بخشی از خیابان توس 65 در پی بارش های اخیر نشست کرد

دوباره باران، دوباره فرونشست زمین

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد از فرونشست زمین در خیابان توس 65 به دلیل بارش های چند شب اخیر خبر داد. امیر عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حوادث مرتبط‌با باد و باران در مشهد اظهار کرد: چون میزان بارش‌ها به استثنای روز سه شنبه خیلی رگباری نبود، حادثه خاصی در این زمینه نداشتیم. فقط یک حادثه فرونشست زمین در خارج از محدوده شهر در توس 65 به دلیل بارندگی زیاد داشتیم که در این حادثه که در بامداد چهارشنبه رخ داد، اتوبوسی دچار سانحه شد. وی افزود: در این حادثه ما کارهای ایمن‌سازی را انجام دادیم اما چون خارج از محدوده شهری بود، مسیر را مسدود کردیم و تحویل دهیاری و اداره راه دادیم تا  مسیر را بازسازی کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: با توجه به اطلاعیه‌ای که اداره‌کل هواشناسی اعلام کرد و حتی اخطاریه صادر نکرده بود، به دلیل آمادگی که باید در سازمان باشد، از روز یک شنبه آماده‌باش اعلام کردیم. در مجموع 50 ایستگاه با ظرفیت 500 آتش‌نشان در آماده باش هستند.
 وی افزود: در فصل بهار که بارش‌های رگباری داریم، مردم از رفتن به کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، خودداری کنند. مردم سعی کنند تا پایان بهار به  قسمت‌های مختلف به ویژه کال چهل بازه و اطرافش به هیچ عنوان نروند زیرا اگر در بالادست رگباری آغاز شود، در عرض 10 دقیقه  ممکن است سیل زیادی شکل بگیرد و فاجعه ای رخ دهد.
شایان ذکر است ، روزنامه «خراسان رضوی»، 24 فروردین ماه در گزارشی با عنوان «5 فرونشست طی 2 هفته» به بررسی دلایل افزایش موارد فرونشست زمین در مشهد طی سال جدید پرداخت.