گزارشی از فعالیت گروه جهادی تولید کننده ماسک در تایباد

جهادگران در سنگر تامین ملزومات بهداشتی

نویسنده : کلثومیان

‌شهرستان ۱۳۵هزارنفری تایباد یکی از شهرستان های محروم ومرزی است و در فاصله ۲۳۵کیلومتری تایباد و  ۱۵کیلومتری گمرک دوغارون و اسلام قلعه افغانستان قرار دارد. با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای سه نفردراین شهرستان ازسوی فرماندار وهمچنین کمبود ملزومات بهداشتی نظیر ماسک دراین شهرستان مرزی،تلاش گروه جهادی باکمک خیران و زیرنظر هلال احمرشهرستان برای تولید ماسک مورد نیاز مردم  اقدامی زیبا ودرخور تقدیراست .
خانم محمدی  یکی از شهروندان  تایبادی می گوید:متاسفانه ماسک در داروخانه ها پیدا نمی شود وتهیه ماسک برایمان مشکل شده است. شنیده ایم که جمعی از خواهران نیک اندیش تایبادی کمر همت بسته اند وبرای حل مشکل در تایباد ماسک تولید می کنند که منتظر تولیدات شان هستیم.
رحمانی دیگر شهروند تایبادی می گوید :
خیلی از اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به وسیله افراد سودجو قاچاق می شود و دلیل این گفته من، کشفیات کارکنان اداره کل گمرک دوغارون است که تاکنون از جاسازی های تریلرها و بارهای ترانزیت  مقدار زیادی دستکش دیگر اقلام کشف شده است.
غلامرضا صیادی عضوهیئت مدیره خیریه هلال مهربانی تایباد  در خصوص کمبود ماسک وحرکت گروه جهادی وابسته به خیریه هلال مهربانی  می گوید :جمعی از خواهران و برادران نیکوکار برای کاهش آلام و نگرانی از کمبود ماسک بهداشتی دور هم جمع شده اند و با نظارت و آموزش لازم در محیط استریل شده اقدام به تولید ماسک می کنند. وی می گوید: ۱۰نفر از خواهران خیاط و بسیجی و خیر اندیش در سالن هلال احمر تایباد جمع شده اند واز صبح تا شب به کار تولید ماسک مشغول هستند.  
وی می افزاید: روزانه دوهزار ماسک توسط این گروه آماده و شب پس از استریل به رایگان در مناطق محروم شهر در منازل  توزیع می شود.
 در گوشه ای دیگر از شهرتایباد جمعی از خیران و بانوان  تایباد با عنوان بانوان خیر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تایباد مشغول کار هستند که این بانوان با تشکیل هیئتی از بانوان نیک اندیش پس از دریافت آموزش های لازم روزانه دو هزار عدد ماسک تولید می کنند و به رایگان در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی  قرار می گیرد.
حجت الاسلام علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد  افزود: خواهران ولایی تایباد در تمام مواقعی که کشور و شهر نیازمند مشارکت است به عنوان هیئت های مذهبی برای رفع مشکلات  فعال می شوند که تولید ماسک یکی از اقدامات جهادی این خواهران است.
وی می گوید :ماسک های تولید شده  توسط خواهران هیئتی به نیازمندان تحویل می شود.سیاح فرماندار تایباد با تقدیر از همراهی وهمکاری  همه ادارات و نهادهای عضوستاد مبارزه با کرونا در تایباد گفت :برای رفع کمبودها از توان نیروهای نظامی،انتظامی، بسیج، خیران، شهرداری ها، بخش خصوصی، علما ، اصناف ، امامان جمعه و رسانه های محلی استفاده کرده ایم. همچنین برای رفع کمبود ماسک، خواهران عضو بسیج و هیئت ها فعال شده اند وخیریه هلال مهربانی و جمعی از خواهران هیئتی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی همکاری می کنند. وی  افزود:برای ضدعفونی کردن اماکن و خیابان ها هم تلاش وهمراهی جهادی با همت همه مردم ومسئولان صورت گرفته است.