهبودی نیا- روز گذشته تعدادی از معلمان مشهد و استان در اعتراض به اجرایی نشدن نظام رتبه بندی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد تجمع کردند. مدیرکل آموزش و پرورش استان در این زمینه به «خراسان رضوی» گفت: همکاران شاغل و بازنشسته ما درخواست ها و انتظاراتی دارند که نه تنها در اداره استان بلکه در وزارتخانه نیز قابل حل شدن نیست و باید در محل دیگری سیاست گذاری شود. خدابنده افزود: آموزش و پرورش مجری مقرراتی است که در هیئت دولت و مجلس به تصویب می رسد و به ما ابلاغ می شود، دولت قبل لایحه نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کرد و در مجلس بررسی و تغییر و تحولاتی انجام شد، دولت دوازدهم 30 هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین کرده بود ولی حدود 100 هزار میلیارد اعتبار لازم است. وی افزود: ابتدا باید مشخص شود تامین اعتبار از چه محلی انجام می شود و بعد از این مرحله سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار اعلام آمادگی کند و در ادامه در مجلس به تصویب برسد، در صورت تصویب این طرح  به وزارتخانه ها ابلاغ می شود، شیوه نامه اجرایی توسط وزارت آموزش و پرورش آماده، اعلام و رتبه بندی اجرا می شود. خدابنده  در پاسخ به این سوال که مبلغ مورد نیاز استان در خصوص رتبه بندی چقدر است؟ گفت: ما هنوز نمی دانیم چه ارقامی قرار است در مجلس به تصویب برسد یا این طرح به چه شکلی تصویب شود، برای اعلام مبلغ مورد نیاز استان باید شیوه نامه به دست ما برسد، اما سهم آموزش و پرورش خراسان رضوی 9 درصد سرانه کشور است و اگر ما این عدد را در نظر بگیریم حدود 9 هزار میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح است. لازم به یادآوری است پیشتر رئیس مجلس اعلام کرده بود که طرح رتبه بندی معلمان در حال بررسی در کمیسیون مربوط  در مجلس است و طی روزهای آینده به صحن می آید.