اخبار

رئیس اتاق ایران خبر داد :
پاسخ مثبت معاون اول رئیس جمهور برای حذف گواهی مبدا

رئیس اتاق ایران  با اشاره به نامه اخیر خود خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: در این نامه، تقاضای حذف گواهی مبدا برای واردات کالا مطرح و با آن موافقت شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق مشهد تصریح کرد : این گواهی از جمله اسنادی است که گمرک ایران به استناد ماده 58 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی برای واردات کالا به کشور مطالبه می‌کند؛ اما در شرایط فعلی به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، اسناد تجاری از جمله گواهی مبدا چندین بار عوض می‌شود و حتی در مواردی ارائه آن میسر نیست. این تقاضا نیز به همین استناد مطرح و خوشبختانه با آن موافقت شد.
 شافعی همچنین درباره پیگیری اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت : کارگروهی با دستور شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای پیگیری حتمی اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار تشکیل و در راستای احصای اولویت‌های این بخش، نظرات اتاق نیز برای این موضوع دریافت شد.
 در این جلسه مجید محمدنژاد، عضو هیئت نمایندگان اتاق مشهد، گزارشی درباره اقدامات اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ارائه کرد و با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر این کشور در تهران گفت: تاکید این مقام دیپلمات هم بر آن بود که برای پیشبرد بسیاری از اقدامات، جای فرو افتادن در رویکردهای دولتی، می توان از ظرفیت اتاق های بازرگانی و اتاق مشترک بهره گرفت.  علی کبیر، دبیر اتاق مشهد نیز در این جلسه به ایجاد یک کمیته سه نفره، متشکل از نمایندگان اتاق، گمرک و سازمان صمت اشاره کرد و گفت: این کمیته پایشی جدی در حوزه کارت های بازرگانی انجام می دهد و تاکنون تخلفات 30 کارت بازرگانی گزارش شده است و مواردی نیز تعلیق شده اند. این روند بررسی و پایش به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
در این جلسه محمود سیادت، محمدحسین روشنک، علی شریعتی مقدم، محمدعلی چمنیان و رضا حمیدی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق مشهد نیز نکاتی را مطرح کردند.


۱۲۰ کیسه آرد دولتی در یک نانوایی مشهد توقیف شد
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ کیسه آرد دولتی هنگام فروش به قیمت آزاد در یک نانوایی در مشهد توقیف شد. «امید جلیلی» در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق گزارش مردمی مبنی بر فروش آرد دولتی به نرخ آزاد در یک واحد نانوایی در منطقه تپه سلام مشهد، روز شنبه (دیروز) این نانوایی بازرسی شد.
 وی ادامه داد: در این بازرسی ۱۲۰ کیسه آرد دولتی هنگام فروش به نرخ آزاد توقیف و به اتحادیه نانوایان مشهد تحویل و پرونده تخلف تعزیراتی نیز تشکیل شد.


گسترش همکاری های دانشگاه فردوسی با دانشگاه علوم مالزی
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم مالزی، به منظور افزایش همکاری‌های علمی بین‌المللی، توسط دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر اسماء رئیس دانشگاه علوم مالزی به امضا رسید.
به گزارش ایسنا، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی که در حاشیه برگزاری امضای این تفاهم‌نامه در مشهد برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه، بین‌المللی شدن را یکی از اهداف این دانشگاه دانست.
 به گفته وی، اکنون دانشگاه فردوسی مشهد با جذب بیشترین دانشجوی خارجی در زمره موفق‌ترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌آید.
دکتر کافی با اشاره به وجود مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد، به اهمیت یادگیری زبان یکدیگر برای درک و شناخت صحیح و متقابل، اشاره و آمادگی این مرکز را برای همکاری با دانشگاه علوم مالزی اعلام کرد.
 در پایان این نشست، پس از سخنان رئیس دانشگاه علوم مالزی، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم مالزی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.