خبر

اختصاص 3 مرکز در مشهد برای توزیع کارپول های بی حسی دندان پزشکی

رئیس اداره نظارت بر دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، دانشگاه های علوم پزشکی برای توزیع کار پول های بی حسی دندان پزشکی با مشکلاتی مواجه بود که با تدابیر صورت گرفته سه مرکز برای توزیع کارپول های بی حسی در مشهد انتخاب شد.
دکتر سید خسرو شمسیان، در گفت وگو با وب دا اظهار کرد: دو شرکت از تهران به صورت انحصاری کارپول ها را بین مراکز درمانی توزیع می کردند ولی دندان پزشکان با توجه به کمبود این دارو مجبور به مراجعه به بخش خصوصی بودند. وی بااشاره به این که اگر قیمت این دارو به صورت تعاونی ۸۰ هزار تومان بود، به صورت آزاد تا چهارصد هزار تومان نیز فروخته می شد، اظهار کرد: برای توزیع این کارپول ها انجمن دندان پزشکی ایران ورود کرد وبین شهرستان ها نیز توزیع شد؛ اما در این زمینه نیز انتقاداتی بود از همین رو از ابتدای سال جدید توزیع این دارو در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.
رایزنی برای افزایش تعداد  داروخانه های توزیع کننده
 وی با اشاره به این که به منظور افزایش سرعت توزیع کارپول های دندان پزشکی  علاوه بر داروخانه ۲۲ بهمن، یک داروخانه در دانش آموز و یک داروخانه در مجاورت بیمارستان قائم به این موضوع اختصاص داده شد، اظهار کرد: با توجه به گستردگی شهر مشهد در حال رایزنی برای افزایش تعداد داروخانه های توزیع کننده کارپول هستیم. وی تصریح کرد: در روند دریافت کارپول ها تصمیم بر آن شد تا پروانه مطب و سر نسخه چاپی دندان پزشکان اسکن شود  تا هر بار نیاز به ارائه این مدارک نباشد، علاوه براین می توان برنامه ریزی کرد تا با هزینه خود دندان پزشکان کارپول ها با پیک به دست آن ها برسد و نیاز به حضور فیزیکی دندان پزشکان نباشد.