اخبار

معاون استاندار خبر داد:
رفع مشکل مسافران سرگردان پروازهای عراق در فرودگاه مشهد
معاون هماهنگی و مدیریت اموز زائران استانداری گفت: مشکل صدور روادید مسافران دو پرواز شرکت عراقی حل شد. براتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لغو دو پرواز شرکت العراقیه به مقصد بغداد و نجف که به سرگردانی مسافران این پروازها در فرودگاه مشهد منجر شده بود، اظهار کرد: متاسفانه شرکت العراقیه در چند روز گذشته چند پرواز خود را لغو کرده است، از زائران ایرانی نیز بابت صادر کردن روادید آنان مبالغی دریافت شده که ظاهرا مشکل این شرکت حل نشده بود. وی افزود: محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی روز جمعه به محض اطلاع از این موضوع، به این قضیه ورود جدی کرد و صبح شنبه این مشکل حل شد. معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری در خصوص وضعیت رزرو بلیت سفرهای هوایی و ریلی برای دهه پایانی صفر در مشهد اظهارکرد: برای بازگرداندن زائران ایرانی از عراق در اربعین حسینی و افرادی که می‌خواهند در دهه پایانی صفر از خطوط ریلی و هوایی استفاده کنند، مشکلی نداریم. براتی ادامه داد: تنها در پروازهای عتبات عالیات محدودیت داشتیم که با پروازهای فوق‌العاده دیگر شرکت‌های هواپیمایی مشکل‌مان حل شد.
 
مدیرکل هواشناسی اعلام کرد:
تجربه کم بارش ترین سال زراعی طی 60 سال گذشته در مشهد
مدیرکل هواشناسی استان گفت: مشهد طی سال زراعی گذشته (از اول مهر سال گذشته تا اول مهر امسال) کم بارش‌ترین سال زراعی ۶۰ سال گذشته را تجربه کرد. دکتر محسن عراقی‌زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: طی سال زراعی گذشته ۹۵ میلی‌متر باران در مشهد بارید که این میزان در میانگین دوره آماری ۶۰ ساله حدود ۲۳۸ میلی‌متر بود. وی ادامه داد: میانگین بارندگی در مشهد طی سال زراعی گذشته نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشت. مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی استان در سال زراعی گذشته را ۱۲۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۴۱ درصد کاهش دارد. وی افزود: در این مدت تمامی شهرستان های استان نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت کاهش بارندگی داشته‌اند که بیشترین کاهش نسبت به دوره بلند مدت مربوط به کلات با ۶۵ درصد و کمترین کاهش مربوط به ریوش با 4 درصد بوده است.
 
دکتر کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حکمی، دکتر محمدعلی کیانی را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد» منصوب کرد. به گزارش وب دا، دکتر بهرام عین اللهی در این حکم، محمدعلی کیانی فوق تخصص گوارش اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرده است.
دکتر محمد علی کیانی استاد گروه گوارش اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و در کارنامه خدمتی خود سوابقی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مدیر حوزه نظارتی در سازمان تامین اجتماعی، مدیر حوزه نظارتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارد.