پدیده شهر خودرو فردا از سپیدرود پذیرایی می کند

نبرد گلادیاتورها

تیم فوتبال پدیده شهر خودرو پس از این که در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس شکست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد،به فاصله پنج روز باید در چارچوب هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف تیم سپیدرود رشت برود.این دیدار از ساعت 15:30 فردا در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. نماینده فوتبال استان در بازی های دور برگشت رقابت های لیگ برتر ، فشار مضاعفی را نسبت به نیم فصل اول تجربه می کند چرا که در فاصله هر پنج روز باید یک بار به میدان برود،همین مسئله که حتی برای دیگر تیم ها هم صدق می کند، مصدومیت و خستگی های پی درپی بازیکنان را به دنبال دارد که در نتیجه به افت بازی ها هم منجر می شود.اما این برنامه از سوی سازمان لیگ چیده شده است و راهی جز تن دادن به آن نیست.
دفاع از عملکرد دور رفت
شاگردان یحیی گل محمدی در بازی های دور برگشت هنوز نتوانسته اند به روزهای اوج خود برگردند.در سه بازی انجام شده در رقابت های لیگ برتر، بازی های تماشاگر پسند همراه با تاکتیک های ویژه آقا یحیی را کمتر شاهد بودیم. در دیدار اول دور برگشت مقابل پرسپولیس آن ها نتوانستند به خوبی قد علم کنند و با دو گل راهی مشهد شدند.اما در هفته دوم استقلال خوزستان قعر جدولی را که شرایط بحرانی دارد با یک گل شکست دادند تا امید در بین بازیکنان افزایش پیدا کند.اما در هفته سوم در آبادان تن به تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت این شهر دادند و در مجموع سه بازی انجام شده تاکنون 4 امتیاز به  دست آورده اند که در شرایط عادی قابل قبول است.اما به  دلیل این که پدیده ای ها در نیم فصل اول با ارائه بازی های زیبا، انتظارات را چند برابر کردند و به دنبال کسب سهمیه هستند،باید در روند بازی های خود تغییراتی ایجاد و از امتیاز های دور برگشت دفاع کنند.قرمز پوشان مشهدی هم اکنون با 35 امتیاز در رده سوم هستند و تیم های سپاهان و پرسپولیس هم با 38 و 37 امتیاز در رده های اول تا دوم قرار دارند.
ارتش سرخ گیلان
سپیدرود رشت یکی از تیم های ریشه دار که فصل جاری را بسیار بحرانی آغاز کرد، پس از چند بار دست به دست شدن به علی کریمی واگذار شد تا وی عنوان نخستین مالک -مربی تاریخ لیگ برتر فوتبال را از آن خود کند و از سویی به‌ دلیل نام بزرگش در فوتبال، بارقه‌های امید در دل سپیدرودی‌ها روشن شود.اما فشار بازی‌ها، رقابت نابرابر بین تیم‌های دولتی و خصوصی، حواشی باقی مانده از گذشته در سپیدرود، کم تجربگی کریمی و کادرفنی همراه او و بی‌تفاوتی مسئولان ورزشی و سیاسی استان سبب شد سپیدرود تنها به لطف کسر شش امتیاز از استقلال خوزستان با یک پله بالاتردر انتهای جدول جا خوش کند. آن ها تاکنون 2 برد، 6 مساوی و 10 باخت را کسب کرده اند و با 12 امتیاز در قعر جدول قرار دارند که اگر همین روال ادامه یابد،یکی از گزینه های سقوط محسوب می شوند.شاگردان علی کریمی صبح امروز وارد مشهد می شوند و قبل از رویارویی با پدیده ، یک جلسه تمرین برگزار می کنند. تیم پدیده شهر خودرو نیز می تواند از این فرصت در دیدار خانگی نهایت استفاده را ببرد و با کسب 3 امتیاز این مسابقه جدای از این که از جایگاه فعلی خودش فاصله می گیرد، به استقبال بازی هفته بعد مقابل پیکان برود.این دو تیم تاکنون سه بار مقابل هم به میدان رفتند که دو بار پدیده و یک بار سپیدرود رشت به پیروزی دست یافتند.حالا این چهارمین دیدار دو تیم است که باید دید کدام یک به برتری دست پیدا می کند.
چالش انتخاب فغانی
با اعلام باشگاه پدیده دیدار این هفته این تیم مقابل سپیدرود رشت که قرار است در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود رایگان است. این دومین دیدار خانگی مشهدی هاست که با روی کار آمدن مدیریت جدید رایگان اعلام می شود.تیم پدیده در این دیدار بازیکن محروم و مصدومی ندارد اما تیم سپیدرود رشت ، میثم تهی دست بازیکن تأثیرگذار خود را به دلیل چهار کارته بودن به همراه ندارد.قضاوت این بازی بر عهده علی صفایی است.علیرضا فغانی و سیدعلی اصغر مومنی داوران پشت دروازه هستند. علی خسروی هم نظارت داوری را در این بازی برعهده دارد.انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور پشت دروازه به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است که در همین باره علی خسروی گفت:« آقای فغانی به خواست خودش قرار است در این بازی داور چهارم باشد. وی بیشتر از دو سال است که در کلاس های فیفا برای کمک داور اضافی یا داور پشت دروازه کار می کند. فدراسیون فوتبال نیز تلاش دارد که وظایف کمک داور اضافی یا داور پشت دروازه را به داوران ایرانی آموزش بدهد. این ها باعث شد علیرضا فغانی به خواست خودش و برای آموزش وظایف داور پشت دروازه این مسئولیت را در بازی پدیده و سپیدرود بپذیرد.»
غرض ورزی عده ای خاص
این در حالی است که این روز ها برخی از باشگاه ها از وضعیت نامناسب بازی های لیگ انتقاد دارند و دیروز مدیرعامل باشگاه پدیده شهر خودرو نیز در این باره گفت: در روزهایی که برخی تیم‌های خاص با استفاده از رانت‌های مختلف کار خود را پیش می‌برند، باید قدردان نتایج خوب کسب شده توسط اعضای تیم پدیده شهرخودرو باشیم.جواد وطنخواه افزود: متاسفانه بعد از این که مقابل تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی از گردونه جام حذفی کنار رفتیم، عده‌ای با غرض‌ورزی خاصی به دنبال زیر سوال بردن تیم پدیده شهر خودرو بودند. فکر می‌کنم علاقه‌مندان واقعی فوتبال به خوبی به یاد دارند که در سال‌های گذشته پدیده همواره برای بقا می‌جنگید هر چند بازیکنان خوبی داشتیم اما همیشه در استرس نیفتادن بودیم و امسال فقط در دور برگشت به اندازه پایان فصل تمام دوره‌های حضورمان امتیاز به دست آوردیم.وی تاکید کرد: هواداران نیز به دور از این مسائل و حواشی، با حمایت خود انرژی مضاعفی به ما منتقل خواهند کرد و با حضور حداکثری خود در بازی با سپید رود رشت این موضوع را بازهم ثابت خواهند کرد.