دور دنیا

کمک با لاک
گودنیوز | دو آتش نشان در یوتا، برای آرام کردن دختربچه ای که از تصادف ماشین نجات پیدا کرده و خیلی ترسیده بود، از او خواستند تا ناخن هایشان را لاک بزند. هادلی و لوید، دو آتش نشانی بودند که جزو اولین نفرات به منطقه تصادف اعزام شدند. با این که در تصادف هیچ کدام از راننده ها و سرنشینان آسیب جدی ندیده بودند، دختر بچه ترسیده ای میان آن ها بود که آرام نمی شد. آتش نشان ها متوجه شدند که دخترک یک شیشه لاک در دستش دارد و شروع کردند درباره آن با دخترک صحبت کردن و از او خواستند که ناخن هایشان را لاک بزند. چند دقیقه بعد دختر کوچولو با آرامش مشغول لاک زدن ناخن دو آتش نشان بود.

 

خرافات و مکافات
آدیتی سنترال | کارکنان یک باغ وحش در چین، پشت یک لاک پشت یک سبد حصیری چسباندند تا بازدید کنندگان در آن سکه بیندازند. بازتاب این حرکت در رسانه ها، خشم گروه های دوستدار حیوانات و منتقدانی را که عقیده دارند این باغ وحش از مردم کلاهبرداری می کند، برانگیخت. ظاهرا مردم چین معتقدند که انداختن سکه درون  سبد یک حرکت خرافاتی برای شانس آوردن است. با این حال بعید است عکس لاک پشت با سبدی که روی لاکش چسبیده، برای کادر این باغ وحش شانسی به همراه داشته باشد.

 

ردیابی از طریق انعکاس چشم!
آدیتی سنترال |  پلیس ژاپن مردی را دستگیر کرد که به یک خواننده پاپ جوان علاقه افراطی دارد و ظاهرا از روی انعکاس های درون چشم این خواننده در عکس هایش توانسته محل زندگی او را پیدا کند. هیبیکی ساتو مرد 26 ساله بیکار، به دلیل حمله به ستاره پاپ ژاپن، انا ماتسوکا دستگیر شد. ظاهرا او برای پیدا کردن محل زندگی ماتسوکا، عکس های پروفایل او در رسانه های مجازی را بزرگ می کرده و از روی انعکاس منظره ها، نور و حتی تابلوهای خیابان در چشم ماتوسکا و استفاده از گوگل‌مپ، محل زندگی او را پیدا کرده است.

 

جراحی پردردسر
آدیتی سنترال |  زن چینی که حدود دو هزار دلار برای عمل زیبایی پلک خرج کرده بود، حالا نمی تواند چشم هایش را کامل ببندد و مجبور است با چشم های نیمه باز بخوابد. بسیاری از اهالی آسیای شرقی، با چشم های پف به دنیا می آیند. در سال 1896 یک جراح ژاپنی یک عمل جراحی پلاستیک پلک، به نام بلفاروپلاستی را بنا کرد که حالا پرطرفدارترین عمل جراحی زیبایی در میان کشورهای آسیای شرقی است و در کشوری مانند کره جنوبی، به یک روش معمول برای زیباتر شدن تبدیل شده. گرچه این عمل ممکن است گاهی به زیباتر شدن فرد منتهی شود اما بعضی وقت ها هم نتیجه چندان دلخواه نیست و مانند مورد این زن، آسیب های جدی در پی دارد.