مرجع تقلید شیعیان افغانستان در نجف ضمن دیدار با مدیران شهری مشهد:

خدمات رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین بسیار شایسته است

معاون شهردار، رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد و  رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، شورای  شهر مشهد به همراه معاون  هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی  به دیدار آیت ا...  محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید شیعیان افغانستان رفتند که درنجف اشرف ساکن است.آیت ا... فیاض دراین دیدار  با تقدیر از اقدامات کاروان خدام الحسین(ع) در این شهر، گفت: خدمات رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین حسینی بسیار شایسته است.وی  با تقدیر از اقدامات کاروان خدام الحسین(ع) در این شهر، اظهار کرد: خدمات رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین حسینی بسیار شایسته است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آیت ا... العظمی محمد اسحاق فیاض در دیدار با رضا خواجه نائینی معاون شهردار و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد و احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، زیارت و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: کار نظافت و حمل و نقل زائران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مجموع این کار را باید دولت عراق انجام دهد بنابراین اقدام شهرداری مشهد در این حوزه ها بسیار شایسته است.
هدف کاروان خدام الحسین(ع) خدمات رسانی به زائران است
رضا خواجه نائینی معاون شهردار و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی کاروان خدام الحسین(ع) شهرداری، گفت: اربعین امسال همانند چند سال گذشته در دو حوزه خدمات شهری و حمل و نقل در شهر نجف اشرف در حال خدمات رسانی به زائران هستیم.وی اضافه کرد: بر این اساس 600 پاکبان شهرداری مشهد رفت و روب رینگ اصلی حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) و خیابان پیرامونی در نجف قدیم را برعهده دارند.خواجه نائینی افزود: در حوزه حمل و نقل نیز 103 دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد به همراه 320 اتوبوسران و عوامل فنی و اجرایی درحال جابه جایی زائران حسینی در مسیر شوملی –نجف هستند که امیدواریم این خدمات مورد قبول خدای متعال، حضرت امیرالمومنین(ع) و رضایت زائران اربعین قرارگیرد.
خدمات رسانی شهرداری مشهد و ۷۸ موکب استان به زائران اربعین
براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز با تقدیر از خدمات رسانی شهرداری مشهد به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف، اظهارکرد: شهرداری مشهد طی سال های گذشته خدمات رسانی مناسبی را به زائران در شهر نجف داشته است.
پیش بینی حضور 5 میلیون زائر در روزهای پایانی صفر درمشهد
براتی اضافه کرد: بعد از رویداد اربعین حسینی، مشهد درروزهای آخر صفر پذیرای تعداد زیادی زائر است که برای زیارت و عزاداری شهادت امام رضا(ع) به این کلان شهر سفر می کنند.
وی تصریح کرد: روزهای پایانی صفر سال گذشته 435 هزار زائر پیاده و تعدادی زائر دیگر با خودروهای شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما به مشهد سفر کردند که پیش بینی می شود امسال این رقم به بیش از پنج میلیون نفر افزایش پیدا کند.