استاندار و جمعی از مدیران اقتصادی خراسان رضوی با رئیس مجلس دیدار کردند

مطالبات استان روی میز لاریجانی

وعده رئیس قوه مقننه برای بررسی فوری قوانین و مقررات مخل تولید
نویسنده : محمد جواد رنجبر

استاندار خراسان رضوی به همراه جمعی از معاونان خود و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، ظهر دیروز با حضور در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند. آن طور که روابط عمومی استانداری اعلام کرده، در این جلسه که پیرو سفر اخیر رئیس مجلس به مشهد برگزار شد، «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی گزارشی درباره مهم ترین طرح های استان در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار ارائه کرد. معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی هم در ادامه جلسه، برخی از پیشنهادهای استان را برای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و رفع مشکلات پیش روی پروژه ها مطرح کردند.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در گفت و گو با خراسان رضوی درباره جزئیات بیشتر این دیدار گفت: در سفر اخیر رئیس مجلس به مشهد، پروژه هایی را در حوزه سرمایه گذاری به ویژه مبادلات اقتصادی با افغانستان و آسیای میانه مطرح کرده بودیم که دکتر لاریجانی خواستار ارائه این پروژه ها بود که این کار در این دیدار انجام شد. «علی رسولیان» افزود: همچنین پیش از این با وی درباره قوانین و مقرراتی که به نوعی تولید را با مشکل مواجه کرده است، همچون ماده 37 قانون تامین اجتماعی، ماده 5 قانون چک و ... گفت و گو کرده بودیم که مقرر شده بود این موارد را بررسی و احصا و به رئیس مجلس ارائه کنیم که این کار نیز انجام شد و دکتر لاریجانی دستور داد تا با فوریت بررسی شود. وی ادامه داد: در این جلسه بیشتر به پروژه های سرمایه گذاری استان و قوانین و مقررات مخل تولید که در سفر اخیر رئیس مجلس به مشهد مطرح شده بود، پرداخته شد.در این جلسه علاوه بر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سرپرست های معاونت های عمرانی و زیارت استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعداد دیگری از مدیران استان حضور داشتند.
پیگیری برای تفویض چند مورد از اختیارات وزیران به استان
همچنین به گزارش روابط‌عمومی استانداری، رئیس مجلس در این دیدار گفت: برای تفویض چند مورد از اختیارات وزیران و دستگاه های اجرایی به استان خراسان رضوی، پیگیری های لازم را انجام خواهم داد. علی لاریجانی افزود: خوشحالم از این که آقای رزم‌حسینی پیگیر مسائل خراسان‌رضوی بوده و کارهای خوبی با هدف تغییر شرایط استان انجام شده است. وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده از سوی مدیران استانی در حوزه‌های مختلف گفت: راه‌اندازی خط انتقال سوخت از خراسان‌رضوی به کشورهای همسایه، پیشنهاد خوبی است و برای بررسی بیشتر به وزیر نفت ارجاع خواهم داد.
رئیس قوه مقننه با بیان این که برای ایجاد زمینه تولید و صادرات سوخت حاصل از میعانات گازی در استان پیشنهاد خوبی مطرح شد، افزود: ذخیره مناسبی از نظر میعانات گازی در جنوب کشور وجود دارد و می توان با تامین نیاز دیگر استان‌ها از این محل، زمینه تولید و صادرات سوخت از میعانات گازی منطقه خانگیران را فراهم کرد. وی بیان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی خارجی برای سرمایه گذاری در مشهد آمادگی دارند و باید از این ظرفیت برای تکمیل طرح‌های ناتمام استفاده کرد. لاریجانی خاطرنشان کرد: موضوع اعطای اقامت به اتباع خارجی در قبال سپرده‌گذاری ارزی در ایران را در جلسه سران قوا مطرح و بررسی می کنیم. وی با بیان این که امسال ۳۰۰ میلیون دلار  از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین و آبخیزداری پیش بینی شده است، افزود: از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهیم کرد تا علاوه بر سهم خراسان رضوی از این محل، اعتبار بیشتری برای این استان تخصیص یابد و در قالب مشارکت با خیران، طرح‌های خوبی در این حوزه اجرا شود. رئیس مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری خواهیم کرد چند مورد از اختیارات وزیران و دستگاه‌های اجرایی به استان تفویض شود. استاندار خراسان رضوی هم در این نشست، با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این جلسه گفت: پیرو تاکیدات رئیس مجلس در خصوص استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران افغانستانی، جلسه ای با ۱۰۰ نفر از تجار این کشور برگزار شد. «علی‌رضا رزم‌حسینی» افزود: پیگیر ارائه بسته های سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی کشورهای منطقه هستیم.