درجلسه ای با حضور مسئولان درفرمانداری تربت جام مطرح شد

انتقاد از عدم سامان دهی پارک جنگلی تربت جام

نویسنده : حقدادی

باپیگیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت جام به منظوررفع مشکلات پارک جنگلی ۴۵ هکتاری شهید عظیمی وبه  دعوت فرمانداری تربت جام جلسه ای باحضور نمایندگان اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی و مدیران اجرایی در فرمانداری تشکیل شد و مشکلات پارک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون فرماندار تربت جام با اشاره به قول مدیرکل منابع طبیعی در تاریخ هشتم اردیبهشت امسال مبنی براین که مشکلات پارک جنگلی ظرف یک ماه آینده حل و سامان دهی و برای استفاده شهروندان آماده می شود متاسفانه تا الان هیچ تغییری ایجادنشده بلکه خسارت هایی به اموال بیت المال و زیرساخت ها وارد شده است، گفت: شهرستان تربت جام با کمبود فضای سبز مواجه است و تنها پارکی که می شود شهروندان اوقات فراغت خود را با آرامش سپری کنند همین پارک جنگلی شهید عظیمی است که  مدت هاست بلااستفاده مانده و بسیاری از درختان به لحاظ بی توجهی مدیران منابع  طبیعی خشک شده  است و بسیاری از حافظان و دوستداران طبیعت به دنبال حل مشکلات و معضلات  پارک هستند و متاسفانه به دلیل سوءمدیریت و مدیریت نکردن و کمبودها از سال قبل درحال تخریب و از بین رفتن است .
حسن کاظمی افزود:فصل گرمادرپیش است و بسیاری از درختان خشک‌شده و احتمال حریق وجود داردو درختان خشک‌شده باید هرچه سریع تر قطع و جمع آوری شود.
حضور اراذل  و اوباش در پارک
وی اضافه کرد: بی مهری مدیران باعث شده پارک محلی امن برای سوءاستفاده اراذل و اوباش باشد.
وی ادامه داد:هرگونه کم کاری درحفظ اموال بیت المال جرم محسوب می شود و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد:پارک باید محلی امن برای شهروندان باشد گذشتگان برای احداث آن زحمت کشیدند و این میراث باید به خوبی اداره وحفظ وحراست شود.
وی خاطرنشان کرد:پارک جنگلی شهید عظیمی کمربند سبزتربت جام است و باید احیا شود .
وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل این که نگهبانی در پارک نبوده کلیه بناهای احداث شده تخریب شده ،اموال دولتی به سرقت رفته و این مسئولان منابع طبیعی هستند که فضارابرای سرقت باز گذاشتند.
یک ماه و نیم از قول مدیر کل منابع طبیعی استان گذشت
وی یادآورشد:مدیرکل منابع طبیعی استان در جلسه معارفه رئیس جدید تربت جام یک ماه و نیم قبل قول داد که برای سامان دهی پارک مشکل اعتباری نداریم وباید جسارت پیگیری داشته باشیم تا به فراموشی سپرده نشود.
وی تاکید کرد:امروز فضای مجازی بستری برای نشان دادن عملکرد مدیران شده است، از چشم بیناوانتقادسازنده استقبال کنید.
وی اعلام کرد:شنیده شده که مدیرکل استان در تیرماه امسال بازنشسته می شود و برای همین پیگیر قول هایش برای پارک تربت جام نیست .
درختان پارک در حال خشک شدن است
معاون فرماندار گفت : وضعیت پارک به گونه ای است که دل هر بیننده ای را به درد می آورد و پارک در حال خشک شدن است و به هرشکلی شده مدیران کمک کنند تا مشکلات پارک رفع شود.
کاظمی افزود:مدیران اجرایی با همکاری وهمراهی و حتی فراتراز دستورالعمل و قوانین اداری برای نجات پارک وارد میدان شوند.
رئیس منابع طبیعی تربت جام با تایید مشکلات عدیده پارک گفت : آبیاری پارک با یک دستگاه تانکرشروع شده است و کاربه جایی نخواهد رسید، آب نداریم و باید بخریم .
محمدزاده افزود: نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینیدومادست کمک به سمت همگان دراز می کنیم تا۱۶هزاراصله درخت ازبین نرود.
20میلیون تومان برای رفع مشکلات پارک اختصاص یافته است
نماینده اداره کل منابع طبیعی استان  با اشاره به مشکلات پارک گفت :مشکلات زیادی در پارک وجود داردو اولویت یک اداره کل رفع مشکلات پارک شهید عظیمی است و هم اکنون مبلغ ۲۰میلیون تومان اختصاص یافته است .
محرابی افزود:پارک شهید عظیمی سرمایه ملی است و ازهرظرفیتی که هست باید به کار گرفت تامشکلات پارک حل شود.
وی تصریح کرد:آن چه لازم است باید دست دردست دهیم تا ازاین مرحله بحرانی عبور کنیم .
سیدعلی حسینی شهردار تربت جام  گفت:شهرداری بر اساس دغدغه مردمی و بدون نگاه منافع مادی و مالکیتی برای احیای پارک اعلام آمادگی کرد اما مورد بی مهری مسئولان منابع طبیعی قرار گرفت.
وی تصریح کرد:به خاطر مطالبات مردمی احیای پارک را قبول کردیم اما احیای پارک بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اداره کل منابع طبیعی ازروی شکم سیری با شهرداری صحبت و برخورد می کند .
وی خاطر نشان کرد:فرصت سوزی ها موجب شد آب های روان زمستان و بهار را ازدست بدهیم  و اقتصاد و عمران دستور بردار نیست، از فضا خیلی عقب هستیم و مطالبه مردم جدی است وباید واقع بینانه نگاه کرد و این منابع طبیعی است که قصد واگذاری سرمایه ملی را به شهرداری ندارد.