خبر

تجهیز 17 واحد تولید ایزوگام در مشهد به سیستم کنترل آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آغاز به کارسیستم کنترل آلودگی هوای 17 واحد تولید ایزوگام در مشهد همزمان با روز زمین پاک خبرداد. به گزارش ایرنا، تورج همتی در مراسم افتتاحیه واحدهای یادشده که با حضور نمایندگانی از حوزه قضایی و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: یکی از شکایت های اهالی شهرک مهرگان و روستاهای جاده سیمان مشهد طی سال های اخیر، آلودگی شدید هوا ناشی از فعالیت واحدهای فراوری قیر و تولید ایزوگام و عایق های رطوبتی بود.
 وی ادامه داد: به این منظور طی پایش های صورت گرفته توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، افزون بر 100 فقره اخطاریه زیست محیطی صادر و از ادامه فعالیت هشت واحد ایزوگامی درسال گذشته ممانعت شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:عمده آلودگی های این صنف به نبود سیستم های کنترل آلودگی هوا (فیلتراسیون) و به کارگیری لجن اسیدی حاصل از واحدهای تصفیه دوم روغن درتولید ایزوگام مربوط می شود.
 همتی افزود: با همراهی سه جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست و انجمن صنفی واحدهای تولید عایق های رطوبتی و ایزوگام خراسان رضوی شاهد به بار نشستن تلاش های صورت گرفته برای رفع آلودگی ها هستیم و 17 واحد ایزوگامی شهر مشهد به سیستم کنترل آلودگی هوا تجهیز شدند. وی تصریح کرد: با راه اندازی این سیستم ها علاوه بر آن که از انتشار بخارها، گازها و مشتقات نفتی حاصل از تولید ایزوگام در محیط و آلودگی هوا جلوگیری می شود، ماهانه به طور متوسط حدود 20 هزار لیتر در واحدهای بزرگ و 10 هزار لیتر در واحدهای متوسط، هیدروکربن نفتی استحصال می شود و مورد استفاده مجدد صنعتی قرار می گیرد.