آخرین خبرها از تعیین تکلیف انتخاب فرماندار

3گزینه فرمانداری مشهد

محمد جواد رنجبر/ در حالی که هفت ماه از اداره معاونت استانداری و فرمانداری ویژه مشهد با سرپرستی می گذرد و خبری از معرفی فرماندار جدید مشهد نیست، سه گزینه برای تصدی این مسئولیت مطرح هستند.
به گزارش خراسان رضوی، شنیده ها حاکی است جدی ترین گزینه تصدی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه مشهد، «سید محمد رضا هاشمی» معاون فعلی سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم است. وی مورد حمایت اعتدالیون است.
 گزینه بعدی «محمدحسن فرهادی» فرماندار کنونی شهرستان درگز است که گفته می شود بیشتر مورد حمایت اصلاح طلبان است و حتی یکی از معاونان سابق استاندار پیگیر جدی انتصاب وی به عنوان فرماندار مشهد است.
گزینه دیگر «محمدعلی نبی پور» فرماندار سابق شهرستان کاشمر است که به تازگی و برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس، از سمت خود استعفا کرده بود. گفته می شود وی گزینه یکی از نمایندگان استان (غیر از نمایندگان مشهد و کلات) است.
بر اساس این گزارش، از اواخر آبان ماه و پس از اجرایی شدن اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان که احمد موهبتی فرماندار سابق مشهد به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد، تاکنون و برای دومین بار در دولت تدبیر و امید، فرمانداری مشهد با سرپرستی حیدر خوش نیت معاون سیاسی فرمانداری اداره می شود.
این در حالی است که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، سرپرستی بیش از چهار ماه مجاز نیست.در ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: «تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد.
در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق، تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد.»
در تبصره ذیل این ماده نیز آمده است: «عدم رعایت مفاد ماده فوق‌الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول‌کننده پست دوم یا مقام صادرکننده حکم تخلف محسوب و در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.»
حال باید دید در حالی که از امروز وارد هشتمین ماه سرپرستی فرمانداری دومین کلان شهر کشور با سرپرستی می شویم؛ سرانجام آقای وزیر کشور چه زمانی حکم فرماندار جدید مشهد را صادر می کند.