از میان خبر ها

نایب رئیس مجلس:
دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان حاشیه مشهد را احداث کند
ایرنا/ امیرحسین قاضی زاده نایب رئیس مجلس با بیان این که مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار مشهد نیازمند هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی است، گفت: در دوره وزیر سابق بهداشت، آستان قدس رضوی زمینی را برای ساخت بیمارستان در شهرک شهید رجایی مشهد، در یکی از نقاط کم برخوردار و با جمعیت بالا در این کلان شهر هدیه کرد اما سرمایه‌گذاری منابع برای ساخت این بیمارستان تاکنون انجام نشده است، امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد که اکنون از امور مربوط به احداث بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد فارغ شده است همت کند و بیمارستان مزبور را احداث کند چرا که شهرک های شهیدان رجایی، باهنر و اطراف آن فاقد بیمارستان مستقل است.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کرد:
ورود جدی دادستانی مشهد به موضوع سرقت ها
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: با توجه به افزایش سرقت‌ها، دادستانی به این موضوع به طور ویژه ورود کرده ‌است. قاضی سیدهادی شریعت‌یار در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و کاهش سرقت‌ها،کمیته پیشگیری از سرقت در دادستانی مشهد تشکیل شده‌ است و موضوع سرقت به صورت جدی در این کمیته بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود. وی گفت: به ماموران انتظامی نیز ابلاغ شده است که در موضوع سرقت‌ و به ویژه در بحث زورگیری، تمام مدارک صحنه جرم را به خوبی جمع‌آوری کنند تا چنان چه سارقان برای فرار از محاکمه قصد ناپدید کردن سلاح سرد را داشته ‌باشند، این موارد کشف و برخورد جدی با آن ها شود.
 
معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد خبرداد:
گسترش فرایند ارزیابی عملکرد برنامه عملیاتی 1400-97
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: فرایند ارزیابی عملکرد برنامه عملیاتی 1400-1397 در سال 1398 به صورت گسترده ای انجام شد و کلیه خدمات عمرانی و جاری را تحت پوشش قرار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آیدا مهربان اظهار کرد: همان طور که درگیر فرایند ارزیابی هستیم، شاخص های برنامه عملیاتی 1400-1397 برای سال 1398 در قالب سامانه BI ارزیابی شده و با توجه به این که سامانه BI متصل به سامانه های مختلف شهرداری است، مبنای اصلی برای ارزیابی سال 1398 برنامه عملیاتی حذف کلیه اطلاعات دستی و استفاده از برداشت سیستمی است.
 
رئیس بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد:
قرنطینه 2 هفته‌ای کشور سخت است اما به عنوان راه حل نهایی باید انجام شود
رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با اشاره به این که قرنطینه دو هفته‌ای راه حل کاهش شیوع کروناست، اما این مورد نیز مسائل زیادی را به دنبال دارد که در دست دولتمردان است، گفت: این کار سخت است ولی برای راه حل نهایی باید انجام شود. علیرضا صداقت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر با همین روند کلی پیش برویم به فاجعه ختم می‌شود قدرت بیماری‌زایی ویروس کرونا در اوایل حدود یک به سه بوده است، اما هم اکنون یک به هشت یا ۱۰ است. یعنی یک نفر می‌تواند حدود ۸ تا ۱۰ نفر را آلوده کند.