حوادث

کشف و ضبط 2400 کیلوگرم آرد یارانه ای در بخش زبرخان
مرشدلو /کارشناس امور اجتماعی بخشداری بخش زبرخان گفت: در پی گزارش های متعدد مبنی بر حمل غیر مجاز  آرد خبازی یارانه ای در شهرها و روستاهای زبرخان، کارشناسان صنعت،معدن و تجارت، شرکت غله و بخشداری زبرخان این موضوع را پیگیری کردند. باقر صدیقی افزود: با مشاهده یک دستگاه نیسان فاقد مشخصات و مجوز توزیع و حمل از شرکت های مجاز حمل ونقل آرد یارانه ای که در حال خروج از انبار یک واحد نانوایی در شهر قدمگاه بود با هماهنگی با ماموران فرماندهی انتظامی بخش زبرخان محموله مذکور توقیف شد. وی گفت: این محموله شامل 2400 کیلوگرم آرد یارانه ای بود. صدیقی تصریح  کرد: به دلیل کمبود نیروی دستگاه های ذی ربط در امور نظارت و کنترل میزان واقعی سهمیه های مورد نیاز واحدهای خبازی، برخی متصدیان از این خلأ استفاده کردند و به دلیل طمع مبادرت به فروش و جابه جایی آرد و همچنین بسته بندی و فروش غیر مجاز نان به صنف خواربار فروشان و لبنیات یا ارسال آن به شهرستان های همجوار می کنند. وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی و تعزیرات حکومتی، متخلفان را برای سیر مراحل قانونی به دستگاه های مربوط معرفی کردند.


تصادف خونین درمحوربایگ - تربت‌حیدریه یک قربانی گرفت
تصادف  دودستگاه خودروی سواری پراید و پژو 405 درمحوربایگ به تربت حیدریه به کشته شدن یک نفر  ومصدوم شدن  دو سرنشین این خودروها منجر شد. جانشین فرمانده پلیس راه تربت حیدریه درگفت و گو با خراسان رضوی  با تایید این خبر گفت: حادثه درکیلومتر ۵ محورتربت حیدریه به بایگ بین دوخودروی پراید وپژو۴۰۵ به وقوع پیوست که منجر به مصدوم شدن شدید دوسرنشین خودروی پراید شد. سرگرد رضایی علت بروزاین حادثه را  بی احتیاطی  ازسوی راننده پراید و انحراف به چپ این خودرو اعلام  کرد. گفتنی است، مصدومان این حادثه به سرعت توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان نهم دی تربت حیدریه منتقل شدند که متاسفانه یکی ازسرنشینان پراید به علت شدت حادثه دربیمارستان جان باخت. شایان ذکر است، حال عمومی راننده پراید نیز وخیم گزارش شده است.


کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان
فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از 25 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان این استان خبر داد. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان، سردار "جان نثار" فرمانده مرزبانی  استان  گفت: در راستای  برخورد با قاچاقچیان سوخت و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند. سردار "جان‌نثار"  گفت: مرزبانان خراسان رضوی با ایجاد گشت‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از 25 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 902 میلیون و 180 هزار ریال را طی یک هفته گذشته کشف کنند. وی اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست کنترل و مراقبت مرزی هنگ تایباد با کنترل خودروهای ترانزیتی موفق شدند قاچاقچیان سوخت را شناسایی و  25 هزار و 372 لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.