اخبار

پیکر شهید مومنی در تربت جام تشییع و خاک سپاری شد
حقدادی-آیین تشییع پیکر جانباز ۷۰درصد، جهادگرشهید حاج غلام مومنی با حضور مردم،مسئولان و خانواده شهید و نیروهای نظامی و انتظامی از منزل شهید تا بهشت نبی تربت جام  برگزار شد و پس از اقامه نماز  پیکرمطهر این شهید درجوار تربت پاک و مطهرشهدای این شهرستان آرام گرفت .کشور سرافراز و ملت غیور ایران اسلامی،  همه عزت، سربلندی، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاوری ها، فداکاری ها و ایثارگری های بزرگ مردانی است که در پیروی از اهل بیت پیامبر (ص)  به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) تفسیر گر واقعی واژه ایثار شده اند.بدون تردید حماسه فداکاری ها و از خودگذشتگی های جانبازان سرافراز در ذهن و بر زبان مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده خواهد ماند و سینه به سینه و نسل به نسل به عنوان چراغ راه آیندگان انتقال خواهد یافت.جانبازجهادگر سرافرازانقلاب شهید«حاج غلام محمد مومنی»  پس ازسال ها تحمل رنج ودرد وسختی ایام جانبازی، به خیل همرزمان شهیدش پیوست.


اجرای بسیج بهداشت حرفه ای برای مقابله با کرونا
با توجه به اهمیت کنترل عوامل شغلی و مرتبط با کار در پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسیج بهداشت حرفه ای برای مقابله با کووید – ۱۹ در حال اجراست. فرشید وفارئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با وب دا اظهار کرد: ابتلا به کووید ‏-۱۹ در بیشتر افراد به خصوص در ایام آینده به اقتضای شغلی، اجتناب ناپذیر است و این موضوع سلامت عمومی جامعه را نیز به مخاطره می اندازد.


کمک 90 میلیونی یکی از معین های اقتصادی بردسکن‌برای  تامین 600 بسته غذایی
علی نوری- رئیس بهزیستی بردسکن گفت: به همت شرکت کومه معدن پارس که یکی از معین های اقتصادی بردسکن است، 600 بسته حمایتی غذایی بین مددجویان تحت حمایت بهزیستی در بخش انابد توزیع شد. محمد پور گفت: این بسته ها درآستانه سال جدید با هدف حمایت از قشرهای آسیب پذیر توسط معین اقتصادی شهرستان (شرکت کومه معدن پارس ) به پیوست پمفلت تبلیغی پیشگیری از بیماری کرونا بین مددجویان تحت حمایت بهزیستی در بخش انابد با همکاری دهیاران توزیع شد. وی ارزش این تعداد بسته حمایتی را 900 میلیون ریال اعلام و از مدیران این شرکت که با جامعه هدف بهزیستی همکاری داشتند قدردانی کرد.


کشف بیش از۱۶۰ نارنجک  دست ساز در فریمان
اصغری -سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه فریمان  مقادیر قابل توجهی لوازم ، تجهیزات ومواداولیه ساخت مواد محترقه دست ساز را از نوجوان فریمانی کشف و ضبط کردند.
به گزارش خراسان رضوی،همچنین بیش از ۱۶۰ عدد انواع نارنجک دست ساز از این فرد کشف و نام‌برده تحویل مقامات قضایی فریمان شد.


فعالیت پایگاه‌های اهدای خون استان در نوروز
 هشت پایگاه اهدای خون در استان طی تعطیلات نوروزی فعال است که سه پایگاه ثابت و سیار از این تعداد در مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون است. مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در این باره به ایرنا گفت: پایگاه‌های ثابت امام رضا (ع) و امید به ترتیب در میدان شریعتی و خیابان شیرازی مشهد و اتوبوس سیار مستقر در ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی در این ایام فعال خواهد بود. دکتر عبدالهی افزود: این پایگاه‌ها از ۲۹ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین سال آینده به جز روزهای اول و ۱۳ فروردین فعال است.