اخبار

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی اعلام کرد:
اعطای بیش از ۳۰۰۰ فقره تسهیلات کارگشایی طی سال 98

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی از اعطای  هزار و 866 فقره تسهیلات کارگشایی توسط آستان قدس رضوی طی سال 98 خبر داد.
به گزارش تسنیم، صادقی اظهار کرد: در سال 99 بنا داریم در چند نقطه متمرکز شویم. یکی از این نقاط مشهد به ویژه حاشیه شهر و دیگری مناطق موقوفه‌دار است، منظور از مناطق موقوفه‌دار مناطقی است که موقوفات امام رضا(ع) در آن وجود دارد و سعی داریم مردم محروم این مناطق از ثمرات این موقوفات پیش از همه بهره مند شوند.
 وی افزود: نگاه ما به رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، نگاهی علمی و مبتنی بر واقعیت است. گاه برخی تلاش‌ها برای کمک به مردم این مناطق به توسعه حاشیه شهر منجر می‌شود. اما تلاش معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس مبنی بر توسعه و پیشرفت مبادی مهاجرت به مشهد و ترغیب افراد برای بازگشت به این مبادی است.


رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهرمشهد:
نیازی به لغو مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس نمی‌بینیم

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در توئیتی اعلام کرد که نیازی به لغو مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس در مشهد نیست.
 به گزارش ایسنا بهاروند در این توئیت نوشت: با وجود تصمیم وزارت کشور مبنی بر خودداری از تعطیلی متروها، اتوبوسرانی‌ها و پایانه‌های مسافری درون شهری و برون شهری، سلامت مردم مشهد در اولویت ماست.
مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر تعطیلی مترو و اتوبوس، قانونی است و نیازی به لغو آن نمی‌بینیم.


همت ارتش و سپاه برای کمک به بهبودیافتگان کرونا
ارتش و سپاه مکان هایی را در مشهد برای حضور بهبودیافتگان کرونا در دوره نقاهت در نظر گرفتند. به گزارش ایرنا، قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد ۲۱۰ تخت را برای بهبودیافتگان کرونا و دوره نقاهت آنان اختصاص داد. فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در این زمینه گفت: در پی فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی نزاجا این تخت ها در مهمان سرای جوادالائمه (ع) یک و 2 قرارگاه منطقه ای شمال شرق و تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی ایجاد شده است. امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: بیمارستان شمس الشموس وابسته به این قرارگاه هم خدمات سلامتی، بهداشتی و مراقبتی به بیماران کرونا ارائه می دهد.
همچنین به گزارش تسنیم، مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه نیز اقدام به احداث نقاهتگاه ۱۰۰ تختی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران  مبتلا به ویروس کرونا کرده است. این نقاهتگاه با کلیه امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی اعم از تخت‌های تک نفره مجهز و کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های ونتیلاتور تنفسی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران  مبتلا به ویروس کرونا احداث شده است.
محمود توکلی‌راد معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) نیز گفت: بیمارستان صحرایی سپاه امام رضا(ع) در صورت نیاز وارد عرصه درمان می‌شود.