مشهد برف آمد اما سفیدپوش نشد

وزش برف در مشهد!

ملیحه رفیع طلب/ هر چند از ابتدای زمستان برخی روزها در مشهد شاهد بارش اندک برف بودیم اما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برف نسبتا خوبی در مشهد بارید؛ برفی که البته مشهد را بازهم سفیدپوش نکرد و بیشتر به وزش برف شبیه بود تا بارش!
به گزارش «خراسان رضوی»، طبق اعلام رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان تا ساعت 9:30 روز گذشته ، میزان بارش برف در مشهد 7 سانتی متر گزارش شده است. یحیی قائنی پور با اشاره به میزان بارش در این بازه زمانی یادآور شد: در ایستگاه فرودگاه مشهد 15.6 میلی متر بارندگی گزارش شده است و بعد از آن باخرز با 9.1  و رشتخوار با 8.4 میلی متر در بین شهرستان های استان به ترتیب بیشترین میزان بارش را داشته اند.
وی در خصوص میزان بارندگی در نقاط مختلف مشهد اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در منطقه پنجتن با 10 میلی متر بوده و شهرک امام با 5.5، آب و برق با 3.4، شهرک امام علی (ع) و فرامرز با  3 و قاسم آباد با 1.5 میلی متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده اند.
رفع آب گرفتگی در 10 نقطه شهر
همچنین به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی از به کارگیری 1000 نفر نیروی کارگری برای رفع تجمع آب های سطح معابر و آب گرفتگی در 10 نقطه شهر خبر داد. وی گفت: پیرو اخطاریه سازمان هواشناسی درخصوص بارش های سه شنبه و چهارشنبه، ۵۱ دستگاه تانکر و ادوات جمع آوری آب های سطحی، ۱۴۰ دستگاه موتور پمپ سیار برای رفع تجمع آب های سطحی و 215 دستگاه برف روب سنگین و نیمه سنگین ، نمک پاش و گریدر بخش خصوصی و سازمان مدیریت پسماند در شهر به صورت آماده باش مستقر شدند.
وی افزود: همچنین  سه دستگاه پمپ مکنده سنگین و پنج دستگاه پمپ مکنده قوی از سازمان آتش نشانی و مدیریت پسماند برای رفع تجمع آب های سطحی به کارگرفته شد.
رضا دانایی معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این زمینه اظهار کرد: به دلیل شرایط نامطلوب جوی در11  روز گذشته، 1163 نفر از افراد بی خانمان و کارتن خواب به گرمخانه ها منتقل شدند که از این تعداد 91 نفر زن و بقیه مرد هستند البته آمار پذیرش افراد کارتن خواب در گرمخانه "خانه سبز" از ابتدای اردیبهشت تاکنون 15 هزار و 293 نفر بوده که 710 نفر آنان زن و بقیه مرد بوده اند.