اخبار

مشهد الرضا(ع) در اربعین حسینی یکپارچه عزادار سید و سالار شهیدان می شود
اربعین نیست حدیثی که فراموش شود
فردا اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) است و مردم در هر کوچه و خیابان رخت عزا بر تن کرده اند و چله نشینان غم حسین(ع) و یاران باوفایش هستند. مشهدالرضا(ع) نیز این روزهای دهه پایانی صفر یکپارچه سیاه پوش و عزادار است و برنامه های مختلفی هم به همین مناسبت در حرم مطهر رضوی و دیگر نقاط شهر برگزار می‌شود.حرم مطهر رضوی در این روزهای دهه پایانی ماه صفر برنامه های خود را با دو رویکرد «حضور حداقلی زائران» و «پوشش گسترده در بستر رسانه و فضای مجازی» برگزار خواهد کرد. آن طور که مدیر عالی حرم و رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس اعلام کرده اند، حرم مطهر در این ایام محفل برپایی مراسم عزاداری به شکل محدود و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی است که محوریت اجرای برنامه‌های این ایام صحن پیامبر اعظم(ص) خواهد بود. برپایی نمایشگاه‌های موضوعی محصولات فرهنگی به ویژه سیره رضوی، برپایی مواکب حسینی، توزیع 2500 بسته کمک معیشتی، برگزاری نخستین همایش ملی «مطالعات اربعین؛ گذشته، حال، آینده»، ارائه بسته فرهنگی، تبلیغی و تبرکی به هیئت های مذهبی و... از جمله دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی در این ایام است.
 
با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام شد 
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید درمدارس استان
مسلمی- روز گذشته سال تحصیلی جدید در مدارس استان طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد. به گزارش «خراسان رضوی»، آیت ا... علم الهدی در این مراسم که در دبیرستان صدرا در منطقه اسماعیل آباد حاشیه شهر مشهد و با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، فرماندار مشهد، مدیر کل آموزش و پرورش و برخی از مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان ذخایر ارزشمند این انقلاب در جامعه آینده هستند. وی افزود: همزمانی سالگرد آغاز دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی عزیزان ذخیره انقلاب و نظام و ملت گویای یک واقعیت است و یک راهبرد عظیمی را در تعلیم و تربیت و پرورش سرمایه های آینده این کشور جلوی پای معلمان قرار می دهد که با این راهبرد جریان تعلیم و تربیت را شکل دهند. سالگرد دفاع مقدس تجدید یک حیات فرهنگی است، که اگر این فرهنگ به عنوان یک راهبرد عظیم انسان ساز در پیشاپیش تمام عناصر معلم و مربی قرار بگیرد قادر به تداوم این انقلاب مقدس اسلامی تا نسل های  آینده خواهیم بود.
 
ممنوعیت سفر به مشهد همچنان معطل تصمیم ستاد ملی
بهبودی نیا- ممنوعیت سفر به مشهد که چهارشنبه دو هفته پیش در قالب طرحی به ستادملی مقابله با کرونا ارسال شده بود، هنوز تعیین تکلیف نشده و معطل تصمیم ستاد ملی کروناست، آن طور که معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، «هنوز از ستاد ملی کرونا برای محدودیت یا ممنوعیت ورود با خودروی شخصی به مشهد چیزی ابلاغ نشده است.» تعلل در تعیین تکلیف این موضع در حالی صورت می‌گیرد که دهه آخر صفر شروع شده و ضروری است که تصمیم گیری در این زمینه تسریع شود تا به منظور حفظ کرامت زائران حضرت رضا(ع) اقناع‌سازی سفر نکردن به مشهد در این ایام از مبدا صورت گیرد و سفرها به مشهد از مبدا مدیریت شود، قطعا در شأن زائر حضرت رضا(ع) نیست که از ورود آن ها به شهر جلوگیری کرده یا در مبادی ورودی مشهد، برگردانده شوند، بنابراین ضروری است که تصمیم سریع تری در این زمینه گرفته شود. به گزارش «خراسان رضوی»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پیوست های جدیدی به منظور بومی سازی پروتکل ها به ستاد ملی کرونا ارسال شد و هنوز از کشور و ستاد ملی کرونا ابلاغی برای محدودیت یا ممنوعیت ورود با خودروی شخصی به مشهد به ما ابلاغ نشده است.