دریچه خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد:
فرهنگ سازی خود مراقبتی از مهم ترین برنامه های حوزه بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرهنگ سازی خود مراقبتی و ارتقای سلامت جامعه، از مهم ترین برنامه های حوزه بهداشت است. به گزارش مهر، دکتر محمد رضا دارابی روز گذشته در گردهمایی رؤسای دانشکده‌های بهداشت تیپ یک کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه خود مراقبتی و خود کنترلی و ارتقای سلامت جامعه از مهم ترین برنامه‌هایی است که در حوزه بهداشت دنبال می‌شود و به طور حتم اگر دانشکده‌های بهداشت در این حوزه نیز وارد شوند می‌توان نتایج بهتری را انتظار داشت. وی افزود: تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم هم اکنون فقط به صورت یک شعار باقی مانده است و دانشکده‌های بهداشت، می توانند نقش مؤثری در تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم که همان ارتباط با صنعت و تربیت نیروی انسانی است داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد اعلام کرد:
تکلیف شهرداری به پشتیبانی از 2 هزار شغل خرد و خانگی

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با اشاره به تبصره مصوب شورای شهر مبنی بر حمایت از مشاغل خرد و خانگی در بودجه شهرداری، گفت: امیدواریم با توجه به این تبصره، شهرداری بتواند از حدود دو هزار شغل خرد و خانگی در محلات هدف بازآفرینی که همان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر مشهد است، پشتیبانی کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورا، احمد نوروزی در حاشیه بازدید از پروژه های سرمایه‌‎گذاری و مشارکتی واقع در مناطق 3 و 4 شهرداری مشهد، اظهارکرد: تسهیل‌گری روشی به رسمیت شناخته شده برای بازآفرینی است، بازآفرینی صرفا باز شدن یک مسیر و خیابان و ساخت ساختمان نیست بلکه مردم باید آماده و توانمند شوند و مدیریت و مشارکت یکپارچه داشته باشند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
رشد تقاضای چاپ و نشر کتاب در استان فزاینده است

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به دلیل گستردگی فعالیت ها در حوزه های فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و حوزوی این استان تقاضا برای چاپ و نشر کتاب در خراسان رضوی همواره رشدی فزاینده دارد. افشین تحفه گر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مجموع طی سال های اخیر، خراسان رضوی به بارانداز حوزه نشر تبدیل شده به نحوی که بخش عمده ای از فرهنگ دوستان کشورهای همسایه اقدامات مربوط به چاپ کتاب و محصولات چاپی خود را به صنعت گران و ناشران خراسانی واگذار می کنند. وی افزود: سال گذشته با صدور مجوز چاپ سه هزار و 400 عنوان کتاب جدید، شمار مجوز کتاب های چاپ نخست در استان نسبت به سال پیش افزایش یافت.