بارش برف بهاری 4 شهرستان راسفید پوش کرد

اردیبهشت برفـــی

بارش برف بهاری روزگذشته چهار شهرستان  خراسان رضوی و محورهای  ارتباطی را سفید پوش کرد .
برف دامن سبز طبیعت کلات را سپید پوش کرد
صبح دیروز برف  جاده کلات - مشهد را سفید پوش کرد.  محمد رسول روحی رئیس هواشناسی شهرستان کلات با اعلام این خبر گفت :برف از صبح دیروز در گردنه های گوجگی (محور کلات مشهد) شروع به بارش کرد و طبق پیش بینی ما تا ساعات پایانی امشب (شب گذشته ) نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود: دمای هوای شهرستان طی دو روز (چهارشنبه وپنج شنبه ) به صفر و چند درجه زیر صفر خواهد رسید که لازم است باغداران و کشاورزان تدابیر لازم را بیندیشند. روحی همچنین گفت: بارش باران تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت و از صبح شنبه به بعد افزایش دما در کلات را شاهد خواهیم بود. قابل ذکر است میزان بارش باران از روز گذشته تا ظهر امروز ۹/۴ میلی متر بوده است.
بارش برف بهاری در روستا‌های شهرستان طرقبه‌ ‌شاندیز
بخشدار شهرستان طرقبه گفت:از صبح دیروز شاهد بارش برف بهاری در تمامی روستاهای منطقه طرقبه‌ شاندیز بود‌ه‌ایم. محمد قربانی در گفت‌و‌گو با خراسان رضوی  از بارش برف بهاری در تمامی روستاهای شهرستان طرقبه شاندیز خبرداد و گفت:  از صبح دیروز شاهد بارش برف در شهرستان طرقبه‌ ‌شاندیز بودیم .  بخشدار شهرستان طرقبه با بیان این که بارش برف در روستاهای ازغد، دهبار، کنگ، کردینه، زشک و دره ارغوان بیشتر از دیگر نقاط بوده است، افزود: هر چند ما به کشاورزان اخطارها و پیش‌بینی های لازم برای جلوگیری از خسارات حاصل از سرما‌زدگی مانند دود دادن درختان و سوزاندن گوگرد را داد‌ه‌ایم اما اگر سرما در مناطق روستایی و باغ ها به زیر صفر درجه برسد، حتما درختان باغ ها و محصولات کشاورزی دچار سرماز‌دگی خواهند شد .  قربانی در خصوص خسارات حاصل از سیل اظهار کرد:از آغاز فصل بهار امسال با وقوع سیلاب در رودخانه‌های این منطقه متاسفانه ،سیل به باغ های حاشیه رودخانه‌ها و راه‌های روستایی ۱۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است .
جاده های خراسان رضوی لغزنده هستند
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: روز گذشته بارش برف در بزرگراه باغچه - تربت حیدریه و باران در محدوده هفت شهرستان  استان مسیرهای رفت و آمد خودروها را لغزنده کرد. ابراهیم نصری  در گفت و گو با  ایرنا افزود: صبح دیروز بارش پراکنده برف در مسیرهای جاده ای شهرستان های بینالود، کلات و قوچان گزارش شد  و پدیده مه گرفتگی در بزرگراه باغچه - تربت حیدریه و در محدوده گردنه های رباط سفید ، خماری و سبزوجود داشت. وی ادامه داد: بارش باران نیز مسیرهای جاده ای شهرستان های تربت حیدریه، بینالود، مشهد، کلات، سرخس، تایباد، تربت جام و زاوه را لغزنده کرده است. وی همچنین گفت: راه ارتباطی روستاهای سنگانه، قره تیکان، قلیچ آباد، چهچهه، برجنگل و تقی آباد در شهرستان کلات در پی بارش های دیروز بسته شده است.  وی افزود: مسیر نیشابور به روستاهای چهارباغ و طاغون و راه روستایی مزداوند به سد دوستی نیز به علت تخریب آب نمای روستای پسکمر و راه روستاهای شوریجه سفلی و شورقلعه به علت طغیان کشف رود در شهرستان سرخس بسته شده اند.  بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی موج جدید بارش ها که از جمعه گذشته آغاز شده همچنان به شکل بارش پراکنده برف و باران سراسر استان به ویژه مناطق شمالی را تا پایان هفته جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد.
برف برخی نقاط مرتفع  مشهد را سفیدپوش کرد
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیروز صبح در مناطق مرتفع مشهد مثل پارک خورشید شاهد بارش پراکنده برف بوده‌ایم امادر آینده در شهر مشهد شاهد بارش برف نخواهیم بود. مه و کاهش‌دید در محورهای سردسیر کوهستانی استان خواهیم داشت. یحیی قائنی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: دیروز صبح در مناطق مرتفع مشهد مثل پارک خورشید شاهد بارش پراکنده برف بوده‌ایم. از فریمان، تیوان درگز و برخی نقاط محور کلات نیز گزارش بارش برف داشته‌ایم. وی ادامه داد: دیروز بارش‌های برف و باران به صورت متناوب در استان ادامه  داشت وامروز نیز به صورت پراکنده و در نیمه شمالی استان خواهد بودو روند افزایش دما از روز جمعه به بعد را انتظار داریم. پیش‌بینی می‌شود از سردی هوا کاسته شود و دما افزایش پیدا کند. بارش برف در سی و پنجمین روز از فصل بهار به صورت پراکنده در شهرستان فریمان آغاز شدو مردم و به خصوص باغداران و کشاورزان را غافلگیر کرد. سه شنبه  شب در برخی مناطق سردسیر فریمان از جمله روستاهای تلگرد و باغ عباس هم بارش برف گزارش شد. همچنین بارش برف موجب سفیدپوش شدن ارتفاعات فریمان شد.شایان ذکر است در برخی نقاط شهرستان نیشابور نیز دیروز شاهد بارش برف بودیم.