در نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی خراسان مطرح شد:

تلاش برای توسعه تصفیه خانه چرم شهر با هدف رفع آلودگی های کشف رود

نویسنده : میرزاده

عکس : میثم دهقانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: تصفیه خانه چرم شهر در حال ارتقا و توسعه ظرفیت است و مهم تر از آن، سیستم های جدید وارد کرده ایم و در حال نصب است تا فاضلاب با کیفیت بدتر را نیز تصفیه کند.به گزارش خراسان رضوی، در نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی خراسان، «مسعود مهدی زاده مقدم» با اشاره به این که موضوع کشف رود در کانون توجه قرار گرفته و نوک پیکان هم به سمت شهرک صنعتی چرم شهر است، گفت: کشف رود، مسیری بیش از 300 کیلومتر است که چرم شهر در نقطه انتهایی آن قرار گرفته است. ما در چرم شهر به عنوان یک قطعه از پازل کشف رود، به وظیفه خود عمل کرده ایم و  تصفیه خانه چرم شهر در حال ارتقا و توسعه ظرفیت است. ظرفیت آن از هزار متر مکعب به سه هزار متر مکعب ارتقا می یابد و مهم تر از آن، سیستم های جدید وارد کرده ایم و در حال نصب است تا فاضلاب با کیفیت بدتر را نیز تصفیه کند. امیدواریم بقیه مجموعه های بالادستی در کشف رود نیز که قبل از ما قرار دارند فعالیت خود را به استانداردهای لازم برسانند.
در 25 درصد فضاهای شهرک ها، ملزم هستیم فضای سبز ایجاد کنیم
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه کمک به حفظ محیط زیست گفت: ما به شدت دوستدار محیط زیست هستیم و در 25 درصد فضاهای شهرک ها، ملزم هستیم فضای سبز ایجاد کنیم.
روزانه 14 هزار متر مکعب فاضلاب در شهرک های صنعتی تصفیه می شود
مهدی زاده مقدم خاطرنشان کرد: در هشت شهرک بزرگ، تصفیه خانه ایجاد کرده ایم و روزانه حدود 14 هزار متر مکعب فاضلاب در آن تصفیه می شود. با توسعه تصفیه خانه ها در شهرهای چناران، سبزوار و کاشمر که در حال انجام است، طی دو تا سه سال آینده، ظرفیت تصفیه فاضلاب را به 23 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می دهیم.
انجام فعالیت های زیرساختی و  نرم افزاری برای ارتقای واحدهای صنعتی استان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: یک بخش از فعالیت های ما  زیرساختی است که اغلب با همین جنس فعالیت ها شناخته می شویم.  اما بخش دیگر فعالیت های ما،  تمهید و تسهیل امور صنایع کوچک است.
 وی افزود :با توسعه صنایع خرد و کوچک در قالب مدل توسعه خوشه های صنعتی، توسعه بازار این صنایع در زمینه صادرات با استفاده از ظرفیت شرکت های EMC و کنسرسیوم های فروش، ایجاد شرکت های خرید در قالب شرکت های تعاونی، تأمین مواد اولیه واحدها با همکاری واحدهای تولیدی، ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت استادان و نخبگان دانشگاهی و صنعتی و نیز ایجاد یک کلینیک کسب و کار برای کمک و مشاوره به واحدهای تولیدی از بدو تأسیس آن ها، به واحدهای تولیدی کمک می کنیم.
برای 350 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد نسخه تکمیلی ارائه شده است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با دستور استاندار، تعیین تکلیف وضعیت واحدهای راکد و نیمه راکد در شهرک ها و خارج از شهرک ها را آغاز و از 15 اردیبهشت تا کنون، حدود 800 واحد راکد و زیر ظرفیت را بررسی کرده ایم و برای حدود 350 واحد، نسخه تکمیلی ارائه شده است. مهدی زاده مقدم  افزود: با راه اندازی نهضت حمایت از تولید داخلی و ساخت محصولات داخلی، سه نمایشگاه در زمینه هایی مانند نفت و گاز، فولاد و صنایع دفاعی در شهرک فناوری برگزار کرده ایم. همچنین به تازگی تفاهم نامه ای با مدیرعامل «ساپکو» امضا کرده ایم تا شرکت ها در شبکه تأمین قطعات آن قرار بگیرند و در ادامه در صدد ورود صنعت سیمان و پتروشیمی به این حوزه هستیم.
15 شهرک صنعتی توسط بخش خصوصی راهبری و مدیریت می شود
وی با بیان این که بعد از مدتی مدیریت و راهبری شهرک ها  به خود واحدهای تولیدی مستقر واگذار می شود، افزود: 15 شهرک ما امروز توسط بخش خصوصی راهبری و مدیریت می شود. وی افزود: درباره 27 شهرک و ناحیه صنعتی که در نواحی محروم قرار گرفته اند، به میزان 50 درصد هزینه های حق انتفاع، تخفیف در نظر گرفته ایم تا برای سرمایه گذار جذابیت داشته باشد.
مؤسسه خراسان، بزرگ ترین بنگاه رسانه ای ایران محسوب می شود
در این نشست، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی خراسان نیز با ارائه گزارشی درباره این مؤسسه و فعالیت های آن گفت: فعلا فراگیرترین رسانه فضای مجازی ایران «آخرین خبر» است و با توجه به ظرفیت های مؤسسه خراسان و فضای مجازی آن، این مؤسسه اکنون بزرگ ترین بنگاه رسانه ای ایران محسوب می شود. دکتر «محمدسعید احدیان» خاطرنشان کرد: فضای مجازی رکن اصلی آینده مؤسسه فرهنگی خراسان است و ما نیز خود را متناسب با آینده فضای مجازی ارتقا می دهیم و بخش مهم اقتصاد آینده مؤسسه فرهنگی خراسان، در فضای مجازی است.